Gå til innhold

Problemer med relê'er på Golf GTI.. HJELP!

Ranger emnet

Bauer

Anbefalte innlegg

Hei!

jeg trenger desperat hjelp med min golf... Når jeg starter bilen begynner et rele under dashen å klikke... sånn veldig.. (les: maskingevær) hehe.. motoren stopper etterhvert under kjøringen med mindre jeg holder den i gang med pedalen... noen som har noe svar...

en annen ting.. bakrute viskeren begynnte sånn plutselig å leve for seg selv i morres.. noen ideer??

Current: '02 VW Golf TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det kan jo stemme...

Forklaring:

Bensinpumpa høres ut som en Racing pumpe av noe slag.. lager veldig høy BZZZZZZZ lyd når bilen er i gang.

Da jeg hentet bilen, mekka jeg litt på den før jeg kunne dra... av på på med tenninga hele tiden osv.. og da gikk pumpa med gjevne mellomrom.. BZZZ BZZZ BZZZ BZZZ... I dag morres da jeg startet den gikk den slik: BZ BZ BZ BZ BZ.... ikke så flink til å forklare, men du skjønner sikkert tegninga...

Kan det være det releet?

og i såfall hvilket tall står det på det?

Men et rele som klikker skal jo være inntakt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant ut av problemet i ettermiddag..

Det har kommet vann inn i bilen fra et eller annet sted.. Sansynligvis motorrommet. Jeg fant ut at bensinpumpe releet var nr. 2 ved å ta ut 1 og 1.

Alle sikringer og releer var kliss-våte. Dro ut alt, tørket det og fønet holderen. Satt det inn igjen og det funket... Heldigvis hadde jeg skrevet opp hvilke releer som skulle sitte hvor..

Har da sansynligvis også funnet ut hvorfor bakviskeren levde sitt eget liv :)

Måten bensinpumpe-releet klikket på var omtrent som dette:

Tikk tikk tikk tikk tikk tikk tikk tikk tikk tikk tikk tikk tikk... Hvis du leser det så fort du kan så legger du på enda raskere så har du omtrent klikkingen :) ikke så lett å forklare med ord... Det luktet foresten svidd av vannet som kom ut av releene hehe..

takker for svar...

Lenke til kommentar
Del på andre sider