Gå til innhold

skifte blinkers foran

Ranger emnet

Preben

Anbefalte innlegg

Dette var opprinnelig en spørre-om-hjelp post, men jeg modifiserte den litt.

Tenkte jeg skulle fortelle litt om min nye baby, en 1992 modell 520i 24v.

Den er islandsgrønn, og har en eller annen form for 17" AEZ felger på seg om dagen. Disse fulgte med bilen da jeg kjøpte den for etpar uker siden, og er litt slitte i kantene, så jeg planlegger å sette dem på de nye vinterdekkene jeg må kjøpe snart, og kjøpe noen feite nye felger til sommerbruk.

Jeg har noen enkle planer for "styling" eller hva det kan kalles.

Første punkt er å la bilen så så orginal ut som bare mulig. Det eskluderer alle former styling kit og sånt, men innfatter endel smådetaljer.

Jeg skal nesten bare gjøre sånne småting med den, for å få den 100% sånn som jeg ønsker, og syntes ser bra ut.

* Endel utvendige detaljer som håndtak, spyledyser, lister, sideblinkers og sånt skal krommes. (noe er gjort idag)

* Front og bakblinkers skal bli hvite, evt røde eller facelift bak

* Så utbredt bruk av klarklass som mulig

* Angeleyes og Xenon

* Skinn-intereriør (blir i sommer)

Bilen var inne på Morris bil i Tønsberg, min lokale BMWdealer forrige uke for å skifte toppdekselpakninga, og de avdekket endel andre feil.

* Potta er sliten. Mekanikeren fikla litt med den, og lagte et hull, så nå høres bilen ut som en 5150i ca.

* Bensinslangen er enda mer sliten, og må skiftes omgående.

* Dessuten er det noe slakk et sted som gjør at bilen drar litt til venstre.

Så alt dette må fikses i løpet av sommeren. Det skal bli moro å få den 100% i tipptopp stand. Det er jo tross alt en 5`er. =)

foran.jpg

bak.jpg

foranclose.jpg

forancloseangel.jpg

En enkel illustrasjon med angeleyes montert. Looking good!

siden.jpg

dekk.jpg

Preben

2005 MINI COOPER

(x) 1996 BMW M 523i E39 Tråd om/bilder

(x) 1992 BMW 520i E34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har samme type bil , og tenkte jeg skulle ta dem ut her om dagen for å montere parklys i dem , men det ga jeg lett opp etter jeg fant den ene skrua HEEEEELT oppe i hjørnet på lykta. , kliss umulig å komme til. Videre så satt den andre skruen sånn akkurat passelig trangt til og faren for å aldri få den på plass igjen var temmelig overhengende, så jeg ga opp. Kjenner meg selv så godt at jeg vet jeg aldri hadde orka maset med å sette den siste skruen på plass igjen , siden den sitter så pissevanskelig til , at lykta hadde bare blitt hengende å dingle. Jeg testa det meste inkluder å demontere hele grillen for å få den ut , noe som viste seg å være enda vanskeligere..... Men lykke til :D

PS : Er det parklys i klarglass blinklysene dine , forresten ?

PPS : BILDER! :D

PPPS: Hvor kjøpte du dem ? Pris ? :)

(o) 94' Toyoda Carina E 1,6 Sportsbilrød

(x) 92' BMW 525ia

(x) 83' Mercedes Benz 190E Lorinzer

(x) 86' Ford Fiesta 1.1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble grepet av velvilje til å prøve idag, og det gikk faktisk veldig bra. Jeg startet på høyresiden hvor det er relativt god plass, og fant ganske fort de skruene jeg skulle, og derfra gikk alt på skinner.

Med unntak av at jeg prøvde å skru av fronten mellom lysa, noe som ikke gikk forresten.

Venstresiden var noe jævligere siden BMW har stappa så ufattelig mye drit foran på den siden, men det gikk fint fordet.

PS: Nei, det er ikke parklys, men nå når du sier det har jeg egentlig lyst på det også. Hvor får man tak i slikt?

PPS: Bilder kommer, jeg forsøkte nettopp å ta etpar, men det var way for mørkt, så det får vente til imorgen.

PPPS: Jeg kjøpt de her: Motor Technik , sammen med etpar krommede sideblinkers, og jeg betalte 1064 kr inkludert frakt og moms. Ikke så galt tror jeg.

Krommede dørhåndtak er bestilt fra BM Town, og kommer nok snart.

Obviously er jeg glad i krom, for jeg synes det ser bra ut på mørke biler.

2005 MINI COOPER

(x) 1992 BMW 520i E34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit å vite. Takk for info.

Mens jeg husker det, en som har en E34 her i distriktet har kjøpt kromma håndttak ifra BM town. Snakka med han i går å da hadde han 1 komplett håndtak igjen på bilen. Så sørg for å bruk SKIKKELIG lim når du fester dem. Den som fulgte med var vist ikke noe særlig å stole på... Hvis du bestiller dem hadde jeg også bestilt de kromma greiene til å ha i grillen (de spilene som er INNI) grillen. Så de på bilen hans i real life og det så skikkelig gromt ut, med mindre bilen din er shadowline.

Sideblinkers med parklys finnes ca her:

http://www.mts-carstyling.de/Data/onlineshop/index.html?d_B0408_Blinkleuchten__klarglas__mit_integrierter_Standlichtfunktion195.htm

MTS har masse tøft, de hadde angeleyes også til E34 en stund , men det virker som dem har trukket dem tilbake av en eller annen grunn... hørte snakk om rettsak med BMW / Hella , men ingen som kan si noe sikkert... *sukk*

(Har _VELDIG_ lyst på angeleyes)

(x) 92' BMW 525ia

(x) 86' Ford Fiesta 1.1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krommede grillbars er inkludert i planene mine ja. Men som jeg skrev i første posten er det endel ting som kommer først gitt.

Takk for "advarsel" ang håndtaka. Det er jo aldri moro å stå med et i handa.

Angeleyes finner du hos Powerzone(.no) til litt under 4000 kr. jeg tenkte jeg skulle bestille dem snart, men jeg er veldig usikker på monteringa. Men etter dagens suksess med blinkersene er det mulig jeg gjør det snart.

Er det noen som vet hvordan en e34 ser ut med angeleyes? Den har jo tross alt ikke det glassdekslet over lyktene sånn som e39 og e46 har.

Shadowline hadde sett veldig trist ut på bilen min, siden den er så mørk. Jeg er glad i kontraster.

2005 MINI COOPER

(x) 1992 BMW 520i E34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg driver å ser etter BMW E34 nå..

Den er sort 91 mod 525 med 192hk + chip.. Eier mener det er 220hk, noe jeg tviler at han har fått med bare chip. Men men.

Ellers har den 17" felger, senket 40/40 osv osv..

Jeg driver å lurer på hva jeg skal gjøre med den.. Har lyst å gjøre noe spesielt..

Hva med en Mafia-look? Chrom rundt vinduene, chrom handtak, chrom i grillen, grisesenka og 19/20" chrom felger? ;)

Er det vanskelig å få tak i skinn interiør til E34? Hva er prisen på slikt?

Hvordan er det å bygge et greit anlegg i E34? Stor plass til høyttalere forran? Hvordan er hattehylla f.eks? Lik E30, bare stål? Coa, du skal få bygge anlegg til meg :)

Hvor finner jeg litt tøffe ting til disse bila, annet enn det vanlige?

Hvor stor felger får man på, og hvor mye er forsvarlig å senke?

Hvor langt går disse bilene egentlig?

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjekt å se at du interreserer deg for grombilen :) Gjør deg klar for en enorm kjøreglede :)

NÅr det gjelder skinnseter , så virker det ikke så veldig vanskelig å få tak i, http://www.osbildeler.no har endel på lager. Prisen er fra 12.000 og oppover hvis jeg ikke husker feil...

Anlegg er meget kurrant å bygge i disse bilene , men beregn deg på å legge kablene i taket hvis du skal unngå turbolyd. Masse elektronikk i disse bilene. Foran er det masse plass til en 6,5" høyttaler i sparkepanelet , og med skalpell og litt list får du 4" inn i dashbordet :) hattehylla er massivt stål , jeg har aldri gjort noe med den, men du får inn et sett med 5,1/4" i originalplasseringen uten noe som helst mas. Det er kasse på dem så lyden blir veldig bra faktisk. Holder du til i distriktet så kan jeg vise deg diverse triks ang anlegg...

Preben: Meget mulig powerzone.no har lagt dem ut , men de er IKKE leveringsklare for det om... Jeg har sjekka , ingen som kan levere enda. Hvis du søker litt på nettet skal det være mulig å oppdrive bilder av E34 med angeleyes , men jeg har det litt travelt så jeg har ikke tid akkurat nå.

(x) 92' BMW 525ia

(x) 86' Ford Fiesta 1.1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by CoaSlip

Preben: Meget mulig powerzone.no har lagt dem ut , men de er IKKE leveringsklare for det om... Jeg har sjekka , ingen som kan levere enda.

Jeg sjekket nettopp, og fant angeleyes på BM TOWN til £275, altså 3300 NOK. De virka leveringsklare, det sto iallefall ingenting som tyda på det motsatte. Tenker jeg skal bestille de.

Noen som har noen erfaringer med å bestille derfra? Er de pålitelige?

2005 MINI COOPER

(x) 1992 BMW 520i E34

Lenke til kommentar
Del på andre sider