Gå til innhold

Ascona b prosjekt

Ranger emnet

ElCamino

Anbefalte innlegg

tja...kupp å kupp. Fikk paye ut for den, men var verdt det. Får man kjøpe nye lameller til de forresten?

Der e so folt i garasja no at om ej hadde såtte inn ei byggtorke hadde den svidt fyr på noke me en gong. Blir no å fyre t kråkene også. Skolla kanskje isolert...

Men anyway så drar jeg snart ombord igjen, og satser på at våren starter i Januar.

1978 Chevrolet Camaro

1999 Opel Omega

1978 Opel Ascona B prosjekt

Speed kills, drive japanese and live forever!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 414
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

tja...kupp å kupp. Fikk paye ut for den, men var verdt det. Får man kjøpe nye lameller til de forresten?

Du får ringe ZF norge og høre.

Han fjompen jeg snakka med der mente at de i allefall det ikke var sikkert de skaffa komplett ny diffbrems pga at ZF skulle slutte og lage diffbremser.

Større sjanse at de skaffer lameller og shims da dette tross alt er slitedeler.

'01 Alfa 147 2.0TS SS

'76 Ascona 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jaja, vet ikke om de er gåent, men kan nå inspisere før montering.

Gsi panserluftinga som jeg kjøpte, blir mest sannsynlig ikke brukt, da jeg ikke klarer å se at det vi sleppe ut så veldig mye varmluft ifra motorrommet, pga. en dreneringsrenne som sitter på de, gjør at det blir i praksis bare et lite hull som lufter.

Blir ikke aktulet å sveise inn plastikk som kanskje ikke har noen funksjon, men før høre litt rundt...

1978 Chevrolet Camaro

1999 Opel Omega

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja jeg gleder meg litt til jeg skaffer meg en ny bil nå. er en b ascona med calibra motor. 400 bedda osv bla bla bla... men trenger ny luftmengdemåler som ikke er så lett og skaffe! :( men må nok få til en ny da... koster jo flesk og duppe!! men men, er vel verdt det! taktrekk trenger jeg å, du har vel ikke et ligganes til en rimelig penge? så får du penger til stål sånn at du kan rustsveise litt mer vettu :P

bad-ass

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
Veldi bra Erlend, må ha meg en tur ut å kike når du kjem heimatt.

Kava med Kadetten no for tida, ei opplagring attme kardangen so e fesa.

Extra surt sida det er ultrasladde-sesong no :(

Å so e budsjette mitt sprengt pga nåke styr me politie :mad: :jail

E d du so aldri he nåke me politi å gjer? :p

Sladd me asconan da vel! Tenkte ej skolle selle dej to insprøytingsmotora veldi billi når ej kom heimatt. NÅr du fe penga kanskje ej he ei 5-trinns kasse å myllaksling på lur t dj.

btw;

Prøvde å sende mail t dj.

1978 Chevrolet Camaro

1999 Opel Omega

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • 1 month later...

Har ikke skjett så veldig mye i det siste, men driver enda på med litt dilldall på karroseriet. Kom jo litt forskjellig frem etter sandblåsing også.

Ytterstad009.jpg

Ytterstad010.jpg

Ytterstad011.jpg

Har prøvd å stive av hatthylla litt. De hullene til 6x9 som er der, ser ut til å vere skutt ut med kanon, og da bilen var på veiene, lak det som faen inn langs bakruta. Vinduskarmen skal også rettes opp siden deler av den er byttet.

Ytterstad012.jpg

Er så det også ut som det var tatt i bruk store verktøy for å lage plass til Lexmaul grillen som en gang satt på bilen. Måtte sveise inn litt nytt stål.

Ytterstad013.jpg

Denne plassen er egentlig et mareritt å sveise. Hadde egentlig tatt det tidligere, men kappet vekk og tok det en gang til etter en litt misslykket sliping. Har samtidig minket litt inn på en sprekke som er der orginalt.

Ytterstad014.jpg

Velteburet kom idag. Det har to dørstrebere, og skal da tilfredsstille FIA's minstekrav for rally, men jeg skal ha skrukoblinger, så om det gjør det da, må jeg lese meg fram til i bilsportboka. Men det skal jo bare stå til godkjenning på vei, da jeg ikke akkurat har planer om noen rallybil.

Ytterstad015.jpg

Akkurat denne skrukoblinga såg ut som den var laget på en værnet bedrift, men slik ser de altså ut. Tror jeg kommer til å legge en ekstra sveis på hver side av skruplatene.

Ytterstad017.jpg

Skjøytehylse til foroverbøyle og plater til kassene.

For dem som lurer så er hovudbøylen 64 mm, de andre 40 mm, og kasseplatene i 3 mm stål.

1978 Chevrolet Camaro

1999 Opel Omega

Lenke til kommentar
Del på andre sider