awt Skrevet Mai 11, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2004 http://www.haugesunds-avis.no/apps/pbcs.dll/artikkel?AID=/20040510/NYHET/203325107 "- Å montere neonlys under bilen er et Bømlo-fenomen, sier Nordhus. Hvis politiet treffer biler med diodelys og neonlys vil bilene bli ilagt kjøreforbud til lysene er fjernet." Syns de begynner å gå ganske drastisk, og at det burde vært lov til å ha sånn montert uten å bruke det... (For alle dere som syns dette er harry, og poster da dette ordet: det er ikke vits.) Siter • 01 BMW 320Ci • 96 Nissan Primera 1,6 SRi (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RaCk Skrevet Mai 11, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2004 Jeg er for neonlys på biler så lenge det ikke blender. Samme som tøffe grøftelys også. :) Politiet burde vokse opp! Siter ^RaCk^ @ Efnet Robert Krondorfer ] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Mai 11, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2004 Her personlig sett både politi og ambulanse med nærlys/tåkelys og nærlys/parkeringslys sent om kvelden, mørkt og ingen tåke. En regel at det hadde vært låv å hatt slikt (park/tåkelys og neonlys) i opplyste gater hadde også vært noe, for er enig i at det ikke er alltid det beste å møte på på en mørk landevei. Siter • 01 BMW 320Ci • 96 Nissan Primera 1,6 SRi (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jarli Skrevet Mai 11, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2004 Originally posted by awt http://www.haugesunds-avis.no/apps/pbcs.dll/artikkel?AID=/20040510/NYHET/203325107 "- Å montere neonlys under bilen er et Bømlo-fenomen, sier Nordhus. Hvis politiet treffer biler med diodelys og neonlys vil bilene bli ilagt kjøreforbud til lysene er fjernet." Syns de begynner å gå ganske drastisk, og at det burde vært lov til å ha sånn montert uten å bruke det... (For alle dere som syns dette er harry, og poster da dette ordet: det er ikke vits.) off..........:mad: Siter -520i e39 97mod -740i e38 94mod (under oppbygging) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HoaxiePowah Skrevet Mai 11, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2004 jeg er for frie fartsgrenser..ikke dermed sakt politiet er for det. Politiet følger håndhever bare de reglene som finnes i samfunnet. Don't blame them. Likevel..JEG SYNS NEONLYS er rånete og jææævlig..ihvertfall når du ser dem på ikke senka biler og gamle vrak. Til utstilling på en styggpen supra eller noe er det noe annet. For meg må politiet ta alle dem vil...har ikke lysene uansett jeg ;D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S-2000 Skrevet Mai 11, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2004 Jeg synes det er drøyt at politiet gjør neon/grøftelys debatten til en viktig sak for dem... I stor grad er disse lysene ikke til sjenanse for trafikken, og det henger ikke på greip at man skal måtte få kjøreforbud pga. man f.eks. har et sett med neonrør under bilen... Ikke at jeg har neon under min, men jeg synes det er tragisk at dette er sett på som en viktig sak hos politiet/UP... Siter Mvh, Eric/S-2000 ----------------- LOTUS driver *signatur redigert pga regelbrudd* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sonick Skrevet Mai 11, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2004 Originally posted by awt Her personlig sett både politi og ambulanse med nærlys/tåkelys og nærlys/parkeringslys sent om kvelden, mørkt og ingen tåke. En regel at det hadde vært låv å hatt slikt (park/tåkelys og neonlys) i opplyste gater hadde også vært noe, for er enig i at det ikke er alltid det beste å møte på på en mørk landevei. Hvis ambulansen du traff var en caravelle var det meg :D Siter Golf 4 gti 99 mod x - en del golf 2 er Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hawkon Skrevet Mai 11, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2004 "- Å montere neonlys under bilen er et Bømlo-fenomen", sier Nordhus. jasså.. har de i det hele tatt sett utstillingsbiler fra rundt om kring i verden? om neon matcher bilen, så er det kult. men hadde ikke vært meg imot om det ble OK å ha neon om det var godkjent en bryter på tenninga som gjør at noen bare kan slås på når bilen er av. ellers i verden er det regler som bl.a sier at så lenge bilens bakre neon er rød, fronten er hvit, og sidene er gule, så er det ok :P Siter ->Spice my eco-box!<- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Mai 11, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2004 Originally posted by Sonick Hvis ambulansen du traff var en caravelle var det meg :D Var nok Mercepower. :) Siter • 01 BMW 320Ci • 96 Nissan Primera 1,6 SRi (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HemiCuda Skrevet Mai 12, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2004 selfølgelig i Haugesund... største idiotbyen i norge.... neonlys under bilen... som lyser ned på bakken.. blender jo selfølgelig alle.... spesielt de gamle kjerringene som ikke kan holde sia si eller vikeplikten sin... Siter -1980 Buick Century Estate Wagon (kosebil) -1991 Volvo 240GL stasjonsvogn (bruksbilen) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Xplod Skrevet Mai 12, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2004 Politiet burde seriøst funnet på noe viktigere å gjøre. Men det er no jobben deres å gjøre så folk følger loven uansett hvor teit loven er. Men må da være noen mer alvorlige lovbrudd å ta fatt i enn neonlys vel? :rolleyes: Siter 03 Bmw E46 320 cab[Apr09-] 93 Bmw E36 318I[jul10-] X:92 Bmw E36 318is sedan[juni07-sept09] X:93 Bmw E36 325 Cab[mar07-aug07] X 04 VW Golf V FSI Sportline[nov06-apr07] X 85 VW Jetta 1,6L[des09-Aug10] X:92 Mazda Mx-3[okt04-aug06] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
momo Skrevet Mai 12, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2004 Kjekt at skattepenga mine går til noe fornuftig :rolleyes: Siter - 85 Toyota Levin AE86 - F20C - 87 Toyota Supra MK3 - 1JZ-GTE Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
flesvik Skrevet Mai 12, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2004 Jeg syns politiet burde bruke tida og resursene sine på å ta tyver (ikke minst biltyver) istedenfor og bruke all tid og penger på og finne og forby alle biler med den minste anntydning til rånetendenser. Jeg tror de fleste folk i Norge som betaler lønn (skattepenger) til dem vil si seg enig i det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Elgen- Skrevet Mai 12, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2004 Etter filmen «2 Fast 2 Furious» har oppfinnsomme lys på bilen skutt fart. 2 Fast 2 Furious er nevnt... Det var bombe :rolleyes: :rolleyes: Siter Du skal ikke stjele! Staten liker ikke konkurranse... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stephan Skrevet Mai 12, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2004 Greit nok at det ikke er lov å kjøre med neon på under bilen.. kan jo være en sjenanse for noen.. men det jeg ikke skjønner er at hvis du har neon under bilen avslått så er det jo absolutt ingen som legger merke til det heller. Men det er også ulovlig. Snakker om biler som feks brukes på utstilling osv å bruker neon der.... Så i teorien for å gjøre det lovlig så må du ta neon rørene å pakke de inn i bilen, å montere de på show plassen.. for å så ta de av igjen når du skal dra... det er tullete det... mener nå jeg.. Siter Subaru Impreza WRX 2005 http://www.cicada.no SELGES!: http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=19381945&WT.ac=my_adverts Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg