Skillz2k Skrevet Mai 11, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2004 Visste seg at drivakslingen er knekt på en eller annen måte inne i leddet og det sprutet ut med deler når jeg løsnet den på kassen. Når har har skuene av på kassen og løsnet det siste skruen som holder i andre enden får jeg ikke akslingen ut. Den er liksom litt for lang til å få ut. Kan jeg løsne på noe for å få den ut f.eks skru av støtdemperen fra spindelen, Må det ny hjulstilling til da eller?? Vil ha ut driten og tips hvordan jeg skal få inn den andre. Det er akslingen på fører siden det er snakk om. Den korte av dem Siter I like big butz and I can not lie! Low and slow, Plowing snow Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trra Skrevet Mai 11, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2004 hva med god gammaldags vold med en svær slegge? Kan løsne på hjullagerhuset ved å løsne skruen som fester bærekula i hjulagerhuset, da slipper du å ta en forstilling kontroll. Siter 05 Skoda Octavia L&K 75 Jaguar XJ6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Asim Skrevet Mai 11, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2004 Originally posted by Skillz2k Visste seg at drivakslingen er knekt på en eller annen måte inne i leddet og det sprutet ut med deler når jeg løsnet den på kassen. Når har har skuene av på kassen og løsnet det siste skruen som holder i andre enden får jeg ikke akslingen ut. Den er liksom litt for lang til å få ut. Kan jeg løsne på noe for å få den ut f.eks skru av støtdemperen fra spindelen, Må det ny hjulstilling til da eller?? Vil ha ut driten og tips hvordan jeg skal få inn den andre. Det er akslingen på fører siden det er snakk om. Den korte av dem Du må løsne bærekula da får du svingt fjærbeinet nok til å få ut akselen. Husk å ta av bærekula på den delen som går gjennom navnet og ikke de 3 skruene på undersiden for da slipper du å justere forstillinga etterpå. Asim.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sonick Skrevet Mai 11, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2004 Var sikker på at akslingen skulle gå ut uten å gjøre dette. Du har gjekket bilen helt opp fra bakken på det hjulet du skal ha akslingen av på ? Har da hatt ute begge akslingene uten å gjøre dette. Siter Golf 4 gti 99 mod x - en del golf 2 er Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skillz2k Skrevet Mai 11, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2004 gav faen og løsnet støtdemperen fra spindelen. Da gikk den rett ut. Må jeg til med hjulstilling etter dette?? Akslingen var helt knust innvendig. Datt masse kuler og grease ut av den når den var demontert. Ser ut som om jeg var heldig. bare en ødelagt aksling og ikke knust kasse. Jippi! Siter I like big butz and I can not lie! Low and slow, Plowing snow Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SpeedWell Skrevet Mai 11, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2004 Jepss, du skulle løsnet den nede som nevnt over. Siter Audi 90 Quattro, lekebil. Golf 1988 http://www.dub-dukes.com/r20/ Beetle 1957 Californian-Copper Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GolfG60Syncro Skrevet Mai 11, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2004 Originally posted by Sonick Var sikker på at akslingen skulle gå ut uten å gjøre dette. Du har gjekket bilen helt opp fra bakken på det hjulet du skal ha akslingen av på ? Har da hatt ute begge akslingene uten å gjøre dette. Fordi du (og jeg) trodde det var en drivaksling det var snakk om... Ikke et drivledd.... Akslingen kan nappes rett ut av ytre drivledd. Det er 0 stk kuler og 0 ml grease i en DRIVAKSLING på Golf 2..... I leddet er det derimot endel.... Og det kan man dunke av etter at drivakslingen er nappet ut, uten å løsne en eneste støtdemper..... Siter VOLVO - Schnellste Traktor der welt... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skillz2k Skrevet Mai 11, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2004 Her er det som er ødelagt. Tok ut hele, om dere velger å kalle hele skiten for knuter så er det greit. Hele motor rommet var fullt av drivknutefett. skikkelig fett! Siter I like big butz and I can not lie! Low and slow, Plowing snow Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Asim Skrevet Mai 11, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2004 Originally posted by GolfG60Syncro Fordi du (og jeg) trodde det var en drivaksling det var snakk om... Ikke et drivledd.... Akslingen kan nappes rett ut av ytre drivledd. Det er 0 stk kuler og 0 ml grease i en DRIVAKSLING på Golf 2..... I leddet er det derimot endel.... Og det kan man dunke av etter at drivakslingen er nappet ut, uten å løsne en eneste støtdemper..... En drivaksel er HELE greia. Både ytre og indre drivledd ;) Hvis du sier til delebutikken at du trengen en drivaksel så får di ikke bare stanga imellom hehe... :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sonick Skrevet Mai 11, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2004 For meg ser det ut til at du trenger kun indre driv ledd - får kjøpt de løse ? Siter Golf 4 gti 99 mod x - en del golf 2 er Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skillz2k Skrevet Mai 11, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2004 Deilige priser på Akslinger og drivledd nye da. 3K for en komplett aksling og 1500 for indre drivkledd. Siter I like big butz and I can not lie! Low and slow, Plowing snow Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hersker Hans Skrevet Mai 11, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2004 Får du ikke kjøpt deler til den bilen på "the blue speedshop" (Biltema), Mekonomen har kanskje bedre pris på det og? Siter Driftfun.com 1967 Chevrolet Camaro LS1/T56 1990 Chevrolet Van 6.5 g30 1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skillz2k Skrevet Mai 11, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2004 Originally posted by Hersker Hans Får du ikke kjøpt deler til den bilen på "the blue speedshop" (Biltema), Mekonomen har kanskje bedre pris på det og? Prisene er ifra mekonomen!! Aner ikke biltema Siter I like big butz and I can not lie! Low and slow, Plowing snow Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jettamaster Skrevet Mai 11, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2004 har du hørt med bilxtra på vestkanten? meiner at dei hadde ein god pris! ligg unna biltema! varer i 1 måned så ryker allt til h... Siter -vw golf v 1,9 tdi (tddi) -vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v -vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip) -vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip) ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GolfG60Syncro Skrevet Mai 12, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2004 Originally posted by Skillz2k Prisene er ifra mekonomen!! Aner ikke biltema PM Siter VOLVO - Schnellste Traktor der welt... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg