Gå til innhold

Ford Sierra Sedan 2.9I GL

Ranger emnet

Tian

Anbefalte innlegg

Off topic:

Jeg har fått tilbud om å kjøpe en 88 mod Scorpio 2.9 med automat. Den ser strøken ut innvendig og i motorrommet, eneste problemet er gåen dynamo, men jeg får den billigere pga det. I og med at jeg kjenner fyren som jeg kjøper den av skulle jeg få den for ca. 15 000 kr, er det et bra kjøp? Hvor mye hk er det i de, 150?

- 1994 BMW 525iXA Touring

- 1995 BMW 525tdsA Touring -SELGES-

x 1994 BMW 525i E34

x 1989 BMW 316i Coupê

x 1986/7 2x Mazda 929 vintersleder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg har også en sierra med V6 men det er "bare" 2.3 liter da. God sladdekjerre det ihvertfall om vinteren men om sommeren er det litt lite power, får den så vitt ut i rundkjøringer og 90 graders svinger på asfalt (i andre tredje gir blir for høyt), men på grus og vinteren er den topp (ikke serlig praktisk om vinteren da).

Jeg vet ikke hvor mye hk 2.9 literen har men det kan ikke være så enormt mye mer enn 2.3 literen.

Fikk min på auksjon for 4000 så jeg syns det var ett godt kjøp når den hadde lite rust (ingen ting i bærende konstruksjoner), god lakk og ikke bulker. Stygt orginal interiør da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by flesvik

Jeg vet ikke hvor mye hk 2.9 literen har men det kan ikke være så enormt mye mer enn 2.3 literen.

2.3 literen har 116hk...Alle Ford kompisene mine sier 2.3 er den daueste Forden de har kjørt....

"81 Volvo 242 - Prosjekt

"82 Volvo 760 GLE - Bruksbil

"86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne)

"84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den)

"86 Volvo 240 GLE stv (delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Evjen

2.8 hadde visst 150 hk.

2.8i har 150hk

2.8 gasser har 135hk

"81 Volvo 242 - Prosjekt

"86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Off topic:

Jeg har fått tilbud om å kjøpe en 88 mod Scorpio 2.9 med automat. Den ser strøken ut innvendig og i motorrommet, eneste problemet er gåen dynamo, men jeg får den billigere pga det. I og med at jeg kjenner fyren som jeg kjøper den av skulle jeg få den for ca. 15 000 kr, er det et bra kjøp? Hvor mye hk er det i de, 150?

De bruker mye drivstoff og enda flere slitedeler, ha det i mente. Og med automatgir forsvinner morroa ut vinduet. 0-100 er vel satt til 11 sek på 2.9i Scorpio m/aut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Ghia4x4

De bruker mye drivstoff og enda flere slitedeler, ha det i mente. Og med automatgir forsvinner morroa ut vinduet. 0-100 er vel satt til 11 sek på 2.9i Scorpio m/aut.

Da frister ikke den bilen så mye lengre igrunn. Men jeg får ta å prøve den å se hvordan den går.

x 1994 BMW 525i E34

x 1989 BMW 316i Coupê

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Jens

Bensinforbruket er enormt på disse bilene. Lite effekt og mye penger ut av vinduet..

2.3-motoren har forresten 114hk ;)

Syns ikke bensinforbruket er så enormt for og være en gammel 2.3 liters gasser motor jeg. vi målte den til 0,75 l/mil (for det meste langkjøring men litt bykjøring også på en ferie)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da frister ikke den bilen så mye lengre igrunn. Men jeg får ta å prøve den å se hvordan den går.

Med manuell kasse går det unna på 9,3sek (samme tall går for Scorpio og Sierra stv. Sierra sedanen er nok sikkert ett par hundredeler kjappere). Forholdsvis stor forskjell mellom aut. og man. kan du si . Går godt på visse hastigheter disse bilene riktignok. Mye bil for 15K ihvertfall...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Jens

2.3-motoren har forresten 114hk ;)

Nå var du litt pirkete...hehe...neida...bra at folk retter på andres feil...

"81 Volvo 242 - Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg akkurat vært å prøvekjørt den.

Grei og komfertabel den, men ikke akkurat noen sportsbil. Fet lyd da, var 2,5 toms anlegg hele veien så det brumma godt og spant også fint på tørr asfalt. Problemet er at det er en del mer feil enn det jeg først ble informert om, så tror nok ikke det blir noe kjøp.

Men det jeg stussa litt over er at da jeg dro den helt ut på gira så var det turtalssperre på 5500 omdreininger med rødmerkinga begynnte først på 6000 eller noe sånt.

x 1994 BMW 525i E34

x 1989 BMW 316i Coupê

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det jeg stussa litt over er at da jeg dro den helt ut på gira så var det turtalssperre på 5500 omdreininger med rødmerkinga begynnte først på 6000 eller noe sånt.

Det kan du tro jeg også la merke til da jeg begynte å bli kjent med 2.9'en. Den er bare slik, teit egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider