Gå til innhold

280mm bremseskive/calipper adapter

Ranger emnet

rakriste

Anbefalte innlegg

adaptere beregnet for å benytte 280mm skiver og orginal bremsecalipper!

har fått tegninger av en kar i sverige som har gjort det selv, se bildene i den første posten min.

har bedt om å få pris på 1, 5 og 10 sett à 2stk.

stålet som blir brukt tåler 300grader.

Dette blir vannskåret, dvs bra kvalitet på arbeidet!

Håper prisen blir bra slik at jeg får lagt inn en bestilling.

MIN SIGNATUR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by rakriste

adaptere beregnet for å benytte 280mm skiver og orginal bremsecalipper!

har fått tegninger av en kar i sverige som har gjort det selv, se bildene i den første posten min.

har bedt om å få pris på 1, 5 og 10 sett à 2stk.

stålet som blir brukt tåler 300grader.

Dette blir vannskåret, dvs bra kvalitet på arbeidet!

Håper prisen blir bra slik at jeg får lagt inn en bestilling.

stålet tåler 300 grader??? forklar det for meg.. og om det hadde blitt frest så hadde kvaliteteten blitt akkurat den samme + antageligvis billigere..

om 100år er alt glemt...

viljen dreg halve lasset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Kjetilr

stålet tåler 300 grader??? forklar det for meg.. og om det hadde blitt frest så hadde kvaliteteten blitt akkurat den samme + antageligvis billigere..

dem ringte meg opp i dag og spurte om stålet måtte tåle mer enn 300 grader for da måtte det bestilles.

om det blir billigere med fresing vet jeg ikke, men om du vil/kan så sjekk det gjerne opp.

for jeg er nødt til å ha slike på bilen for å få den godkjent.

og virker som flere er interresert i å ha større skiver oxo.

prisen avgjør så klart mye, for meg oxo. vi får se!

MIN SIGNATUR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by pumpedyse

du får aldri bilen godkjent med de adaptere...

biltilsynet godtar ikke det..

hørt flere som sier det.. men viste tegningene til biltilsynet, men husker ikke om han sa noe i mot det!!

Skal ned på biltilsynet til uka igjen og da skal jeg ta med meg tegninger og spørre igjen.

om de ser ordentlig ut så legger de kanskje ikke merke til det ved kontroller heller..

MIN SIGNATUR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by rakriste

dem ringte meg opp i dag og spurte om stålet måtte tåle mer enn 300 grader for da måtte det bestilles.

om det blir billigere med fresing vet jeg ikke, men om du vil/kan så sjekk det gjerne opp.

for jeg er nødt til å ha slike på bilen for å få den godkjent.

og virker som flere er interresert i å ha større skiver oxo.

prisen avgjør så klart mye, for meg oxo. vi får se!

Hvis de tror at det blir 300 grader konstant der så tar de jo feil.. da hadde nok hjullager og det meste gått føyka for lenge sia. :)

det viktige med materiale er at det skal tåle belastinga av bremsinga.. slike adaptere finnes jo i aluminium i noen typer bremsesett.. så egentlig kan en lage hele adapteren i alu legering 7075 så da vil den holde fint.. i stål ville jeg brukt 2312 eller sis 2541, noe som er seigherdet stål.. ville da vært så sterk at den hadde vært uknuselig... Du får pm meg når du får pris så skal jeg si hvordan prisen er ..

mvh kjetil:)

om 100år er alt glemt...

viljen dreg halve lasset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider