Gå til innhold

Ascona b prosjekt

Ranger emnet

ElCamino

Anbefalte innlegg

• Svar 414
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Bilen er en 1978 mod. Motoren som har stått i er en 2.2i med 4 trinns kasse. Jeg begynte i mars(tror jeg) å plukke den sund for en liten renovering. Planene er 400 styling, svart lakk, trimmet 2.0i cih, lakkering under, lakering motorrom, ta all rust og masse annet smått pjask.

Har ikke råd til utvendig lakkering nå, så derfor skal jeg ta bilen under, inni og de plassene der.

Kamraet er utrooolig dårlig.

12663941.jpg

Fronten. Innerskjermer er slipt ned og rust skal sveises, og så skal de sandblåses.

12663945.jpg

Gulvet er også slipt ned og det skal sveises rust og sandblåses der og.

Flere bilder og bedre info snart.

1978 Chevrolet Camaro

1999 Opel Omega

1978 Opel Ascona B prosjekt

Speed kills, drive japanese and live forever!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12663946.jpg

Dørstolpen hadde en del rust. Den utvendige delen sveiset jeg inn nytt stål, men inni såg jeg at der var en god del overflaterust, men profilen er så vansklig at jeg ikke kan sveise den opp igjen der. Derfor bruker jeg rustmelk og påfører corless etter på.

126639410.jpg

Her ser dere 2.2i som stod i. I bakgrunnen ned på gulvet står 2.0 som skal i.

12663947.jpg

Motorrommet skal lakkeres med svart lastebillakk. Men litt rust må sveises her og der, ikke så mye, men skal sette inn nye batteriplate. Det har blitt klippet litt i fronten for å få lexmaul-fronten til å passe av tidligere eier. Det skal brettes tilbake og vanlig grill og 400 fanger skal på.

1978 Chevrolet Camaro

1999 Opel Omega

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13519821.jpg

Koni er der, men må vel ha papir på dem? og de har jeg ikke. Har heller ikke papir på fjører, og demperene bak er for lange. Så har blir det nåk nødvendig med mye utskifting selv om det ikkje er gåent.

13519822.jpg

Panseret er et ascona deisel-panser, så det er litt høgre. Vil ha luftinntak på panseret lik de på ascona 400

426004-bilde1-ascona_b_02-2.jpg

Tror bilen vil vere mye lik denne når den er ferdig.

Visst dere lurer på hva budsjettet mitt er så ligger det på 950 kr i månen:)

1978 Chevrolet Camaro

1999 Opel Omega

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger ikke papirer på koniene, men du må ha papirer på fjørene om de ikke er skrevet inn i vognkortet. Og om du har lange koni bør du ikke senke mer enn 40mm.

Var jeg deg ikke jeg ikke kutte ut av dieselpanseret. Ikke så enkle å finne de panserene der, så om du absolutt skal ha 400 luftinntak skulle du finne et vanlig panser å legge inn 400-inntakene i. Blitzpower selger faktisk disse trekantene for å felle inn i panseret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by KviljoRacing

Blitzpower selger faktisk disse trekantene for å felle inn i panseret.

Ja, jeg såg det. Men hva skal han ha?

Sliter litt med å få av rattstammen der er en liten skru helt nede på vegen inn til motorrommet som fester en slags plate som gåt opp i stammen. Skruen har rundt hode på innsiden, men i motorommet er der en mutter sveiset fast i veggen og ut stikker enden av bolten.

Prosjekt_rust_027.jpg

Hvordan skal jeg få ut denne?

1978 Chevrolet Camaro

1999 Opel Omega

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det var rundt 4-500 for trekantene? Ikke sikker. Men da blir det iallefall skikkelig, og ikke noe jalla lagd på frihånd.

For å skrue ut den skrua som holder rattstammen sveiser du ganske enkelt på en mutter på det runde hodet, og så skruer du den ut.

Du sveiser og står i ser jeg :cool: Sånn skal det være!

Huske å gå grundig over rammevangene også. Tross alt de vekta hviler på, og de har veldig mye å si om man skulle smelle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider