Gå til innhold

Radarvarsler og Poltiradio

Ranger emnet

MeSs

Anbefalte innlegg

Åssen fungerer radarvarsler og fungerer de i d hele tatt?

Og finnes d no politiradio som sier ifra når man nærmer seg andre politiradioer? Tenkte jeg skulle kjøpe begge deler, noen anbefalinger? helst av noen andre enn de som selger det ;)

MeSs

98' E36 Stasjonsvogn. x - 2006 VW Golf GT TSI 170HK, x- 03 E46 320i Sport

x- Toyota Hiace trekkbil, x- 91 200SX S13 Driftbil.

x - NA 1994 Mazda Miata 1.8

x - Mange BMW E28.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En radarvarsler føler når man blir forsøkt målt. Etter hva jeg hører så er det for seint når den piper for da er allerede målingen ferdig, men jeg vet ikke dette sikkert. En politiradio som sier fra når man mærmer seg andre radioer tror jeg ikke finnes.

legger ved et utdrag fra veitrafikkloven:

§ 13a. Forbud mot varslingsutstyr o.l. i motorvogn

I motorvogn er det forbudt å besitte eller bruke utstyr som har til formål å varsle om eller forstyrre trafikkontroller. Forbudet omfatter utstyr som blokkerer, mottar eller sender signaler fra eller til utstyr for kontroll og overvåkning av trafikk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Delta

I motorvogn er det forbudt å besitte eller bruke utstyr som har til formål å varsle om eller forstyrre trafikkontroller. Forbudet omfatter utstyr som blokkerer, mottar eller sender signaler fra eller til utstyr for kontroll og overvåkning av trafikk

hahaha, det har jeg ikke tenkt på før... en solid 'JAMMER' hadde vært noe, kanskje man får tak i en god gammel tx radio som kan lamme store deler av frekvenser med støy. så vidt jeg vet, så har ikke polisen digitalt nett i dette distriktet ;)

->Spice my eco-box!<-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En radarvarsler føler når man blir forsøkt målt. Etter hva jeg hører så er det for seint når den piper for da er allerede målingen ferdig, men jeg vet ikke dette sikkert.

En laservarsler reagerer også når de forran deg blir tatt.

Det kommer noen svake pip når man passerer el skyvedører som de har på en del bensinstasjoner og kjøpesenter. De blir sterkere ved laserkontroll. ofte en stund før du kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

legger ved et utdrag fra veitrafikkloven:

Hørte en gang en hilsen på radio "vil hilse til politien som har kontroll ved blablabla", da blir jo bilradioen ulovlig. :P Og hvis jeg får en melding eller noen ringer til meg å sier det er kontroll, blir jo telefonen min ulovlig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Lasse_GT

Her i follo hvor jeg holder til er hele politi nettet kryptert slik at du ikke får hørt på hva de babler om med en scanner..

Men det jeg lurer på er om det er mulig å få tak i samma radione som pol10'et benytter seg av slik at du kan høre på det de sier?

Noen som veit det her??

digitalt nett, kryptisk avstengt. du trenger nøkler for å 'låse opp' signalene... sammenlign med HTTPS (SSL) eller SSH hvis du har litt greie på internett protokoller.

samme bruker forsvaret på bl.a norsk-russiske grensa, såkalte MRR med 'nøkler'. For å få disse til å kommunisere, så må de synkroniseres før bruk, altså alle må ha samme nøkler for å kunne tolke hverandre...

en 128kbit nøkkel tar vel 40 år eller noe med verdens sterkeste "supercomputer" for å knekke... skal du gjøre det med din PC, så tar det noen tusen år. så bytter de vel nøkler en gang om dagen (forsvaret)

så, be my guest om du vil prøve å hacke deg inn på nettet :rolleyes:

->Spice my eco-box!<-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Hawkon

digitalt nett, kryptisk avstengt. du trenger nøkler for å 'låse opp' signalene... sammenlign med HTTPS (SSL) eller SSH hvis du har litt greie på internett protokoller.

samme bruker forsvaret på bl.a norsk-russiske grensa, såkalte MRR med 'nøkler'. For å få disse til å kommunisere, så må de synkroniseres før bruk, altså alle må ha samme nøkler for å kunne tolke hverandre...

en 128kbit nøkkel tar vel 40 år eller noe med verdens sterkeste "supercomputer" for å knekke... skal du gjøre det med din PC, så tar det noen tusen år. så bytter de vel nøkler en gang om dagen (forsvaret)

så, be my guest om du vil prøve å hacke deg inn på nettet :rolleyes:

tror jeg dreit i det du gitt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eller så kan du (med litt flaks) finne ut hvor det står en Politi bil... Bare og bryte seg innlol Og så har du en Digital politiradio av Topp Kvalitet:D

Dårlig samvitighet??!! WHY??!!! Det er jo vi som har betalt Radion gjennom skatt uansett.....................

:rolleyes:

Vi sto på kanten av stupet. Nå har vi tatt et stort skritt forover:)

1986 Mazda 929

19?? Ascona B

1986 Nissan King Cab

1999 Mitsubishi Eclipse GS Turbo

I dag: 1997 Nissan 200sx S14a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by awt

Hørte en gang en hilsen på radio "vil hilse til politien som har kontroll ved blablabla", da blir jo bilradioen ulovlig. :P Og hvis jeg får en melding eller noen ringer til meg å sier det er kontroll, blir jo telefonen min ulovlig...

Tror ikke du fikk med deg ordene: til formål å varsle om .

-97 STi3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Radar varsler har vært ulovlig lenge, men laserjammer var faktisk lovlig ei god stund etter at de tok i bruk lekepistolene sine. Er forbudt nå da. Politiradio er lov å selge, lov å kjøpe. Den ble det pga av EØS regler. Var ikke lov å kjøpe og selge før. Men du får fortsatt ikke lov til å bruke den :rolleyes:

1998 VW Passat 1.8T Tiptronic

X: 1990 Volvo 240 GL B230F (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider