Gå til innhold

Inspection?

Ranger emnet

bmw318

Anbefalte innlegg

Her om dagen kom det opp "inspection" på displayet... det kommer opp hver gang jeg starter bilen nå...

Men det slokker etter 20 sekunder tenker jeg.

Betyr dette at det er tid for service ?

bilen: 318i E36 92`mod som har gått 128 tusen.

- bmw 325i e36 91`mod

x bmw 318is coupè e36 93`mod -SOLGT

x bmw 318i e36 92`mod -SOLGT

x bmw 316 e30 84`mod (vinterbil) -VRAK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da er det tid for service.

Litt avhengig av hva slags symboler det er snakk om. Hvis du fortsatt har grønne prikker når du starter opp og "inspection" lyser sammen med et lite klokkesymbol er det en årskontroll det er snakk om. Hvis du ikke har flere grønne prikker igjen, men derimot har en orange eller rød prikk er det snakk om en inspection 1 eller 2 avhengig av kjørelengde siden sist service.

Ruhe in der Reihe; BMW Reihensechszylinder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått oransj prikk... Da må jeg til merke verksted da? Eller kan andre fikse det greiene der? jeg tenker ikke da på selve jobben, men å nullstille den service greia igjen osv....

- bmw 325i e36 91`mod

x bmw 318is coupè e36 93`mod -SOLGT

x bmw 318i e36 92`mod -SOLGT

x bmw 316 e30 84`mod (vinterbil) -VRAK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prikken betyr at du må på service ja. Jobben kan "hvem som helst" gjøre, men den må egentlig nullstilles på et BMW-verksted.

Det finnes imidlertid slike nullstillings-apparater å få kjøpt over nettet. Så vidt jeg husker koster de 3-400 kr og kan jo være en grei investering. Sikkert noen her på forumet som kan skaffe, ellers ville jeg ha søkt på nettet.

Det går også an å tyvkoble noen av alle de små stikkene i service-kontakten med en binders, og indikatoren vil nullstilles. Husker jeg har sett instruksjoner om dette på nettet også, men tror ikke jeg ville gamblet på å fikle med det.

Ruhe in der Reihe; BMW Reihensechszylinder

Lenke til kommentar
Del på andre sider