Gå til innhold

Litt av en tur!!!

Ranger emnet

ManiaCoupe

Anbefalte innlegg

Dette har vært litt av en uke på Jetta fronten.

Jeg måtte til en kunde som holder til på Eiken, ligger midt mellom Arendal og Stavanger øst for Evje = midt i gokk!

Det er ca 42 mil en vei og veien fra Arendal til Eiken er jo passe svingete og morsom.

Tenkte dette var en fin test på bilen.

Dro hjemmefra på mandag kl 1430 og var fremme hos kunden ca 2030. Jobbet frem til 2300 og begynte igjen kl 0800 på tirsdag og jobbet til jeg var ferdig kl 0030 på natta. Jeg var da temmelig sliten men hadde ikke bestillt overnatting og måtte derfor komme meg ned på E18.

Kjørte i ca 5 km og da sa det brrrrrrrrrrrr fra motoren og ladelampa blinka som besatt.

FAEN var vel det første som slo meg, det andre var å sjekke om det var dekning.

1 strek på mobilen.... Jeg ringte til kunden jeg hadde vært hos i håp om at han ikke hadde dratt rett etter meg og heldighvis skulle han samme veien.

Kort fortalt: 1 time med feilsøking=ryki registerreim!(reima var hel men strammehjulet var fes)

Jeg fikk låne sofaen til kunden og fikk bestilt deler fra Kr.Sand og var klar til å kjøre 1530 på onsdag.

Takk til alle på Eiken Mek som hjalp til når jeg sleit som værst!

stramming.jpg

stramming1.jpg

VW Audi club Norwegen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg skjedde dette en deilig sommerdag som jeg var på jobb og skulle hjem. Jeg kom ikke en cm fra der jeg parkerte. Prøvde forskjellige ting, men eneste som gikk rundt var startern.

Ringte seff fatter og fant kjapt ut at det var en sliten reg.reim, blant annet fordi rotoren i fordelern ikke gikk rundt engang. Nå står det og koser seg i gårdsrommet mitt og venter på å få ny reg.reim som ligger inni bilen.

Volvo 940 TIC kan anbefales til å taue golfer :D :D

VACN - VW Audi Club Norwegen avd. Agder

[x] VW Golf 5 R-TSI 2007mod [x] Opel Kadett C 1.2 1976mod (solgt) [x] VW Golf 2 1984mod (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke du solgt MX-5'n din da Precious?

Jeg fikk nettopp bytta dynamoen i min arva 82 Jetta diesel. Ingen hadde til min diesel, men en hogger hadde en dynamo til en Transporter Turbo Diesel. Den passa av en eller annen grunn perfekt!! Måtte bare koble om litt siden Jettaen har 3 fasa, og Transporteren har 2 fasa dynamo.

Min dynamo gikk på veien mellom Kragerø og Oslo (ladelampa begynnte å lyse), men da jeg dagen etter skulle til Fredrikstad, slutta vindusviskerene å funke ved Moss. Det er IKKE å anbefale å kjøre fra Moss til Fredrikstad i øsregn uten vindusviskere, bremselys, hovedlys, blinklys osv.. Men det gikk bra, kjørte etter kjørelysa på bilen foran.... :)

05 Mondeo 2.2TDCI Titanium X

83 Golf GTI MK1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...