Gå til innhold

Dynabel DY9412 Subwoofer

Ranger emnet

vågsæter

Anbefalte innlegg

• Svar 155
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Da har jeg bestilt meg 2 stk! Gleder meg villt til å teste !

Hadde veldig lyst å bruke dynabel monoblokken på begge disse,men begynner tvile litt om det kan gå ? Noen teorier ?

Bestillte også en seas 4x50 til frontsett... noen som har testet denne forresten ?

Fortell hvordan de høres ut da ? bruker dere lukket kasse ?

Når jeg vil ha begge i en lukket kasse,bør jeg da ha 20 liter og skillevegg mellom hver ?

Eller bygge en kasse som er 40 liter etter elementene har tatt sin plass i kassen ? uten skillevegg inni ?

!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jau da har jeg også kjøpt 2stk dy9410, 10"

Hvilken forsterker vil dere annbefale ?

Har tenkt litt på dynabel sin monoblokk eller 2 stk dynabel BF1702. Hva trur dere er best av de ?

Hadde lyst til og ha sub`ene med magnetene utover.. noen som har tips til hvordan kassen skal lages da? Hvis det går ann og ha magneten utover...

Mvh SunIx^

--2000mod Audi A4 1.8 TQ Sportline

--1995mod Audi A4 1.8 T *Solgt*

http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=158099

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn som jeg har forstått det, så er det egentlig bedre å bygge kasse med magnetene vendt utover. Fordi dette gjør at du får et mye mer nøyaktig litermål i kassa. Om du bygger med magneten ut tror jeg du må snu fasen på elementene. Men dette kan du gjøre på mange litt dyrere cd spillere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by vågsæter

er ikke helt sikker på dette. Men jeg vet av erfaring at du kan stille om til "reverse" på iallfall pioneer cd spillere.

Om cd spilleren skifter fra + til - og omvendt vet jeg dessverre ikke.

Noen som vet? RiZLa?

Hei..

Det er det samme om du gjør dette ved hjelp av ledningene eller på spillern...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg har egentlig litt for liten forsterker på min 12 " ! Har midletidig en sony eksplod på 480 W Rms når den er brokoblet i 4 ohm..

Og har den i lukket kasse på 28 liter ! Egentlig skulle den være 20 men !

Da spiller den i hvertfall jævlig pent!!!

Har den i lukket kasse!

Det er ordentlig deilig bass i den og den spiller veldig bra etter min mening i min Crx mk2. Jeg har bare en 12"er da ! Men den spiller helt konge ! :D

Mvh Stian Studsrød

Stian Studsrød

[ ]Honda S2000

[x]Honda Crx Ed9 90mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Ja da var jeg og en kompis og hente en av av mine dy9410. Skal si den var tung...:eek:

Når jeg hadde pakket ut subben så så jeg at den har masse skader. Di "metallsøylene" som går fra magneten og opp til der man ska skuv subben fast har løsnet. Kansje litt vanskelig å førklare men..

:mad: :mad: :mad: :mad: :mad:

Skal prøve og legge ut noen bilder senere i dag...

Mvh SunIx^

--2000mod Audi A4 1.8 TQ Sportline

--1995mod Audi A4 1.8 T *Solgt*

http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=158099

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by SunIx^

Hei!

Ja da var jeg og en kompis og hente en av av mine dy9410. Skal si den var tung...:eek:

Når jeg hadde pakket ut subben så så jeg at den har masse skader. Di "metallsøylene" som går fra magneten og opp til der man ska skuv subben fast har løsnet. Kansje litt vanskelig å førklare men..

:mad: :mad: :mad: :mad: :mad:

Skal prøve og legge ut noen bilder senere i dag...

Jepp det var utrolig kjipt :mad: :mad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider