Gå til innhold

Turbonetics T04E turbo vurderes solgt....

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Vurderer å selge min turbo til fordel for en større snurr.Turboen har gått knappe 50 timer og har helt nytt eksoshus.Specs på turboen:E50 kompressor-del,O-trim eksosdel med divided `96 eksoshus,360 thrustlager.Turboen leverer luft til cirka 470 ærlige hester til rette applikasjonen.Turboen er å betrakte som så god som ny.Vurderes solgt for cirka 10 tusen.Mail meg på paalfivelstad@hotmail.com eller ring/sms på 92 21 63 63

`96 VW Golf TDI "90" og `06 Skoda Octavia L&K 1.9 TDI 4x4 stv konebil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den turboen er sågodt som en RS500 turbo bare mye mere moderne.Den er beregnet for ekstern wastegate,om den passer rett på manifoilen din tør jeg ikke si noe om.Grenrør vil vel passe bedre tror jeg.Det er jo litt størrelse på den turboen da,med grenrør får du jo plassert turboen der du vil ha den.

`96 VW Golf TDI "90" og `06 Skoda Octavia L&K 1.9 TDI 4x4 stv konebil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal se om jeg får målt turboen ikveld.Har den liggende på mekke-verkstedet der jeg skrur bil og motoren min.Kan aldri tenke meg at du får eksoshus med innebygd wastegate.Innebygd wastegate på en såpass stor turbo ville nok blitt en smule stor er jeg redd!!!Du må nok til med en ekstern wastegate ja,få tak i en gammel wastegate fra en Audi 200 eller noe Audi med turbo,den flower bra nok for cirka 500 hester.Har en slik wastegate på grenrøret mitt.Det er en fordel med ekstern wastegate også,kan plassere den hvor du vil hen i motor-rommet,slipper at det blir så jævla trangt rundt turboen.

`96 VW Golf TDI "90" og `06 Skoda Octavia L&K 1.9 TDI 4x4 stv konebil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Audi quattro turbo

Har ikke peiling.........men tviler på at RS500 hadde integrert wastegate.Eksoshuset er stort nok som det er om du ikke skal trykke en wastegate inni det også.

 

Hei.Fått målt innduceren??Rs 500 hadde integrert w.gate og ar 63 hus og en ellendig opplagring og innduceren var på 56mm på rs500 og rakk til ca 500hk med luft og rs200 var 59mm og dunker ut 550hk ved ca 2 bar.Begge er forøvrige dårlige på høye trykk pga liten stordim på impeller.

 

.Kjetil.Bruk 2wd grenrøret ditt og bygg om det korte røret på enden til ekstern w.gate.Enkelt og billig.t4en over har ikke samme boltsirkelen som t3en din.Men har en gruppe b turbo som klarer 600hk glatt og lader tidlig,nesten ubrukt,samme boltsirkel som t3 og fungererer bra på høye og lave trykk.11000kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan iallefall hive den orginale eksosmanifoilen din på dynga skal du ha på en slik turbo.Husker ikke måla på inducer/exducer,den har 50 trim kompressordel,o-trim eksosdel med 96 eksoshus.Leverer luft nok til cirka 460-470 hester.Ekstern wastegate da er wastegaten sveisa/skrudd fast på grenrør/eksosmanifoil med trykkslange fra kompressoren som styrer wastegaten på samme måten som integrert wastegate.En ekstern wastegate får du fra 3 tusen og oppover.Hadde aldri satt en slik turbo på en orginal eksosmanifoil!!!!!!Bygg grenrør når du først skal gjøre det.......

`96 VW Golf TDI "90" og `06 Skoda Octavia L&K 1.9 TDI 4x4 stv konebil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Kjetil

Greinrør og ekstern wastegate blir i drøyeste laget for mitt budsjett, dessuten skal den orginale rekke lenge til mine mål.

En ting som jeg hører kan gjøres er å porte wastegate-utløpet på eksoshuset, vært bort det ?

 

2wd grenrøret holder lenge.Er 600hk cossy motorer under bygging i england med 2wd grenrør.Sveis bare på en flens til w.gaten fra det nye røret som du lager og bytter ut med det gamle der skillet dit går på grenrøret ditt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår