Gå til innhold

Boost controls

Ranger emnet


snurrebass

Anbefalte innlegg

http://www.motorsport-developments.co.uk selger en elektronisk "dual steg boost control" til 40 pund. Er dette samma type/sort/funksjon som de selge på krb??

var en del billigere.....

Tenkte å bestille viss det var noe å ha på.....

-88 2wd cosworth

-80 911 turbo

-72 boble T1

-96 Galant td

-x-96 kawasaki zx7rr

-x-69 porsche 3.0l

-x-86 mercedes 300E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

står jo ikke en dritt om hva slags kontroller det er...

 

Men KRB selger ventiler av grainger-design, eller såkalt ball-spring. Stor fordel fremfor bleedvalve og vanlig wastegate/actuator ved at den sperrer trykket som åpner wastegaten intill en satt grense er nådd. på den måten får man kjappere ladetrykk enn orginalt, og selvfølgelig også mulighet for å justere det høyere.

 

Jeg har slikt oppsett, er kjempefornøyd. fornøyd. Kjøpte ventil og solenoid ("rele" som skifter mellom standard og høyt trykk) fra http://www.dawesdevices.com

 

samme spec som TurboXS-ventilen KRB selger, bare at man må montere det selv (koble ventilen til solenoiden med en slange), og prisen er 1/3.

Hostmaster http://www.200sx-ogn.org

-----

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Boostcontrolleren ser jo kjekk ut, men jeg fant ikke noe plass på deres sider hvor man kan bestille en solenoid. Kjipt å måtte under panseret for å skru hver gang man føler for å øke trykket..

 

Har du evt en linkt til hvor man kan skaffe dette til en rimelig penge og hvordan man kobler den til boostcontrolleren.

 

Takker.

2004 Mazdaspeed MX-5 Turbo

 

Blog om bilen min --> http://www.mazdaspeedy.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann,

 

Vi leverer elektroniske boostcontrollere. Man har da muligheten til å justere trykket ifra kupeen, samt velge mellom høyt og lavt trykk ved trykk på en knapp. Dette er en anerkjent og høykvalitetes boost controller. Fungerer MEGET bra. Som option leveres det en fjernkontroll man kan ha på rattet for å velge mellom høyt og lavt trykk.

 

Les mere HER

 

http://www.crazytuning.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du kjøre tryket opp mot hva bilen tåler så bør du kjøpe deg en Boostkontroller med Fuzzy logich.. denne kan du lære opp slik at den ikke peaker over det trykket du setter den til å ha. En vanlig elektronisk boostkontroller peaker over opp til 0.1-0.5 bar på høyere gir.

1996 R33 Skyline GTR LM T51R 900hk

1994 Supra Time Attack 3.4L GT4094R 800hk

2000 Supra TRD widebody GT45R

 

Team Quicksilver

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En elektronisk boostcontroller som peaker 0.1-0.5 bar må være def. Jeg har montert X antall slike, og ALDRI opplevd dette. Kan det ha noe med monteringen å gjøre??

 

Dette er for meg helt ukjent... Verken sett noen skrive om det på div forum rundt om iverden, eller noen jeg kjenner som har opplevd det samme...

 

Men men... en gang må bli den første....

 

Tror det ikke før jeg får se det!!! heheheheheh :D :D :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pedern har en HKS EZ i supran sin, den peaker 0.2 bar over.. det er helt normalt.. de boostkontrollere som ikke har fuzzu logic holder ventilen sin 100% stengt til den oppnår ønsket trykk.. ikke før den har det forhonds innstillte trykket åpner den og da peaker den litt..

 

GReddy Profec B har en funksjon som gør det mulig å juster hvor fort den skal reagere.. Soft ~ hard.. da kan du justere bort peak men dette går ut over spool up tiden..

 

Jeg har en Blitz SBC ID som har fuzzy logic, jeg får også denne til å peake .. det kommer ann på hvordan jeg setter opp Gain (hvor fort/tidelig den skal begynne å lukke ventilen når den begynner å nærme seg fullt trykk.. :)

 

Men det er jo ikke fullt så utslags givende på små turbor som du sikkert er vant til ;)

1996 R33 Skyline GTR LM T51R 900hk

1994 Supra Time Attack 3.4L GT4094R 800hk

2000 Supra TRD widebody GT45R

 

Team Quicksilver

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hvem du sikter til jeg, men jeg er vant til små turboer, det stemmer det..

 

Jeg er også vant til at bilen min funker hele tiden, er du det?

;)

 

Edit: Ikke misforstå, jeg bytter nok ut TurboXS'en til en eller annen elektronisk variant etterhvert, men det er mest pga bedre justeringsmuligheter.. Det funker mer enn godt nok med en mekanisk egentlig, men jeg ønsker etterhvert 3 nivåer på boost, og da tror jeg Profec B er tingen.

-97 STi3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eirik: den var ikke til deg :) Jo Crusiern funker hver eneste dag, gått 300.000 å 3 år :) med ca samme trimme nivå som deg, Chip og økt trykk hehehe

 

GReddy Profec B har 2 forhånds innstillte boost stillinger Høy og lav.. Da er Blitz SBC ID tingen for deg :) men den er noe dyrere hehe ;)

1996 R33 Skyline GTR LM T51R 900hk

1994 Supra Time Attack 3.4L GT4094R 800hk

2000 Supra TRD widebody GT45R

 

Team Quicksilver

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser det samme på min Apex-i AVC-R. Går over den også med ca 0,3bar før jeg får stilt inn gainen og dette på en liten t-25. Har vel noe med at denne begyner å bli gammel. Har det kommet en ny verson nå?

- 95 BMW 740

-x Mazda Miata Turbo(250Hk)

-x Toyota Celica GT-4 WRC

-x 2stk MX-5

-x ++++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår