jettamaster Skrevet Mai 12, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2004 hvilken solfilm er best? har sota mine sideruter med cd cardic sin sotfilm, det gjekk bra. men når eg skulle ta bakruta så var det heilt forferdelgt å legga på filmen. det virka som at det ikkje var lim på filmen. eg skrapa ut all vatten, men alikavell så kom det bobler og slikt så eg tenkte at eg skulle prøva eit anna merke. kan nokon anbefalla meg eit merke? Siter -vw golf v 1,9 tdi (tddi) -vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v -vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip) -vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip) ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stephan Skrevet Mai 12, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2004 Bakruta er vanskelig å sote selv.. å få det bra. Siter Subaru Impreza WRX 2005 http://www.cicada.no SELGES!: http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=19381945&WT.ac=my_adverts Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quiet Skrevet Mai 12, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2004 3M sin film er bra, ripefri er den også... Fikser du ikke å sote bakruta selv, ta en tur til Riis Bilglass e.l. Siter -=Streetmeet.net=- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoTore Skrevet Mai 12, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2004 Originally posted by jettamaster hvilken solfilm er best? har sota mine sideruter med cd cardic sin sotfilm, det gjekk bra. men når eg skulle ta bakruta så var det heilt forferdelgt å legga på filmen. det virka som at det ikkje var lim på filmen. eg skrapa ut all vatten, men alikavell så kom det bobler og slikt så eg tenkte at eg skulle prøva eit anna merke. kan nokon anbefalla meg eit merke? Den bobler seg fordi ruta buet, dermed blir filmen krøllet... Siter 76 Volvo 242 DL Jubileum-Rullende prosjekt 87 Volvo 245GLE-Bruksbil 82 MB 280SE W126-Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kaizer Skrevet Mai 12, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2004 Hei! Filmen må krympes med varme på bakruta. Var med og tok bilen selv hos riis bilglass, og veien til et perfekt resultat er TID, masse barberblader brukes sammen med vann for å fjerne alt fra rutene . Tror jeg holdt på ca. 10 timer til sammen med demontering av ruter. Filmen vi brukte på min bil kostet ca. 450,- pr.m2 men det ble jo veldig bra. lykke til;) -R- Siter Renault Espace 2,2 dt. Litt mods. x 323 GT-R x Mx6 2,5 v6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas K Skrevet Mai 14, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2004 CD Cardig filmen stinker!!! Dersom lommeboken strekker til bruk 3M eller Sungard, resultatet taler for seg. Kølsvarte harry-ruter fullt av bobler er ikke akkurat en slager på stripa vel? Foliatech sin er også grei, men overpriset i forhold til kvalitet. Jeg fikk lagt 3M film av gutta som kan det, ikke en eneste boble eller glippe, kanon. Men, dersom noen ønsker å gjøre det selv, ta ut rutene og legg de på et bord slik at det er lettere å jobbe med de, rengjøring i forkant er helt avgjørende, skarpe kniver, masse zalovann, etpar ekstra hender, tolmodighet og flaks! Siter Thomas K - er faen meg fotgjenger! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mk2-16v Skrevet Mai 14, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2004 Jeg brukte varmepistolen forsiktig på de boblene som var vanskelig å få vekk samtidig som jeg skrapte vekk vannet. Ble bra det... Btw. Hvor får man tak i 3m film og hvor mye koster den? Er litt kjedelig hvis man har betalt 500 spenn og man driter seg ut og ender opp med å måtte kaste filmen. Siter "I'm so smart I'm practically retarded" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas K Skrevet Mai 14, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2004 Jeg fikk lagt på min film av Reklameservice på hønefoss. Men de fleste som selger dekor og film selger deg sikkert noen meter med film også. Stikk innom med cash i hånda! Siter Thomas K - er faen meg fotgjenger! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jettamaster Skrevet Mai 14, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2004 Originally posted by Thomas K CD Cardig filmen stinker!!! Dersom lommeboken strekker til bruk 3M eller Sungard, resultatet taler for seg. Kølsvarte harry-ruter fullt av bobler er ikke akkurat en slager på stripa vel? Foliatech sin er også grei, men overpriset i forhold til kvalitet. Jeg fikk lagt 3M film av gutta som kan det, ikke en eneste boble eller glippe, kanon. Men, dersom noen ønsker å gjøre det selv, ta ut rutene og legg de på et bord slik at det er lettere å jobbe med de, rengjøring i forkant er helt avgjørende, skarpe kniver, masse zalovann, etpar ekstra hender, tolmodighet og flaks! dare for å sei da så har eg ikkje kølsvarte harry ruter. har sota siderutane med 24% innsyn. og det blei ekstremt bra. ein kompis spørte om eg hadde levert inn vinduane. men det blei litt problemer med bakruta. fjerna filmen igår og samtidig så fjerna eg varmetråna på bakruta. vertfall litt. kva koster det å få sota ei bakruta som er laus? ca pris? Siter -vw golf v 1,9 tdi (tddi) -vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v -vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip) -vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip) ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kaizer Skrevet Mai 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2004 Originally posted by jettamaster dare for å sei da så har eg ikkje kølsvarte harry ruter. har sota siderutane med 24% innsyn. og det blei ekstremt bra. ein kompis spørte om eg hadde levert inn vinduane. men det blei litt problemer med bakruta. fjerna filmen igår og samtidig så fjerna eg varmetråna på bakruta. vertfall litt. kva koster det å få sota ei bakruta som er laus? ca pris? ca. 1500,- inkl. film ;) Siter Renault Espace 2,2 dt. Litt mods. x 323 GT-R x Mx6 2,5 v6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas K Skrevet Mai 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2004 Jeg var den lykkelige eier av en Jetta for noen år siden (jeg savner bilen min). Jeg la film selv i bakruta og det gikk helt fint. Det du kan gjøre er å stykke den opp med at du legger hele vinduets lengde, men ikke høyde. Du tar og legger film over hele ruta og skjærer langs varmetrådene. Neste lag legger du 1 cm over kanten av den øverste laget og skjærer (med en sinnsykt skarp kniv) gjennom begge lagene, løfter opp lag nr to og tar avkappet til lag 1 og to bort. Legg ned igjen lag to og du har en perfekt skjøt, sørg for at den ligger akkurat langs varmetrådene (eller det som er igjen av den). En fin måte å unngå å strekke filmen på. Bakruta på Jettaen er så vidt jeg husker buet begge veier. De proffe former filmen med varmepistol på utsiden av ruta først for så og legge den på innsiden. Men, de litt dyrere filmene tåler mer strekk, men koster jo også dertil mer! Har forresten kliss nye spredere til fanger liggende for Jetta (90 mod fangere) dersom du er interessert! Siter Thomas K - er faen meg fotgjenger! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jettamaster Skrevet Mai 16, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2004 Originally posted by Thomas K Jeg var den lykkelige eier av en Jetta for noen år siden (jeg savner bilen min). Jeg la film selv i bakruta og det gikk helt fint. Det du kan gjøre er å stykke den opp med at du legger hele vinduets lengde, men ikke høyde. Du tar og legger film over hele ruta og skjærer langs varmetrådene. Neste lag legger du 1 cm over kanten av den øverste laget og skjærer (med en sinnsykt skarp kniv) gjennom begge lagene, løfter opp lag nr to og tar avkappet til lag 1 og to bort. Legg ned igjen lag to og du har en perfekt skjøt, sørg for at den ligger akkurat langs varmetrådene (eller det som er igjen av den). En fin måte å unngå å strekke filmen på. Bakruta på Jettaen er så vidt jeg husker buet begge veier. De proffe former filmen med varmepistol på utsiden av ruta først for så og legge den på innsiden. Men, de litt dyrere filmene tåler mer strekk, men koster jo også dertil mer! Har forresten kliss nye spredere til fanger liggende for Jetta (90 mod fangere) dersom du er interessert! har no sota bakruta på nytt. nesten perfekt. tok film på ruta opp til den nestsiste varmetråden og skjøte den der. blei nesten perfekt men det holder. har holdt på i ca 4 timer åleina. eg trenger ikkje spredere. har ikkje 90-fanger men rs-fanger. Siter -vw golf v 1,9 tdi (tddi) -vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v -vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip) -vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip) ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ice-man00 Skrevet Mai 19, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2004 kjører honda crx, tok på film på solfilmspesialisten, dritfornøyd med resultatet. nå etter 1\2 år så ble ikke onkel så blid når jeg ble tatt i beltekontroll og sendte meg på visning, skal ha visning før 30 mai eller noe... nå må jeg antagligvis dra på huggern og kjøpe meg nye sideruter for å sette inn på visningsdagen og bytte når jeg kommer hjem igjen.... Noen som har noen andre tips ? Siter Stian H. x Chevy Bauville 81 mod 5.2 liter bensin med v8`er :) - Honda CRX 91 mod, effektanlegg og powerfilter bare ;) mer kommer :D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jettamaster Skrevet Mai 19, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2004 Originally posted by ice-man00 kjører honda crx, tok på film på solfilmspesialisten, dritfornøyd med resultatet. nå etter 1\2 år så ble ikke onkel så blid når jeg ble tatt i beltekontroll og sendte meg på visning, skal ha visning før 30 mai eller noe... nå må jeg antagligvis dra på huggern og kjøpe meg nye sideruter for å sette inn på visningsdagen og bytte når jeg kommer hjem igjen.... Noen som har noen andre tips ? er det sideruter framme du meiner? dei er ikkje lov å sota, bare vist dei er fabrikksota og du har papirer på dei. har du solfilm i frontruta? det er ikkje lov å ha heller. bare slik du veit da. Siter -vw golf v 1,9 tdi (tddi) -vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v -vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip) -vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip) ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ice-man00 Skrevet Mai 19, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2004 jeg vet på en måte det ;) men det er lungt å kjøre med.. så om jeg må bytte ruter for visningsdagen, gjør jeg det :) Siter Stian H. x Chevy Bauville 81 mod 5.2 liter bensin med v8`er :) - Honda CRX 91 mod, effektanlegg og powerfilter bare ;) mer kommer :D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg