Gå til innhold

Opel Kadett E GSi! Gamle eiere ell folk som har peil på denne bilen.. Se hit :)

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Heisan...

Har en bekjent som selger en Kadett E GSi 16v.. Jeg tenkte litt på og kjøpe den siden jeg da ville få den ekstremt billig.. Og det jeg da lurer på er fordeler/bakdeler med denne bilen.. Ting som ofte er feil.. Hvordan disse motorene er.. Hvordan bilen er generelt.. Er det ofte ting som må byttes? Er den god/vond og kjøre? Bensinforbruk? Alt av info som dere kan ha på GSi... Og jeg har lyst og holde denne tråden seriøse så vær så vennlig og spar meg får kommentarer som "GSi er jo opel! Opel = Skropel" osv.. Orker ikke sånnt piss nå ;)

Mvh Chosen

har ikke bil enda :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

har hatt 4 kadetter, hvorav en av disse var en 16V.. bilene er knallmorsomme å kjøre, 150Hk og ca 800-900kg bil.. Som Jonte nevnte, rust er et vanlig fenomen.. skjekk hjulbuer, kanaler, og ikek minst gulvet der det buer oppover igjen ved pedalene, og samme sted på passasjersiden.. her samler det seg ofte fuktighet fra våte sko osv, og rust kommer fort her..

Ulempen med disse motorene, er at de er DYRE å reparere ved f.eks hvis reg-rem ryker av.. så sjekk dette, når den er byttet, bytt gjerne rett etter at du får den, for å være sikker. Bilen min brukte ca 1l pr mil på pen kjøring, men fikk den lett opp mot 2 på mila på aktiv banekjøring.. (min var dog noe modifisert, med ENEM-kam, grenrør og ny hjerne, bremset til 185Hk)..

ellers er bilen god å kjøre, med enkelte synes dempingen på den er veldig stiv.. du vil nok merke det godt når du kjører i dumper og på grusvei, at komfort ikke er første prioritet i disse bilene.. men på asfalt er den knall, sitter som støpt på vegen, og enda bedre hvis du kjøper på et seriøst senkesett og stab-stag.

Interiøret i kadett er typisk 80-talls Opel, kjedelig plastikkinteriør.. men bilen er laget for å kjøre fort, så da spiller det ingen rolle.. er du ute etter en morsom og kjapp bil, og den er i bra stand, så løp og kjøp, mann!!!

// Fredrik Olastuen //

---------------------------------------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Justice

stå på Jonas.. håper den er strøken da, som du sier:) hvor mye fikk du den for?

Tror den ser ganske ålreit ut i karrosseri, men er noe rust i hjulbuer, men det får jeg vel fikse opp :) Er ikke helt sikker på hvor mye jeg må betale enda men blir ihvertfall billig :D

Mvh Chosen

har ikke bil enda :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider