Gå til innhold

Teori om forsikringskostnader

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Jeg tror det alltid er billigere å forsikre en bil på foreldrene frem til en er 23-24-25. Greit at man da starter på 20% bonus, men da er forsikringa såpass billig uansett siden en ikke er en av de amfetaminrusa, spinnville, psykopatiske ungdommene.

Å forsikre min '87 Accord 2.0i "Bestefar-edition" på meg selv skulle koste minst 8.000 kroner i året med 8.000 km, kun ansvar, og kun meg som bruker på den billigste plassen (Gjensidige eller Vesta; husker ikke). IF skulle ha 12.000 kroner. Nå betaler jeg latterlige 2700 i året hos Vesta (samme betingelser), og forsikringa står i pappas navn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 66
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by Kaksa

Har ikkje regna på det nøyaktig sjølv, men er ganske sikker på at dette gjeld for meg også.

Pappa har 70% bonus eg kan bruke =)

Pappagutt? Når det passer seg slik.. :p

ingen tvil om at forsikring er dyrt......

betaler 9-10 000 i året med ungdoms tilegg og 16000km.. har da alarm/garasje/høgt montert bremeselys....

full kasko...

mye dyrere enn ka eg kunne fått den på mamma/pappa.. men må opparbeide bonus en eller annen gong... har 30% nå.. 40% om 6 mnd`r :p

-89 mod Opel Senator 3.0liter(Drivstoff sluker)

X-97 mod Caddy

X-97 mod Polo 6N 16v

X-98 mod KIA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er greit å arbeide opp billigere bonus på en gammal drittbil da?

Når du er 23-24-25 og begynner å tjene bra med penger skal du sikkert ha et ganske nytt fett glis med fullkasko og hele pakka..

Da kan du takke deg selv for at du bygga dge opp bonus på deg selv siden du var 18 da!

Mercedes C200 Espirit 95-mod

(x) Mercedes 190E 2.6 87-mod

(x) Mercedes 190E 2.0 87-mod

(x) Audi 200 2.2 Turbo Quattro 86-mod

(x) Mercedes 230CE 89-mod

(x) Peugeot 205 1.9 CTi cab 87-mod

(x) Mercedes 190E 84-mod

(x) Peugeot 205 GTi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er jo greit å begynne å samle bonus tidlig da. du kan jo ikke "leve" på foreldra dine sin bonus hele tiden.

jeg begynte å samle bonus når jeg var 14 1/5 da jeg kjøpte lett sykkel og har 50% bonus nå, å klarer sikkert diskutere meg til 60% hvis jeg er flink.

07 suzuki GSXR750

08 subaru outback 2.0D premium

06 subaru impreza wrx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Eelo

har 30% nå jeg tydeligvis.. selv om det er bare 9 måneder siden jeg fikk bil.. :D

trodde man fikk 10% i året jeg...

du får 10% i året... også taper mann 30% viss en krasjer :D

-89 mod Opel Senator 3.0liter(Drivstoff sluker)

X-97 mod Caddy

X-97 mod Polo 6N 16v

X-98 mod KIA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Gromit

Du får 10 % i året til du når 60 % så tar det fem år så får du 75% og nye fem år så får du 100%. Trur det var slikt.. Rett meg hvis jeg tar feil..

det er vel ikke helt rett, det er vanlig at du får 10% vært år til du når 70/75%, men forsikringselskapet kan øke bonusen din mere en 10% et år hvis de vil..

07 suzuki GSXR750

08 subaru outback 2.0D premium

06 subaru impreza wrx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forsikra Sierran min nå nettopp og det kom meg på 3200 kr i året. Da har jeg 12000 km og delkasko (brann og tyveri). Utel delkasko hadde den kommet på akkurat 1500 kr i året.

Jeg er 23 år og har 70% bonus siden jeg har hatt bilforsikring siden jeg var 16 år. Heldigvis bare ett år igjen med ungdomstilegg!

97' Transporter T4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Gromit

Du får 10 % i året til du når 60 % så tar det fem år så får du 75% og nye fem år så får du 100%. Trur det var slikt.. Rett meg hvis jeg tar feil..

Gleder meg til jeg får 100% da! Gratis forsikring! jippi!!

:D

SEATforum.no

Seat Leon Turbo

BMW 320D M-Sport

x Mitsubishi Lancer Evolution IX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by 230CE

Hehe..Maks oppnåelig er vel 70 eller no?75?

80 % er vel det meste.

Etter 5 år med 75% bonus kan du velge mellom skade uten bonus tap eller å gå opp på 80 % med bonus tap.

Dette gjelder noen forsikrings selskap tror jeg

I like big butz and I can not lie!

Low and slow, Plowing snow

Lenke til kommentar
Del på andre sider