Gå til innhold

senking av golf

Ranger emnet

zicoz

Anbefalte innlegg

går greit så lenge du ikke kjører i skogen med den. Men ikke prøv å kom deg over alt for store brøytekanter eller veier som ikke er brøytet etter at det har snød en del, da setter du deg fast, holdt nesten på å gjøre det et par ganger i vinter med 60mm senkesett.

05 Skoda Octavia L&K

75 Jaguar XJ6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om veiene er stygge så kommer du som oftes frem ..

Er bare til å tenke litt logisk når du ser det er 10 cm dype hjulspor så legge du deg liksom ikke ned i dem ...

Men mer en 60 mm tror jeg er forbeholdt entusiaster :cool:

Eller biler som har felger som ikke muliggjør mer senking ( som min )

Golf 4 gti 99 mod

x - en del golf 2 er

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Sonick

Selv om veiene er stygge så kommer du som oftes frem ..

Er bare til å tenke litt logisk når du ser det er 10 cm dype hjulspor så legge du deg liksom ikke ned i dem ...

Men mer en 60 mm tror jeg er forbeholdt entusiaster :cool:

Eller biler som har felger som ikke muliggjør mer senking ( som min )

topic : ikkje senk 40mm..det gjorde eg..... angre meg i hel....

sonick: det derre høydehuset ditt :D

-89 mod Opel Senator 3.0liter(Drivstoff sluker)

X-97 mod Caddy

X-97 mod Polo 6N 16v

X-98 mod KIA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9x17 skulle nok gått (viss de eksisterere i rett ET).. men 10x17......

går utifra at du husker jomfru turen etter du satt på dine 9x16 et 25..... røyk med 2mm gummi :p PÅ EIN SVING :D

da må du nok bredde din gulf :p

-89 mod Opel Senator 3.0liter(Drivstoff sluker)

X-97 mod Caddy

X-97 mod Polo 6N 16v

X-98 mod KIA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Golf_mk2

Helios

du har greie på sænking ! ;D :cool:

hehe.. altså.. 60mm går finfint om vintern.. snakker av erfaring der liksom.. men det er jo ikke lavt nok egentlig..hehe.. så 100-80 eller noe er jo heløt supert om sommern.. har riktignok ikke kjørt så mye bil som er i den høyden.. bare en golf som var senka 80-80 men det gikk da helt fint det...

oppiær på flåa uten kløtsjn iården ama.. der liggænni grøftotern å kava mæns turbogrævlingen riv agåle så asfalten skava ta i svinga

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde en golf gl1,8...denne var senket 80mm med HR just.sett, ikke noe problem i verden, trenger ikke kjøre på humpene heller...leste noe om at 40mm var mye og mer enn 60mm var for entusiaster?...si hva dere vil, men man hever ikke bilen for å kunne "kjøre på norske veier".

Kjøp en golf country om det er så vanskelig.

Om bilen er stiv nok (gule koni duger bra til dette), så kan du legger den på asfalten bare du følger med hvor du setter dekkene..

Eyes don`t leave fingerprints

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var lksom det jeg mente.. men viktig at bilen er stiv.. hehe.. min var ikke det.. den hadde et sett fra jamex som var utslitt og mykt.. men gikk fint alikevel :)

oppiær på flåa uten kløtsjn iården ama.. der liggænni grøftotern å kava mæns turbogrævlingen riv agåle så asfalten skava ta i svinga

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Tarjei_Hugaas

Ble litt bekymret nå, går det ikke med 9*16 hvis bilen er senket 60mm? ble jo anbefalt det men er litt bekymret nå

Med 60mm senking og 9*16" som må du nok valse litt for å ikke slite for mye dekke. Men det er også viktig at bilen er stiv og ikke krenger for mye, for da sliter du mye dekk.

VACN - VW Audi Club Norwegen avd. Agder

[x] VW Golf 5 R-TSI 2007mod [x] Opel Kadett C 1.2 1976mod (solgt) [x] VW Golf 2 1984mod (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt - min er senket 60/40 - og om dette går eller ikke er relativt .. De subber som f%#% over alt om du kjører hardt. Har nå kjørt i et år med dette - og det synes godt på dekk sidene ( har da også snudd alle dekkene på felgene) . Og da trur jeg ikke noen nekter på at bilen er MEGET stiv. Eneste er at min er gl - de har svakere krenkningshammer fremme og mangler bak. har du gti så kan det hende problemene blir mindre ..

Golf 4 gti 99 mod

x - en del golf 2 er

Lenke til kommentar
Del på andre sider