Gå til innhold

Hvordan i 2K få ut drivaksling

Ranger emnet

Skillz2k

Anbefalte innlegg

Visste seg at drivakslingen er knekt på en eller annen måte inne i leddet og det sprutet ut med deler når jeg løsnet den på kassen.

Når har har skuene av på kassen og løsnet det siste skruen som holder i andre enden får jeg ikke akslingen ut. Den er liksom litt for lang til å få ut. Kan jeg løsne på noe for å få den ut f.eks skru av støtdemperen fra spindelen, Må det ny hjulstilling til da eller??

Vil ha ut driten og tips hvordan jeg skal få inn den andre.

Det er akslingen på fører siden det er snakk om. Den korte av dem

I like big butz and I can not lie!

Low and slow, Plowing snow

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Skillz2k

Visste seg at drivakslingen er knekt på en eller annen måte inne i leddet og det sprutet ut med deler når jeg løsnet den på kassen.

Når har har skuene av på kassen og løsnet det siste skruen som holder i andre enden får jeg ikke akslingen ut. Den er liksom litt for lang til å få ut. Kan jeg løsne på noe for å få den ut f.eks skru av støtdemperen fra spindelen, Må det ny hjulstilling til da eller??

Vil ha ut driten og tips hvordan jeg skal få inn den andre.

Det er akslingen på fører siden det er snakk om. Den korte av dem

Du må løsne bærekula da får du svingt fjærbeinet nok til å få ut akselen.

Husk å ta av bærekula på den delen som går gjennom navnet og ikke de 3 skruene på undersiden for da slipper du å justere forstillinga etterpå.

Asim....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gav faen og løsnet støtdemperen fra spindelen. Da gikk den rett ut. Må jeg til med hjulstilling etter dette??

Akslingen var helt knust innvendig. Datt masse kuler og grease ut av den når den var demontert.

Ser ut som om jeg var heldig. bare en ødelagt aksling og ikke knust kasse. Jippi!

I like big butz and I can not lie!

Low and slow, Plowing snow

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Sonick

Var sikker på at akslingen skulle gå ut uten å gjøre dette.

Du har gjekket bilen helt opp fra bakken på det hjulet du skal ha akslingen av på ?

Har da hatt ute begge akslingene uten å gjøre dette.

Fordi du (og jeg) trodde det var en drivaksling det var snakk om... Ikke et drivledd.... Akslingen kan nappes rett ut av ytre drivledd. Det er 0 stk kuler og 0 ml grease i en DRIVAKSLING på Golf 2..... I leddet er det derimot endel.... Og det kan man dunke av etter at drivakslingen er nappet ut, uten å løsne en eneste støtdemper.....

VOLVO - Schnellste Traktor der welt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by GolfG60Syncro

Fordi du (og jeg) trodde det var en drivaksling det var snakk om... Ikke et drivledd.... Akslingen kan nappes rett ut av ytre drivledd. Det er 0 stk kuler og 0 ml grease i en DRIVAKSLING på Golf 2..... I leddet er det derimot endel.... Og det kan man dunke av etter at drivakslingen er nappet ut, uten å løsne en eneste støtdemper.....

En drivaksel er HELE greia. Både ytre og indre drivledd ;)

Hvis du sier til delebutikken at du trengen en drivaksel så får di ikke bare stanga imellom hehe... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har du hørt med bilxtra på vestkanten? meiner at dei hadde ein god pris!

ligg unna biltema! varer i 1 måned så ryker allt til h...

-vw golf v 1,9 tdi (tddi)

-vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v

-vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip)

-vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip)

ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler

Lenke til kommentar
Del på andre sider