NeOpHyte Skrevet Mai 11, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2004 Noen som har erfaringer med denne forsterkeren? Virker litt "billig" i forhold til ytelse. Lurer også på om den klarer å kjøre ett 12" spl dynamics element på 250w x2 Håper på positivt svar :D Link til amp Elementet som brukes - PRO-12D4 /edit - fixa skriveleif :op Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bisarre Skrevet Mai 11, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2004 SPL elementet tåler på 500watt RMS totalt. Ikke 500x2. Og om spec'en er riktig på forsterkeren, leverer den 2x250watt rms ved 4ohm. Så da bør det være greit... Men er vel ikke helt overbevist enda... Noen som vet hva slags sikring det sitter på den saken der? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NeOpHyte Skrevet Mai 11, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2004 Har 2 stk spl elementer som jeg trenger forsterker til, så valget står mellom 2 stk PCH-848ATX eller 1 Rockford Fosgate 851X Har ca 4500kr å bruke på forsterker/e til begge elementene, hadde vært fint med andre forslag hvis dere har noen :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zettie Skrevet Mai 11, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2004 Hmm.. Har den sikringer da? Tenkte bare på denne "3300W RMS"-forsterkeren her: http://www.perel-import.com/index.php?page=shop&category=20# som har hele 3x30A (til 3300W RMS altså? :rolleyes: Må ærlig talt si at jeg ville valgt fosgate'n selv, no doubt :) Meeen... Hva med en dynabel? Siter Fra FWD vs RWD: Originally posted by venague Ja fy faen ass. Bilen min går rett frem i svingene og spoler for ingen ting. Skulle ønske jeg hadde RWD så kunne jeg sladda i rundkjøringene og brent gummi utenfor McDonalds. Jeg tror slike aktiviteter hadde fått meg til å bade i lykke, og gitt meg en permanent euforisk sinntilstand som hadde smittet over på resten av verden og skapt fred i midtøsten. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zettie Skrevet Mai 11, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2004 Originally posted by Bisarre Men er vel ikke helt overbevist enda... Noen som vet hva slags sikring det sitter på den saken der? Skal vel sitte 2x30A på den der, ergo: 60A totalt, ganger 13v reellt er 780 watt.. Ikke klasse D eller noe, ergo en virkningsgrad som "sannsynligvis" er på 60% som igjen gir 470 watt'er :) Kan være nok til det elementet nevnt i tråden, men alltid bedre å ha litt for mye enn litt for lite effekt... Siter Fra FWD vs RWD: Originally posted by venague Ja fy faen ass. Bilen min går rett frem i svingene og spoler for ingen ting. Skulle ønske jeg hadde RWD så kunne jeg sladda i rundkjøringene og brent gummi utenfor McDonalds. Jeg tror slike aktiviteter hadde fått meg til å bade i lykke, og gitt meg en permanent euforisk sinntilstand som hadde smittet over på resten av verden og skapt fred i midtøsten. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NeOpHyte Skrevet Mai 11, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2004 hehe, takk for svar... Hadde 2x bf1702 funka bra? http://www.mamut.com/dynabelhttp://www.mamut.com/dynabel sorry, er litt noobie Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zettie Skrevet Mai 11, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2004 Jupp, men da ville jeg valgt en annen bass :) Pro-12D2 istedet for D4, da holder det nok med en slik dynabel :) Dynabel'en er 2x260W i 2 ohm, ett 500W element med 2 spoler i 2 ohm trenger da 250W per spole, ergo en omtrent "perfekt match"... Siter Fra FWD vs RWD: Originally posted by venague Ja fy faen ass. Bilen min går rett frem i svingene og spoler for ingen ting. Skulle ønske jeg hadde RWD så kunne jeg sladda i rundkjøringene og brent gummi utenfor McDonalds. Jeg tror slike aktiviteter hadde fått meg til å bade i lykke, og gitt meg en permanent euforisk sinntilstand som hadde smittet over på resten av verden og skapt fred i midtøsten. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NeOpHyte Skrevet Mai 11, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2004 Har allerede 4ohm's versjonen av subbene da, så trenger nok en amp som orker å dra dem =) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zettie Skrevet Mai 11, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2004 Originally posted by NeOpHyte Har allerede 4ohm's versjonen av subbene da, så trenger nok en amp som orker å dra dem =) Da trenger du nok dobbelt opp med powah ja ;) Siter Fra FWD vs RWD: Originally posted by venague Ja fy faen ass. Bilen min går rett frem i svingene og spoler for ingen ting. Skulle ønske jeg hadde RWD så kunne jeg sladda i rundkjøringene og brent gummi utenfor McDonalds. Jeg tror slike aktiviteter hadde fått meg til å bade i lykke, og gitt meg en permanent euforisk sinntilstand som hadde smittet over på resten av verden og skapt fred i midtøsten. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bisarre Skrevet Mai 11, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2004 Siden du har to slike sub'er, ville jeg kostet på meg litt til og gått for en Dynabel BF4501... Den gir over 1000watt RMS i 1ohm. Ikke noe skrytewatt ihvertfall. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zettie Skrevet Mai 11, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2004 Originally posted by Bisarre Siden du har to slike sub'er, ville jeg kostet på meg litt til og gått for en Dynabel BF4501... Den gir over 1000watt RMS i 1ohm. Ikke noe skrytewatt ihvertfall. thumpsup Siter Fra FWD vs RWD: Originally posted by venague Ja fy faen ass. Bilen min går rett frem i svingene og spoler for ingen ting. Skulle ønske jeg hadde RWD så kunne jeg sladda i rundkjøringene og brent gummi utenfor McDonalds. Jeg tror slike aktiviteter hadde fått meg til å bade i lykke, og gitt meg en permanent euforisk sinntilstand som hadde smittet over på resten av verden og skapt fred i midtøsten. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mammut89 Skrevet Mai 11, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2004 hva med denne http://www.nrk.no/img/366796.gif er ikke sikker på hvor mange A sikring det er på den men bra lyd blir det ihvertfall Siter Build hard Play Loud Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Perel Import Skrevet Mai 11, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2004 Kjøp heller denne sub forsterkeren som er en my mer egnet forsterker, hvor du garrantert vil klare å drive subben din. http://www.perel-import.com/shop_products_detail.php?mva=1&product_id=97 Men regner ikke med at du tør prøve Boschmann etter hva alle "ekspertene" her mener.. Den er ihvertfall på tilbud til 2490,- !! Siter BS Bildeler AS http://www.bsbildeler.no post@bsbildeler.no Tlf: 4144 8000 En fusjon av Perel Import & Re:Style Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg