Opeth Skrevet November 25, 2005 Rapporter Share Skrevet November 25, 2005 Ja det mener jeg selv om det kanskje ble satt litt på spissen. Mange fabrikanter faller for fristelsen til å oppgi høyere tall for virkningsgrad litt på samme måte som med wattoppgivelser. Virkningsgraden blir jo ulik ved ulike frekvenser alt etter kassevolum og kassetype. Oppgitt virkningsgrad er kanskje et gjennomsnitt av frekvenser fra feks 30 - 90Hz...? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Golf IV driver Skrevet November 25, 2005 Rapporter Share Skrevet November 25, 2005 DY9412 har ikke 91db følsomhet.. Jeg for min del mener at dynabel og focal ikke burde settes i samme bås.. Er to vidt forskjellige kvaliteter, både i lyd og kvalitet på konstruksjon.. Jeg ville anbefalt deg denne Focal bassen eller Hertz ES-300... Jo, det har den... sjekk her: http://www.mamut.com/dynabel/subdet342.htm side 4! Er enig i at Focalbassen er bedre, hvilket jeg allerede har sagt! Poenget var bare at han ikke vill høre det. Han lurte på om DY9412 kunne være like god på trøkk-siden, og det er det vel vanskelig å vite! Som sagt ville jeg også valgt focalen, ettersom dette er et merke som alltid leverer bra saker. I dette tilfelle må vi vel kanskje kunne si at du vil få det du betaler for. Tror de 600 kr. ekstra for focalen er verdt pengene sine.. Siter - 06 Mod Audi A3 Sportback "Focal-Audi'n" x 98 Mod VW Golf IV (solgt) Stor takk til Anders Fleischer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Blaq Skrevet Desember 7, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 7, 2005 Tenkte bare å komme med et lite innspill til alle som har tenk å kjøpe dynabel dy94 serien... eller har kjøpt også for den saks skyld.. Hadde selv en 9412 for en liten stund tilbake som jeg kjørte på en rf 502 forsterker... hadde litt for stor kasse (30 L) noe som etterhvert førte til at elementet gikk til h.... :( fordi det fikk for liten motstand, så pass på at dere som bygger kasser selv bygger på rundt 20 liter, for ellers kan dere risikere VELDIG kort levetid på basser'n... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vipe Skrevet Desember 7, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 7, 2005 Til Blaq; Hva mener du med "går til helvete"? Svidd spole, revnet oppheng..? For min del hørtes det ut som en totalt feil tuning på kassen din, og at du har spilt med stor effekt under tuningen. Dette vil føre som oftest til at elementet får alt for lang vandring i forhold til det som er max for det. Noe som igjen kan resultere i et ødelagt basselement ved at oppheng etc. revner/løsner. Nå sier ikke du noe om dette er lukket eller portet, men går ut fra det er portet det er snakk om her. Siter 1999 BMW E46 320d - Konebil 1991 BMW E36 320i 24v Sedan - Go'bilen m/M50B25 & respirator 1988 Ford Sierra 2.0CL - Vinterkjelke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gromit Skrevet Desember 7, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 7, 2005 Står nå at dy94 serien liker best lukket kasse. min 10" har en kasse på 18 liter. stram å fin. Siter 1998 VW Passat 1.8T Tiptronic X: 1990 Volvo 240 GL B230F (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Blaq Skrevet Desember 7, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 7, 2005 Til Vipe... Hadde lukket kasse.... på 30 liter ca... og når jeg sa gikk til helvete så mente jeg svidd svingspole, og revnet oppheng..... hehe.. spillte ikke med noe spes stor effekt heller, akkurat passe for å klare å drive elemetet skikkelig... men kassa var ikke helt riktig bygd, og den var for stor, som da igjen førte til at det ble for liten motstand for elementet og da "bånnet" for lett... som da igjen førte til at spolen skrapet, og etterhvert slo seg skjev... som tilslutt førte til korsluttning.... :S var ihvertfall det dem sa på eltek når dem skar opp elemetet og sjekket... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg