Gå til innhold

senking av golf

Ranger emnet

zicoz

Anbefalte innlegg

Originally posted by Sonick

Som sagt - min er senket 60/40 - og om dette går eller ikke er relativt .. De subber som f%#% over alt om du kjører hardt. Har nå kjørt i et år med dette - og det synes godt på dekk sidene ( har da også snudd alle dekkene på felgene) . Og da trur jeg ikke noen nekter på at bilen er MEGET stiv. Eneste er at min er gl - de har svakere krenkningshammer fremme og mangler bak. har du gti så kan det hende problemene blir mindre ..

ørjan kjørte jo 9x16 med 60mm på sin GTI 16v , så har nok noe me det og gjør også... og han hadde ET 15 :D

-89 mod Opel Senator 3.0liter(Drivstoff sluker)

X-97 mod Caddy

X-97 mod Polo 6N 16v

X-98 mod KIA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

som sagt; ser ikke problemet her. Om bilen er senket, si 80mm, er d ikke noe problem å kjøre 9*16, men det MÅ valses i skjermene, hadde heller smelt på 9*15, ett dekk som er smalere enn felgen, og lagt bilen nedpå. Stab stag foran og bak er å anbefale. Det må som noen sa, være stivt nok..og se hvor du kjører henne.

Eyes don`t leave fingerprints

Lenke til kommentar
Del på andre sider

60\40 er harrysenking, hvorfor ha høyere bil bak en forran ??

bruk penger på ett skikkelig sett så er du kvitt problemet. Går utifra du har sett hvor mye en bil fjærer over humper og lign. Har du noen gang kjørt i bergen så tror du meg når jeg sier at 80mm går bra

Eyes don`t leave fingerprints

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by startdf

60\40 er harrysenking, hvorfor ha høyere bil bak en forran ??

bruk penger på ett skikkelig sett så er du kvitt problemet. Går utifra du har sett hvor mye en bil fjærer over humper og lign. Har du noen gang kjørt i bergen så tror du meg når jeg sier at 80mm går bra

utgangs punktet te sonick er 60/40mm... men bilen er ikke høyere bak enn framme ;)

sonick sine skjermer er "valset" / moddet....

bergen e jævelige å kjøra i... var så lur og teitet mine gule koni litt til når jeg skulle til bergen.. (FAENS BROSTEIN )

X-97 mod Caddy

X-97 mod Polo 6N 16v

X-98 mod KIA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg senka min 40/40 nå. Har Monroe gass bak og Sachs Advance gass foran (dempere). Syns bilen er meget stiv og ligger godt på veien, men avstanden fra dekk til hjulbuekant er bak lik nesten 0 og 5 cm foran(ca,ca). Vurderer 60mm foran nå når jeg ser resultatet. Ville tru jamex fjærer skulle senke mer enn 40mm i og med alle ryktene varenavnet Jamex har på seg. En venn av meg kjøpte 60mm jamex til Jetta, det senka nærmere 100.. Men dette kan jo selvfølgelig ha andre årsaker. Blir isåfall H&R springs foran, hvis jeg går for innkjøp av 60mm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by desses

Jeg senka min 40/40 nå. Har Monroe gass bak og Sachs Advance gass foran (dempere). Syns bilen er meget stiv og ligger godt på veien, men avstanden fra dekk til hjulbuekant er bak lik nesten 0 og 5 cm foran(ca,ca). Vurderer 60mm foran nå når jeg ser resultatet. Ville tru jamex fjærer skulle senke mer enn 40mm i og med alle ryktene varenavnet Jamex har på seg. En venn av meg kjøpte 60mm jamex til Jetta, det senka nærmere 100.. Men dette kan jo selvfølgelig ha andre årsaker. Blir isåfall H&R springs foran, hvis jeg går for innkjøp av 60mm.

jamex er ikke akkurat kjent for å ha solide fjører ;)

X-97 mod Caddy

X-97 mod Polo 6N 16v

X-98 mod KIA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

bumper denne tråden opp igjen for å se om jeg kan få svar på en annen ting i samme tråden isteden for å lage en ny en.

Bilen står fortsatt med 60mm senking, og 205/45R16 dekk på, men de tar opp i taket på hjulrommet og sliter dekkene noe enormt, spesielt på høyre framhjul, og venstre bakhjul, og er nå slitt ned på trådene på innsiden på disse to dekkene.

Fikk med noen 205/50R16 dekk når jeg kjøpte bilen, men trur ikke jeg bør sette på disse da de kommer tiol å bli slitt enda raskere.

Så til spørsmålet, hvor store dekk/felger bør jeg ha på denne bilen, golf gti 16v som er senket 60mm?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

venstre felgene, både framme å bak er skeve på den bilen.. gjør vel sitt.. dessuten er den bilen paddelav..... ser ut som den er lavere enn 60 etter min mening... men den er vel ikke d da..

mine 9x16 tar oppi skjermkantene både framme å bak, sliter på dekka.. skal få varmet opp kanten å brettet den inn en dag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider