Gå til innhold

Ascona b prosjekt

Ranger emnet


ElCamino

Anbefalte innlegg

  • Svar 414
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Nei, tvilsomt.

Er noen aspekt med CIH motorene jeg er litt skeptisk til. Slik som oljetrykk, svake råder og ur-ventilmekanisme.

Alt kan modifiseres, men det koster penger...

 

Kommer til å sette i 2.0i CIH i begynnelsen, men sikkert gå over til omega motor når den eventuelt er klar.

1978 Chevrolet Camaro

1999 Opel Omega

1978 Opel Ascona B prosjekt

 

Speed kills, drive japanese and live forever!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke å tvile så mye det da... Eneste dumme med CIH er at det ikke er en motor som er 100% slik en vil ha den. Som mange sier, mye billig som kan gjøres for å fikse de feilene som er... De holder da nokså lenge så lenge en ikke trimmer dem så ille mye.

Den største fordelen med CIH er at de er lett skrudde, og deletilgangen er enorm.

 

Skal en ha 2,0 med gamp så er rådene dårlige.

Rådene på 2,2 er av samme kvalitet som 2,0l. men pga større slaglengde får de mere juling ved trimming.

Rådene før 1971 er gode som gull. 1,9s og 1,7 har gode råder. Eneste er at de er korte.

2,4 rådene er bra. 2,4 er nok den best utvikla CIH motoren, som sagt også de yngste (<15år>)hehe..

(se her om rådene: http://www.opeltuners.com/miscdata/cih_conrods.html)

 

-Ojetrykket på tomgang kan en øke ved å montere disellokket (passer ikk 2,2 og 2,4) (hardere returfjør på diselen) (på 2,2/2,4 kan en ta å flytte over fjør mekanismen fra disel)

Oljetrykket blir som oftes dårlig pga den plastikk biten som tetter returen blir slitt. (husk, den motoren en har kan jo være nærmere 30 år....)

 

-Skvalpeplate for dem som liker å sladde er leva eller dø for en CIH...

 

- Vippeverket tåler ikke mye rpm, men hva skal du over 7000rpm uansett.. hvis en går over vippeverket, kanskje bytter ut noen slitte løftere ol. (slik plukker en med seg fra skroten) og sørger for at vippearmene er riktig justert så fungerer det skikkelig uten tikk takk...

Kan også investere i ei vippearmbrygge, eller rullevippere, men det blir dyrere enn hva det smaker...

En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Ojetrykket på tomgang kan en øke ved å montere disellokket (passer ikk 2,2 og 2,4) (hardere returfjør på diselen) (på 2,2/2,4 kan en ta å flytte over fjør mekanismen fra disel)

Oljetrykket blir som oftes dårlig pga den plastikk biten som tetter returen blir slitt. (husk, den motoren en har kan jo være nærmere 30 år....)

 

På Rekorden min(1984 E2 2.0S Berlina) så bytta jeg ut den plasikkbiten med ei kule fra en eldre 2.0/1.9 asconamotor, større problem att fjæra var slitt etter å ha subba, shimsa opp fjæra for å øke trykket.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

etter no å ha sotte framfor skjermen å saumfart heile denna tråden her, er eg mektig imponert av prosjektet ditt. Supert prosjekt. Du må ha blitt ein jævel på å sveisa no jah. Når eg ser slike prosjekt får det meg til å angra på att eg kjøpte meg lettsykkel, og ikkje eit bilprosjekt :( Ståpå. Har god tru på deg. Ka farge du har tenkt å lakkera i? eg foreslår ein mørk blå metallic farge. Må sjå te å skaffa meg eit prosjekt eg og no.

 

 

lykke til. Må få inn bilder med ein gong den kommer fra sandblåsing.

Opel Olympia 1958 Bremsa 40.3hk på hjula

Opel Ascona B 2.4i / Opel Commodore B 1978

Opel Manta B GSI 1986 2.4i---> 3.2 M3

Opel Omega A 2.4i aut / Omega B 2.5 v6

Volvo 245 1979 godkjent med 350 V8 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen sandblåses ved Dalen i Gursken. De legger også på EP grunning der den blir sandblåst. Pris vet jeg ikke enda, men blir sikkert noen lapper.

Anngånde farge vet jeg ikke enda. Har vurdert mørk blå metallic og svart, men det har jo vi allerede sett på en del ascona, så hadde lyst å prøve noe nytt, men da blir jo det bare vansklig. Men mye småarbeid på karroseri før den tid.

Har hatt tenkt på noe tøft, men kommer ikke på noe :D så de får komme etter hvert. Kommer bare på slik tøft som har blitt gjort før. Anyway blir det en rimlig clean lock tenker jeg, men må jo samtidig ha brukervenlighet.

Anngående sveiseskilza så er jo d ok, men ser godt at det er bedre arbeid i seinere tid en det som var gjort da jeg var "nybegynner", men det er jo slik man bare må rekne med. Kunne sikkert gjort meg mer flid også når jeg sveiser, men då bli man jo aldri ferdig. Får ta det på neste bil.

 

Update kommer ikke før om 4 veker desverre.

1978 Chevrolet Camaro

1999 Opel Omega

1978 Opel Ascona B prosjekt

 

Speed kills, drive japanese and live forever!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

faen da! EN uke igjen til opdatering! kjedelig å vente.. sat her og leste gjennom tråden, og plutselig, når det va veldi spennende, så var den slutt!!!! Men, du kan ialelfall stå på! har ikke tid til halvparten av det du gjør! jobber kun helgene jeg :D hehe

Dæ så går ront, går sont!

Kadett-C - flerårsprosjekt

kadett-C - 77mod selges i deler

Ascona C - stygg som få, bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg satt nå i kveld å leste gjennom alt fra start til slutt. Tok litt tid. Vi er på samme alder. 88mod? Jeg beundrer prosjektet ditt. Selv har jeg to Ascona B (bilcross). Til gate har jeg en Volvo 760 TIC, men skal begynne med et prosjekt nå med en Manta B, vil ikke si mer da jeg er redd noen kan stjele idéene mine. hehe..

Men økonomien strekker ikke til, går skole. Skal begynne med det som ikke koster så mye nå i starten, så heller gå drastisk til verks når jeg får jobb. (Etter skole).

 

PS: Noen som vet om et 400 panser til Ascona B?

Audi A6 2.4 Quattro - Bruksbil

Opel Ascona B 20v - prosjektbil

Volvo 760/960 T5 - Skrotes

Volvo 850 T5 awd - Bruksbil -SOLGT-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

diverse020.jpg

 

diverse021.jpg

 

diverse022.jpg

 

diverse023.jpg

 

diverse024.jpg

 

diverse025.jpg

 

diverse026.jpg

 

diverse027.jpg

 

diverse028.jpg

 

Her er bilen etter sandblåsing. Er ikke helt fornøyd med resultatet pga. sand i grunninga, noen steder ser det ut som det er blitt sprøyt over rust, renning og diverse

men, men...

den grå grunninga er båtepoxy. Den gule er vanlig epoxy.

1978 Chevrolet Camaro

1999 Opel Omega

1978 Opel Ascona B prosjekt

 

Speed kills, drive japanese and live forever!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår