Gå til innhold

Spørsmål om brokoblet forsterker??

Ranger emnet

herbal

Anbefalte innlegg

I bilen har jeg en sub, som drives av en egen forsterker. Forsterkeren har jeg brokoblet og jeg kjører lyden i mono. Men jeg tror jeg har et problem.

Når jeg drar ut den ene "phono inputen" blir det ingen lyd. Det vil si at det er lyd kun i den ene phonopluggen. Er det riktig at det bare skal være lyd i den ene av de to phonopluggene? Jeg frykter kanskje at den ene inngangen på forsterkeren har tatt kvelden. Er det noen som har peiling på dette? Og som kan fortelle meg hvordan jeg skal fikse det, hvis det er feil da....

Et annet problem jeg har som jeg aldri har hatt tidligre, er at suben plutselig begynner å dure noe helt j..... når jeg kjører på en dump eller no. Og duringa blir borte igjen omtrent like fort som den kommer. Jeg tror kanskje det er dårlig kontakt ett eller annet sted, men har ikke funnet ut hvor eller hva det er? Noen som har vært borti det samme? Det er akkurat som om det spraker i suben, men den er ikke sprengt.

Håper på svar fra dere....

mvh,

Erik

Hell yeah!!

BMW 325i (M) 87 mod. (Prosjekt original)

BMW 318i Touring 96 mod. - VW Polo 1993 mod.

[x]Audi 80 1993 Avant - [x]VW Polo 1991 mod. - [x]Audi 80cc 1,8 86 mod. - [x]Volvo 240 (bilcross bil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bytta om på de, og har funnet ut at det er singnal ut av delfilteret, men at det ikke kommer inn i forsterkeren... Forsterkeren er en infinity (husker ikke modellen) Men vil dette si at inngangen på forsterkeren har ryki?

Hell yeah!!

[x]Audi 80 1993 Avant - [x]VW Polo 1991 mod. - [x]Audi 80cc 1,8 86 mod. - [x]Volvo 240 (bilcross bil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by herbal

Når jeg drar ut den ene "phono inputen" blir det ingen lyd. Det vil si at det er lyd kun i den ene phonopluggen. Er det riktig at det bare skal være lyd i den ene av de to phonopluggene? Jeg frykter kanskje at den ene inngangen på forsterkeren har tatt kvelden. Er det noen som har peiling på dette? Og som kan fortelle meg hvordan jeg skal fikse det, hvis det er feil da....

er ganske vanlig at forsterkeren tar signal fra kun én av inngangene når du brokobler.. er også vanlig at den summerer de to inngangene.. hva forsterkeren din gjør vet jeg ikke.. men begge deler er ihvertfall vanlig..

snow junkie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by TG1

er ganske vanlig at forsterkeren tar signal fra kun én av inngangene når du brokobler.. er også vanlig at den summerer de to inngangene.. hva forsterkeren din gjør vet jeg ikke.. men begge deler er ihvertfall vanlig..

OK, så hvis jeg prøver å koble på vanlig måte, (ikke brokoble) så kanskje det er lyd i begge phonokablene?

Takker for svar!

Hell yeah!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by herbal

OK, så hvis jeg prøver å koble på vanlig måte, (ikke brokoble) så kanskje det er lyd i begge phonokablene?

Takker for svar!

du kan prøve det ja.. hvis begge kanalene funker da,så er vel alt i sin skjønneste orden ;)

snow junkie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by TG1

du kan prøve det ja.. hvis begge kanalene funker da,så er vel alt i sin skjønneste orden ;)

Jeg var ute å sjekka det nå.. Funka helt bra det!:)

Men du har ikke tilfeldigvis en løsning på det andre problemet jeg har??

Hell yeah!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider