Gå til innhold

Lurer på å kjøpe Golf 4

Ranger emnet

Pellick

Anbefalte innlegg

Halla! Tiden er godt og vel moden for å skaffe en avløser til min velbrukte Audi 80, og jeg går rundt og funderer på bl.a. Golf 4 1.6.

Hva bør jeg være obs på når det gjelder disse vognene? Kjente feil i forstilling? Noe spess med motorene?

Er de nyere 105-hesterne å foretrekke framfor 100-gampern eller er de ganske like?

Alle tips ønskes, på forhånd takk :)

Ikke kjøp BMW. De mangler blinklys og er tydeligvis umulige å parkere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva med en tdi?? anbefaler det jeg hvertfall. fint å kjøre med.

vanlig feil på golf 4 er bremseskiver bak/ calipere som har satt seg.. og stab stag lenker foran... ellers er det lite feil med disse bilene..

luft massemåler på tdi er ofte gåen da...

om 100år er alt glemt...

viljen dreg halve lasset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har golf IV sjøl, er ganske fornøyd skal jeg være ærlig. Men et par ting; som nevnt luftmasse måler, VAG skulle ha 5 høvdinger for å bytte den.:mad: Bestillte delen fra Tyskland, bytta den på 20 min sjøl.....kokæratsjæ (måtte VAG i Bardufoss brenne lenge)

Dørlåsene er en svakhet, hvis bilen er nyere en 1998 får du gratis rep hvis den er ødelagt.

Og som tidligere nevnt av kjetilr; Highline er et must, eller så kan d bli litt vrient å selge, i know:rolleyes:

Ellers så er det en flott bil, men masse styling muligheter for de som måtte ønske d:D

Mvh

Ingen ting er som lukten av eskos, masse nydelige små rumper, og en halv liter med go gammel hjemmebrent:) Ring meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men fyttirakkern for en forsikringspris! Jeg er 25 og bor i Oslo:

Personbil: VW GOLF IV 1.6 (1999)

Årlig kjørelengde: 12.000 km

Bonus: 20 %

Ekstrautstyr inntil kr 10.000

Forsikringen omfatter Egenandel Pris

Ansvar 7694

Kasko Uten leieb 12000 10058

Fører- og passasjerulykke 157

Sum: 17909

....hos gjenstridige.

Ikke kjøp BMW. De mangler blinklys og er tydeligvis umulige å parkere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider