Gå til innhold

Parkeringsbot

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Fikk i dag, til mine store fortvilelse, en parkeringsbot :mad:

Det verste av alt er at jeg faktisk stod parkert lovlig!! Jeg hadde betalt billett, men jeg var så uheldig at den flippet rundt når jeg lukket igjen døren doh

Jeg har tatt vare på kvitteringene, og har tenkt å klage. Men det jeg lurte på var om det er noen andre som har vært utsatt for det samme, og om det er noen vits i å klage?

Parkeringsselskapet var P-Companiet.

Takker for alle svar!

mvh

JørgenS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du kvittering for at du har betalt, kan jeg ikke skjønne annet enn a dette går i orden..

På billetten din står det tidspunkt på når du hadde betalt for å stå der. Hvis dette stemmer i forhold til det tidspunktet som står på innbetalingsblanketten du fikk (altså bota), så ordner det seg nok. ;)

Billøs og fattig student! :(

*Mercedes 190E 2.3 91 mod.

*Toyota MR2 86 mod.

*BMW 318i 88`mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Eelo

Det står vel gjerne på billetten at det er ditt ansvar at den ligger synlig?

sikkert derfor det er bedre å ta et hyggelig brev istedenfor at at du går fram med en tøff tone...

har de en god dag, så slipper du sikkert bota :)

->Spice my eco-box!<-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Hawkon

sikkert derfor det er bedre å ta et hyggelig brev istedenfor at at du går fram med en tøff tone...

har de en god dag, så slipper du sikkert bota :)

Yup.. godt poeng.. :)

Liten vits å kjefte på andre vis det er ens egen feil.. :P

94 Pug405GTX

x -86 VW Golf CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En veninne av meg fikk 300,- i bot istedet for vanlige 500,- fordi parkeringskvitteringen ikke lå synlig...vet ikke om hun prøvde å klage...

Men poenget er at kanskje det blir bot hvis man ikke har den synlig...men det er vel god sannsynlighet for at du slipper unna..og uansett skader det ikke å spørre ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har ikke noe å si om parkeringbilletten er flippet eller ikke,

bak på billetten er et referansenummer som da også skal bli skrivd ned på bota.

Dette "skjedde" meg og engang, men jeg hadde ikke betalt. fikk billetten til ei som hadde perkert vedsiden av meg og dro på til parkerings etaten eller hva de heter.

Fikk da forklart at det kunne hende at denne billletten ikke var min da det ikke var ref nummer på bota, men de skulle slette den for dennegangen.

Min forklaring var at vinduet var på gløtt pga varmen og billetten hadde blåst ned på gulvet.

Lykke til, surt med parkbøter... Men de er ikke livets ende

Selges - 93 VW Passat Stv 2.0i - Prosjekt Selges!

AutoDB AD

Lenke til kommentar
Del på andre sider