Gå til innhold

Hjelp..Corra går ikke reint..

Ranger emnet


Peltz

Anbefalte innlegg

  • Svar 44
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det virker som at lambda problematikken er en smule forskjellig. Min G60 hadde bare 3 kabler, mens en del av de jeg har sett har 4 kabler. Tydeligvis vært ett skifte av deler under utviklingen av bilen.

 

Lambda er i allefall ikke problemet hos meg. Er på vei ut døra nå for å få tak i en kable å bruke til ekstra jord. Bilen går fortsatt ikke godt. Nå mistenker jeg dysene for å henge igjen, så Dyserens av kraftig type, og ny jording skal på bilen i disse dager..

 

Nye bremser, understell, og lakkering er bestillt.. (Vell ikke hel lakkering, pga budsjettsprekk, men alt av løse deler)

Assholes in the rearview mirror are closer than they appear.

- -91 VW Corrado G60 "dyret"

X -89 VW Corrado G60

X -97 Polo 6N 16V

X -91 Corrado G60 "dyret"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by banybakke

Den fjerde ledningen fra original kontakta på bilen skal jordes. Husker ikke hvilken =)

 

Mener det er den brune (eller var det den sorte) som skal jordes...

 

Sliter fortsatt med å få bilen til å gå rent..og alternativene er nå vekk...

 

Igår jeg var ute og kjørte, koplet jeg til lambda igjen, bilen nykket jevne og trutt når jeg lå i en jevn hastighet. Over fartshumpene, hvor jeg slapp gassen, og gav gass etter å ha kommet over de, ble bilen skikkelig gal, virket som den druknet i bensin, rett og slett. Bilen gikk, men falt på tomgang, gikk seigt opp igjen, før den kom for full maskin igjen og gikk bra. Samme scenario hver gang jeg gikk over en fartshump.

 

Så idag, jeg fikk tak i dyserens av seriøst kraftig type, fyllte tanken med dette og bensin, samt la opp ekstra jord til jordingspunktet til lambda. Bilen ble enda værre, ettertennte bensin i potta, fikk tennings smell i motoren, når jeg gav på, og var skikkelig løen, vibrerte no veldig nede i motor rommet. Koplet ut lambda, og bilen blir "grei". Det virker som at bilen selv da, ikke går helt rett og får mye bensin, men den er mye bedre uten lambda innkoplet. Lambda er helt ny, Co er justert og Lambda verdiene var innenfor skalaen, slik de skulle.

 

Noen flere ideer??

 

Kan det være FPR som lager helvette, og som pøser på med bensin? Bilen er chippet, og har 68 mm reimhjul. FPR er fra en Porsche 944, og skal levere 3.5 bar, noe som etter min viten skal være riktig...

Assholes in the rearview mirror are closer than they appear.

- -91 VW Corrado G60 "dyret"

X -89 VW Corrado G60

X -97 Polo 6N 16V

X -91 Corrado G60 "dyret"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tyder vel på at du har koblet lambda feil?

 

Kan muligens skaffe deg en som passer rett inn uten loddinger til en grei pris?

 

Går bilen bra når du kobler bort lambda, så tyder det på at den er gåen. Når du kobler bort lambda skal den gå som vanlig, bare noe dårligere

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Polo Classic

Tyder vel på at du har koblet lambda feil?

 

Kan muligens skaffe deg en som passer rett inn uten loddinger til en grei pris?

 

Går bilen bra når du kobler bort lambda, så tyder det på at den er gåen. Når du kobler bort lambda skal den gå som vanlig, bare noe dårligere

 

Altså,, bilen går ikke rent med lambda utkoplet, men den går mye bedre. Bedre respons på gassen, og ikke fullt så mye hakking og møkk som det er med lambda i. Men hadde lambda vært gal, skulle ikke lambda verdien også være helt gal da? Den er nemlig rett hos meg, så synes jo det er litt rart, egentlig..

 

Hva er grei pris på en lambda uten koplinger som jeg har nå?? Ny eller? Også er det jo dette med forskjellige typer, min er den som har tre ledninger. Kan lese av nummer på den gamle lambdaen, hvis det hjelper..

 

Skjønner ikke det at den skal "drukne" i bensin, er ikke helt med på den der..nummeret før jeg tar turen inn til oslo, P.C, så du kan få lytte etter sykdommen...;)

Assholes in the rearview mirror are closer than they appear.

- -91 VW Corrado G60 "dyret"

X -89 VW Corrado G60

X -97 Polo 6N 16V

X -91 Corrado G60 "dyret"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil tro at hvis du tar ut lambdaen så er det et sort belegg av sot på den, Det er mulig det hjelper å gjøre den ren for sot å sette den inn igjen, men hjelper ikke dette så er dele nr på Bosch universal sonde her: BOS 025 8986502 Denne sonden koster ca 1100 kr og har 3 ledninger, 2 hvite til oppvarming av sonden og en sort som er pluss

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by banybakke

Jeg vil tro at hvis du tar ut lambdaen så er det et sort belegg av sot på den, Det er mulig det hjelper å gjøre den ren for sot å sette den inn igjen, men hjelper ikke dette så er dele nr på Bosch universal sonde her: BOS 025 8986502 Denne sonden koster ca 1100 kr og har 3 ledninger, 2 hvite til oppvarming av sonden og en sort som er pluss

 

Den sonden er den som står i bilen i dag. Satt inn i bilen for en måned siden. Selv om det er ett sort belegg på den, skal jo ikke det ha noe å si, skal det det? Når bilen leverer de riktige verdier, både på lambda og på CO...og sonden? Den kostet 700 kr:D

Assholes in the rearview mirror are closer than they appear.

- -91 VW Corrado G60 "dyret"

X -89 VW Corrado G60

X -97 Polo 6N 16V

X -91 Corrado G60 "dyret"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være nok med et sotbelegg for at den ikke virker som den skal. Når bilen er frisk så er lambdaen alltid helt ren for sot. Jeg fikk krøll med co potensiometeret sånn at bilen fikk for høy co. Da sota lambdaen igjen, selv om jeg bytta potensiometeret så måtte jeg ta ut lambdaen flere ganger å gjøre den ren før bilen ble normal igjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner fortsatt ikke at en lambda som blir målt på lambda verdier, skal være defekt, når lambda nivået er riktig...hadde lambda vært defekt, burde jo verdiene være på mye mer enn 1.00 . Hadde problemer med sot, men etter CO ble justert, er det lite jeg har sett til sotingen..men så går jo heller ikke bilenno særlig...

 

Ene verkstedet syntes det hørtes ut som en ledning, som hadde dårlig kontakt, slik at bilen fikk, mye bensin - lite bensin...ikke vet jeg, men begynner bli litt fortvilet..kjører bilen på verksted i morgen, og får en motorguru til å ta seg en tur med bilen...koster litt, men har så langt brukt over 4000 kr bare i feilsøking, bytting av deler jeg trodde var defekt...Og det koster enda mere..

Assholes in the rearview mirror are closer than they appear.

- -91 VW Corrado G60 "dyret"

X -89 VW Corrado G60

X -97 Polo 6N 16V

X -91 Corrado G60 "dyret"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørsmålet kommer vel uavhengig av dette temaet, men det er en del trafikk her nå...så jeg lurer litt på en ting:

 

Jeg har en slags alarm som driver og går når jeg gir på litt ekstra, den går ikke hele tiden, men ofte nok til at evt medpassasjerer undrer seg enda litt mer over hva slags doning jeg driver og kjører...blir jo lagt merke til at jeg undrer/prakker mer med bilen min enn andre gjør med sin egen...

 

Det er IKKE oljetrykksalarmen jeg plagdes med tidligere, der lampa begynte å blinke... Skal kverke Møller som prakka på meg feil måler forresten...ble jo nervevrak jeg...

 

Mulig det er en annen slags oljetrykksalarm da, ikke vet jeg.

Denne ulyden øker i takt med hvor hardt du tramper på pedalen, og minner nesten om en slags overtrykks-ting eller noe sånt, uten at jeg har peil da. Virker som den kommer fra inni/under dashbordet litt nærmere passasjersiden, og det helt snodige er at den kan forsvinne hvis jeg justerer på varmeapparatet!?!?!?!?! Altså flytter hendelen over til AC (min AC er ikke komplett, pumpa er av så vidt jeg vet)

 

Er så smått igang med å forberede ut-plukking av motor for å skifte den helsikes veiva med den bolten som er dimensjonert for en plenklippermotor beregnet på gress-fattige somre..

:rolleyes:

Thomas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gått over bilen idag, med stetoskop og lupe, og fant til slutt, med hjelp av en kompis av meg, ett hull i vakuum slagen til hjernen...ikke noe større enn at det hang i to tråder :D

 

Fikk lappet sammen slangen, kappet av den biten, og bang, bilen funker som faen..kan det bli bedre???????

 

Er fint som snus, og koster ikke stort mere enn litt svette..

 

Takker for alle tips..

Assholes in the rearview mirror are closer than they appear.

- -91 VW Corrado G60 "dyret"

X -89 VW Corrado G60

X -97 Polo 6N 16V

X -91 Corrado G60 "dyret"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Polo Classic

Godt å høre. :D

 

Syntes det var relativt ok, ja, det er helt sikkert...var gøy å kjøre bilen igjen, gikk som det skulle. Sitter med feil chip noen dager nå, mens han kompisen min venter på ny chip fra SNS (har fått låne min), så tenningen er litt lav, men det ordner seg når riktig chip kommer i bilen..Det går i allefall godt nå, så da var det en ting mindre å bekymre seg for.

Assholes in the rearview mirror are closer than they appear.

- -91 VW Corrado G60 "dyret"

X -89 VW Corrado G60

X -97 Polo 6N 16V

X -91 Corrado G60 "dyret"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår