Gå til innhold

Elektro formler og bilteknikk former?

Ranger emnet

clone baby

Anbefalte innlegg

Hei, skal ha prøve examen i bil-teknikk og bil-elektro i morgen og kunne trenge litt former, info osv. og lurte på om dere viste om noen sider det det kan stå litt formler.

Som dere sikkert vet på en examen så hva vi lov og skrive ned på stemplette ark som er gyldig til bruk under examen.

Håååååååper dere kan hjelpe meg litt, elektro er mitt svakeste fag :(

CorsaA 1.8 16vT

CorsaA 1.3

http://www.bilforumet.net/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Sperstad

U = R x I :)

Hehe, joa, men kansje litt mer formler? :)

Eller er det noen som vil vise hva de kan? da har dere en god kjangse nå :D

Hvorfor trekker bilen til den ene siden under oppbremsning?

Stadig oppdager jeg att turtallet på motoren øker uten at bilens hastighet nødvendigvis øker tilsvarende, hvorfor?

Hvordan retter jeg opp en skade på høyre framskjerm. Denne ønsker jeg og ha utbedret.

Hvis noen orker og svare på dette så har jeg kansje en sjangse om og lykkes på prøve-examen..

Mvh Clony...

CorsaA 1.8 16vT

CorsaA 1.3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by clone baby

Hehe, joa, men kansje litt mer formler? :)

Eller er det noen som vil vise hva de kan? da har dere en god kjangse nå :D

Hvorfor trekker bilen til den ene siden under oppbremsning?

Stadig oppdager jeg att turtallet på motoren øker uten at bilens hastighet nødvendigvis øker tilsvarende, hvorfor?

Hvordan retter jeg opp en skade på høyre framskjerm. Denne ønsker jeg og ha utbedret.

Hvis noen orker og svare på dette så har jeg kansje en sjangse om og lykkes på prøve-examen..

Mvh Clony...

1.Hvorfor trekker bilen til den ene siden under oppbremsning?

Noe er galt. Fiks problemet.

2. Stadig oppdager jeg att turtallet på motoren øker uten at bilens hastighet nødvendigvis øker tilsvarende, hvorfor?

Du har automatgir med konverter, evt. variatordrift.

Hvis du har manuell girkasse: slipp clutchpedalen.

3. Hvordan retter jeg opp en skade på høyre framskjerm. Denne ønsker jeg og ha utbedret.

Ta fram en passende slegge. Gå på motsatt side av bilen. Slå passe hardt i framskjermen. Hold på til du har fått lik bulk i begge skjermene.

Evt. bytt den andre framskjermen istedet.

snow junkie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by TG1

2. Stadig oppdager jeg att turtallet på motoren øker uten at bilens hastighet nødvendigvis øker tilsvarende, hvorfor?

Du har automatgir med konverter, evt. variatordrift.

Hvis du har manuell girkasse: slipp clutchpedalen.

HAHA! likte nr2 ;)

Men kan du fordype deg mer i nr1 og nr3?:rolleyes:

CorsaA 1.8 16vT

CorsaA 1.3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by boXer

Hva slags fag er dette eksamen til?

Antar mekken/kjøretøy... Men hvis du ikke klarer tenke ut spørsmål 2 så har man vel ikke noe på et verksted å gjøre? (Det er til og med slutten av skoleåret) :rolleyes: Derfor spør jeg :)

hehe, joa, vet forsåvtt svarene da, men ville gjerne spørre dere ;)

og jeg går på kjøretøy vk1..

CorsaA 1.8 16vT

CorsaA 1.3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1.Hvorfor trekker bilen til den ene siden under oppbremsning?

Luft i bremsesystem.

Ujevnt slitte bremseklosser.

Sliten clutch!

3. Hvordan retter jeg opp en skade på høyre framskjerm. Denne ønsker jeg og ha utbedret.

Kommer helt ann på skaden.. Bank ut bulken, pusse ,sparkle, pusse, sparkle,pusse, grunne, body, lakk.

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider