v|ncenT^ Skrevet Mai 10, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2004 Hmm, første tråden og slikt dette gitt... Etter EU godkjenning må jeg skifte caliperene på bilen min, nye er bestilt og ventes inn snart.. Men før jeg monterer dem har jeg lyst til å lakkere dem.. Det jeg da lurer på er om det må til en spesiell lakk type eller om det går an med vanlig lakk ( f.eks en type som ikke tåler varme) ???. Behøver de å grunnes hvis de er sandblåst og pusset med fint pussepapir ? Takker for alle svar =) Siter '93 Audi S2 Hybrid ! sZwei '86 Fiat Uno Turbo I.E "FerrUNO" '87 Audi 100 quattro - Banerigget Isbil ! [x2] Type 44 quattro avant + sedan [x]'91 Audi Coupe quattro20v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboboy Skrevet Mai 10, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2004 kjøp ¨sånn sølvfarga hotpaint på biltema og spray på heile caliperen og alt drittet du vil ha farga.. hehe.. gjør ingenting om det kommer på skiven... bare ta å brems litt etterpå så er det vekke med en gang.. eg gjorde det på min.. funka fett som faen.. hehe ;) Siter is it worth dieing for?! :D korrekt!! ti poeng til deg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr Deej Skrevet Mai 10, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2004 Jeg fikk mine lakka hos en lakkerer, med vanlig lakk.. (gul) Holder fint enda selvom dem har vært rimelig varme et par ganger :rolleyes: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zamot Skrevet Mai 29, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2004 Tenkt å lakkere calipperne mine snart. Men gidder ikke bruke all verden av tid på det. Går det greit å bare la de sitte på, men maskere godt rundt? Lønner det seg å demontere de, men ikke ta av bremseveskeslangen (slik at jeg slipper å lufte bremsene)? Eller er det ikke så vanskelig som jeg inn bilder meg å demontere hele driten og lufte osv. etterpå? samt fylle på bremsevækse? Noen andre tips? Bør man bruke grunning? Siter SEATforum.no Seat Leon Turbo BMW 320D M-Sport x Mitsubishi Lancer Evolution IX Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Heggis Skrevet Mai 29, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2004 jeg kjøpte noe som enkelt og greit hadde navnet caliper lakk eller noe iden duren Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zamot Skrevet Mai 29, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2004 Originally posted by Heggis jeg kjøpte noe som enkelt og greit hadde navnet caliper lakk eller noe iden duren Ja det er allerede kjøpt inn.... Demonterte du hele rakkelet, eller maskerte eller hvordan gjorde du det? Ikke grunning? og det holder fortsatt? Vasket/skrubbet godt først? Siter SEATforum.no Seat Leon Turbo BMW 320D M-Sport x Mitsubishi Lancer Evolution IX Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
joarek Skrevet Mai 29, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2004 Sjekk ut denne linken http://www.pocketrocket.ca/vwtech_brakes.htm God guide med bilder... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zamot Skrevet Mai 29, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 29, 2004 Tusen takk. Forstår det slik at det da lønner seg å demontere de litt. Kanskje lurt å kjøpe nye performance-bremseklosser samtidig, slik de anbefaler? Hvilke er bra? Passer 225hk Audi TT klosser? Siter SEATforum.no Seat Leon Turbo BMW 320D M-Sport x Mitsubishi Lancer Evolution IX Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
joarek Skrevet Mai 30, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2004 Kjøp EBC sine bremseklosser, mindre støv og høyere varme kapasitet. Har ikke prøvd de selv men det er det mest anbefalte jeg har hørt om, kjøper meg de selv (de grønne) om et par ukers tid ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R|ppeR Skrevet Mai 30, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2004 Originally posted by DeejPhant Jeg fikk mine lakka hos en lakkerer, med vanlig lakk.. (gul) Holder fint enda selvom dem har vært rimelig varme et par ganger :rolleyes: bra med verneutstyr på seg den karen, blir jo sikkert helt drunk Siter Ford Taunus 1975 mod 2.8 Sierra 1986 mod 2,0 X-Audi 90 quattro 1988 mod 2,3 X-Golf Mk2 1985 mod 1,8 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Heggis Skrevet Mai 30, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2004 er derfor jeg skal bli lakkerer ^^ :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rdl Skrevet Mai 31, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2004 Originally posted by R|ppeR bra med verneutstyr på seg den karen, blir jo sikkert helt drunk ehem?. man trenger ikke så mye verneutstyr for å lakke 4 calipere heller da luringen. tror det er lang farligere å lakke med sprayboks i gata hvor spray støvet står stille eller ruller deg rett i trynet Siter Verdensmester'n © EPC Chiptuning Spyshop Overvåking Dekkpartner Holmen-Bilgummi Autover Bilglass Crazy Wheels Design Felgimport Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jamez Skrevet Juni 1, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 1, 2004 nå er vel dette ikke helt rett tråd, men siden det er Off-topic, så kunne jeg ikke dy meg. Bilder av andre som har lakket kalipre (vel, tror de ?) :D :D :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zamot Skrevet Juni 1, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 1, 2004 grrr... sett den hundreogørtidillioner ganger før. Snart gir jeg f... i mailvarsling på detter forumet.......... Siter SEATforum.no Seat Leon Turbo BMW 320D M-Sport x Mitsubishi Lancer Evolution IX Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr Deej Skrevet Juni 1, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 1, 2004 Originally posted by Zamot grrr... sett den hundreogørtidillioner ganger før. Snart gir jeg f... i mailvarsling på detter forumet.......... hva med alle de som fikk mailvarsling får å lese dette? :hello: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg