HoaxiePowah Skrevet Mai 12, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2004 etter hva jeg vet står det ingen plass at man ikke kan ha disse lysene montert på bilen. Men lysene går vel under paragrafen om feil lysbruk. Der det også står at grøftelys ikke skal brukes i kombinasjon med nærlys osv. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
k9v Skrevet Mai 13, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 13, 2004 fint å vite at det ikke er viktigere ting å bruke penger på.... Siter 04 BMW 320Cd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Camryfellow Skrevet Mai 13, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 13, 2004 Originally posted by Xplod Politiet burde seriøst funnet på noe viktigere å gjøre. Men det er no jobben deres å gjøre så folk følger loven uansett hvor teit loven er. Men må da være noen mer alvorlige lovbrudd å ta fatt i enn neonlys vel? :rolleyes: Originally posted by k9v fint å vite at det ikke er viktigere ting å bruke penger på.... Heeelt riktig. Virker som det går helt over styr når det gjelder "Bil" i Norge nå. Er jo faen meg større straff ved fartsovertredelse enn ved mord snart jo (litt på spissen). Om ikke lenge er det ulovlig å kjøre og eie bil... bare vent Fartssperre meg her og Torhild meg der... må gå er litt kvalmpuke Siter - 98' Saab 9-5 2.3t x 97' e39 523i x 89' Camry 2.0 xli x 83' 240 (Julesleda) Smoking tyres can seriously damage your wealth! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ThAMaZTeR Skrevet Mai 13, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 13, 2004 "neonlys er fullt lovlig på bilen, så lenge de ikke er i bruk i trafikken.." var beskjeden jeg fikk når jeg spurte politiet og biltilsynet.. og da forholder jeg meg til det... :D Siter // Fredrik Olastuen // --------------------------------------------- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NissanPrimera Skrevet Mai 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2004 Jeg pratet med en poltidame her om dagen og hun sa at tåkelys sammen med parklys, kan brukes som kjørelys døgnet rundt! Men tåkelys i kombinasjon med nærlys er forbudt!! Og så lenge lovens lange arm sier dette, så hører jeg på dem;) Siter -98 Almera GTi x-95 Primera 2,0 Sri x-200sx S13 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Mai 15, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2004 Prøv å få sånn skriftlig, med signatur. :) Siter • 01 BMW 320Ci • 96 Nissan Primera 1,6 SRi (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stephan Skrevet Mai 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2004 Det er ikke lov til å ha montert på ikke godkjente lys utenpå bilen uansett om de er på eller ikke. monteres det lys på utsiden av bilen, skal de være godkjent for gatebruk og fungere som de skal. Siter Subaru Impreza WRX 2005 http://www.cicada.no SELGES!: http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=19381945&WT.ac=my_adverts Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr. Aerodeck Skrevet Mai 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2004 Vi fikk beskjed om at neon under bilen ikke var lov i det hele tatt når vi hadde russebilen på sjekk hos biltrangsynet i drøbak. De sa vi måtte pelle de av om vi ikke skulle få bot når vi kjørte. Har vi fjerna det??? Nei. Så forresten en moped (scooter) som hadde blått neon under i går kveld når vi stoppa på en statoil å kjøpet pølle. Vi lo oss skakke hele gjengen :D Siter The Imitation of any or all maneuvers made by 4WS Honda Prelude is hazardous to your car's health.Driving a Prelude may cause loss of interest in other cars, sleepless nights, cold sweats, and other symptoms of addiction. If symptoms persist, DRIVE! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mandel Skrevet Mai 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2004 Var schvære avisoppslag om detta fenomenet med tåkelys og hva det kunne kombineres med.. Konklusjonen var fra både politi og biltilsynet, at tåkelys KUN kan kombineres med Parklys, og at dette var lovlig og kjøre med hele døgnet rundt.. Før disse oppslagene var det 76 billister som blei stoppet og bøtlagt på en dag pga ulovlig lysbruk.! Siter 1994 mazda 323 gt-r. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Mai 15, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2004 Originally posted by Mr. Aerodeck Nei. Så forresten en moped (scooter) som hadde blått neon under i går kveld når vi stoppa på en statoil å kjøpet pølle. Vi lo oss skakke hele gjengen :D Går en sånn her også, i tillegg til en 4hjuls mopedsak med neon. Ler hver gang. :) Siter • 01 BMW 320Ci • 96 Nissan Primera 1,6 SRi (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stephan Skrevet Mai 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2004 Må da få eksperimentere med litt lys osv de gutta der å vel..? Siter Subaru Impreza WRX 2005 http://www.cicada.no SELGES!: http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=19381945&WT.ac=my_adverts Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mandel Skrevet Mai 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2004 Dette her ligner på det vi går rundt på julekvelden: edit: eller et diskotek på to hjul :P Siter 1994 mazda 323 gt-r. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nlight Skrevet Mai 16, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2004 ble stoppet senest i kveld med neon under bilen.. andre gangen jeg må på stasjonen å vise at jeg har tatt de av.. :) Siter I like my women like i like my scotch.. 12 years old and mixed up with coke -03 Mazda 6 x93 Mazda 323 GT-R x91 Mazda 323 GTX Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stephan Skrevet Mai 16, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2004 Var jo tøff den hvite scooteren da;) Siter Subaru Impreza WRX 2005 http://www.cicada.no SELGES!: http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=19381945&WT.ac=my_adverts Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MortenK Skrevet Mai 16, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2004 mye snakk om neonlys her, men grøftelys ble jo også nevnt.. "- Lyset rekker ikke like langt fram i veien som vanlig kjørelys og dermed kan reaksjonstiden bli lengre. Det kan også blende andre, sier Nordhus. Bilister som blir stoppet med denne typen lys vil få en bot på 1.500 kroner." noen som ser motsetningene her? lyset rekker ca 5 meter, men likevel presterer folk å bli blendet av de? nærlys rekker 40 meter, og blender ikkje? noen her som faktisk har blitt blendet av grøftelys? har aldri skjedd med meg, men hver gang det blir tatt opp, e det kjefting pga de blender så jævli.. Siter Bil: 07 Volvo V70 Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg