Gå til innhold

Hvordan teste ett Maxxima 900 batteri?

Ranger emnet

clone baby

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har vært på en bilhøgger og "tatt" ett Maxxima 900 batteri, men lurer på om denne fungerer, det står att den er kjøpt 17.9.99. Jeg har voltmålt det og det viste 12.9V men hva mer kan jeg gjøre for og se om den ikke er ødelagt eller sliten?

Noen som har noe og si om dette batteriet? er det noe spesielt bra? er det noen som kan gi en liten konklusjon om hva dere syntes om det? og hva er nyprisen på dette batteriet? og hvorfor er det 2stk + poler og 2 stk - poler? og hva skal de metall greiene på siden gjøre? de som er under + og - tegnene på siden. '

ja, og en liten ting til, hvor lenge holder dette batteriet? varer det f.eks. i 5 år eller mer? mitt er vist 4.5år tror jeg..

maxxima900_battery_enlarge.jpg

Mvh Clony.

CorsaA 1.8 16vT

CorsaA 1.3

http://www.bilforumet.net/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt et identisk batteri og det er noe av det bedre jeg har hatt..

I de metall hullene på siden skal det egentli stå en svart og rød plast kopp med + og - på.. det er et universal batteri som er lagd for industri og bilbruk.. veldig ofte i industri maskiner er det skruer du skrur inn i de polene på siden..

eneste måten du kan sjekke det på..? hmm, lade det sjekke at det tar imot strøm og opprettholder det.. eventuelt koble det til

noe som bruker 12volt? viss dette skulle være øddelagt så er

det dumt å koble det til bilen.. du kan visst brenne Dynamoen..

Med mitt batteri fulgte en liten sikrings boks, eller lignende..

som skulle være koblet på før ledningen til dynamo.. som skulle sørge for og redde dynamoen om batteriet som forsåvidt har ca.10-15års levetid skulle knekke sammen..

Ny pris på dette nå.. 1500kr og oppåver?

Shit happens, ALL the time :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du stereo??? Enkelt og greit fordi du skal ha muligheten til å koble deg gal :)

Også kjekt da batteri er festet forskjellig på biler da polene ofte er på andre siden og kablene ikke er lange nok!

De "hullene" på siden er feste for amrikanske polfester som blir skrudd inn i disse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det han mener er at om du skulle ha behov for og koble på flere kabler o.l til batteriet.. om du vil ha en egen kobling til f.eks. strøm ledningen til det mongo store anleggt du har i bilen :D

Eller om du av en eller annen grunn skulle trenge og koble til flere.. alle polene på dette batteriet kan nemmelig brukes sammtidig.. og det er og ganske kjekt :)

Skjønner?

Shit happens, ALL the time :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider