Peltz Skrevet Mai 13, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 13, 2004 10 090 kr med full kasko, og 20% bonus på Corrado'n. Greit å ha firmabil, i tillegg er det min bonus som brukes, så den byggr jeg opp nå...:D Du får 10% hvert år til du når 70 % bonus. Så må du kjøre skadefritt i fem år for å få 75 % bonus. Etter fem nye år med skadefri kjøring, får du 75 % med en skade uten bonustap, eller 80 % (vesta) med bonus tap. Liker best den 75% policyen. Det er ikke riktig at selskapene kan gi deg bonus, fordi det passet slik den dagen. De kan heller ikke gi deg mer bonus, enn hva du har opptjent. Hvis den enkelte ansatte vil beholde jobben sin, prøver de ikke på slikt heller. Og, når du tegner en forsikring, og sier du har 60% bonus, mens du egentlig har 40%, vil du få pris på en polise med 60 % bonus, mens regningen vil komme med pris på 40%. Dette fordi alle forsikringer som kommer fra andre selskaper blir skjekket når bonus hentes fra annet selskap. Ved kjøp av bil nr to, får du ikke automatisk 50 % på denne. Hvis du har en bil med 40% bonus, får du maks 40% på bil nr to. Hvis du derimot har 60% bonus på bil 1, får du 50 % på bil 2. Forsikring er omfattende, og å bli klok på det er ikke alltid enkelt, heller ikke for de som jobber med det. Er mange ting med logikk i, og mya annet helt uten logikk.. Siter Assholes in the rearview mirror are closer than they appear. - -91 VW Corrado G60 "dyret" X -89 VW Corrado G60 X -97 Polo 6N 16V X -91 Corrado G60 "dyret" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Beamer Screamer Skrevet Mai 13, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 13, 2004 Er det forresten noen som vet sikkert hvordan det er med bil nr 2? Har hørt at man ikke får samme bonus på bil 2 som på bil 1, men det er jo egentlig litt teit dersom de står på samme eier. Det er jo tross alt eieren som kjører bilene, så etter min mening burde bonusen følge eier og ikke bil. Å starte forfra med 20% på bil 2 blir jo helt bak mål dersom man allerede har bevist fremragende kjøring med bil 1. Det høres jo også litt vel "luftig" ut å bare subtrahere 10% i forhold til bonusen på bil 1. Det må jo være en fast formel de bruker her, noen som vet sikkert? Siter Ruhe in der Reihe; BMW Reihensechszylinder Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peltz Skrevet Mai 13, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 13, 2004 Originally posted by Beamer Screamer Er det forresten noen som vet sikkert hvordan det er med bil nr 2? Har hørt at man ikke får samme bonus på bil 2 som på bil 1, men det er jo egentlig litt teit dersom de står på samme eier. Det er jo tross alt eieren som kjører bilene, så etter min mening burde bonusen følge eier og ikke bil. Å starte forfra med 20% på bil 2 blir jo helt bak mål dersom man allerede har bevist fremragende kjøring med bil 1. Det høres jo også litt vel "luftig" ut å bare subtrahere 10% i forhold til bonusen på bil 1. Det må jo være en fast formel de bruker her, noen som vet sikkert? Jeg vet svært sikkert, siden jeg jobber med forsikring. Hvis du har 50 % eller mer, får du 50% på nr to, (altså har du 75% på bil en og kjøper en til, får du 50% på bil to) , men har du 30 % på bil 1, får du aldri høyere bonus enn du har på bil en, altså du får maks 30 % på bil 2 i startbonus. Så følger bil 2 med 10 % mer bonus i året. Siter Assholes in the rearview mirror are closer than they appear. - -91 VW Corrado G60 "dyret" X -89 VW Corrado G60 X -97 Polo 6N 16V X -91 Corrado G60 "dyret" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW324TDa Skrevet Mai 13, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 13, 2004 Har begge bilene på mamma. hun har 75 på de to hun har. Så eg har begynt på 50% på begge. har nå 70% på BMW'wn (siden eg har hatt den avtalen siden eg var 18) og 60 på skoda'en. TERRA er den definitivt billigeste på ungdomsbiler. Har vært det på 95% av alle bilene eg har undersøkt pris på. Kameratene mine som forsikrer golf der har ikke fått GTI tilegget. Samme pris på GL og GTI. Var i hvertfall sånn før.- På BMWæen ville ingen andre selskap gå under11 500 på mamma med da 60%, kasko og 8k i året. Terra tilbydde 5500. (nå 4800) Skoda'en har 8k i året, ansvar 60%. Betaler da 2190kr. Siter 2009 VW Touran 1,9 TDi DSG Highline exclusive varebil 1973 Vilvo 142 langtids kortidsprosjekt 1997 BMW 316i (skal på eu og selges) 1988 BMW 324TDa (stått en stund og står litt lengre) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Desperado Skrevet Mai 13, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 13, 2004 Jeg betaler 8k i året på bilen min, den står da i pappas navn som bil nr.2 med 30% (fullkasko) Siter - Ford focus 2000 - Vespa 50 special 79 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eelo Skrevet Mai 13, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 13, 2004 Originally posted by Peltz Du får 10% hvert år til du når 70 % bonus. Hvorfor fikk jeg oppgitt at jeg har 30% bonus da? når jeg forsikret bilen min i august 2003.... Siter 94 Pug405GTX x -86 VW Golf CL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kaksa Skrevet Mai 13, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 13, 2004 Du begynn vel med 20% bonus. Så har du vel fått 10% til da, pga års-skifte eller.no? Siter -Kim- 1996 Volvo S40 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eelo Skrevet Mai 13, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 13, 2004 tja.. Han fra forsikringsselskapet sa jeg akkurat hadde gått opp til 30%... Dette var nå på mandag.. Så er vel gått ca 10 måneder... Siter 94 Pug405GTX x -86 VW Golf CL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peltz Skrevet Mai 14, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2004 Originally posted by Eelo tja.. Han fra forsikringsselskapet sa jeg akkurat hadde gått opp til 30%... Dette var nå på mandag.. Så er vel gått ca 10 måneder... Startbonus første bil, er 20 %. Hvis du har en bil i mer enn 7 måneder, får du bonus opprykk på den. Dvs, hvis du har byttet bil nettopp, men hadde den gamle i 7 måneder eller mer, så vil du få bonus opprykk, altså gå opp 10%. Bous opprykk følger hovedforfall, dette vil også si at hvis din forsikring står på din far, og han har hovedforfall nå, vil han få 10 % bonus økning på denne bilen, selv o han ikk har hatt den ett helt år. Siter Assholes in the rearview mirror are closer than they appear. - -91 VW Corrado G60 "dyret" X -89 VW Corrado G60 X -97 Polo 6N 16V X -91 Corrado G60 "dyret" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eelo Skrevet Mai 14, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2004 Originally posted by Peltz Startbonus første bil, er 20 %. Hvis du har en bil i mer enn 7 måneder, får du bonus opprykk på den. Dvs, hvis du har byttet bil nettopp, men hadde den gamle i 7 måneder eller mer, så vil du få bonus opprykk, altså gå opp 10%. Bous opprykk følger hovedforfall, dette vil også si at hvis din forsikring står på din far, og han har hovedforfall nå, vil han få 10 % bonus økning på denne bilen, selv o han ikk har hatt den ett helt år. Ok.. jo.. han sa jeg nettopp hadde hovedforfall... skjønte ikke hva han mente men.. :) orket ikke krangle på at jeg hadde gått opp til 30% da.. ;) Forsikringen står i mitt navn... men i min mors forsikring.. ellernoe... :D Siter 94 Pug405GTX x -86 VW Golf CL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommeliten Skrevet Mai 14, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2004 Originally posted by Eelo Forsikringen står i mitt navn... men i min mors forsikring.. ellernoe... :D Hvordan kan du få forsikringen i ditt navn, mens forsikringen egentlig er din mors ?? Siter Skal det være, så skal det være! 2000 Audi A6 1.9 TDI 2002 Chevrolet Tahoe LT 1994 Ford Mondeo 2,0 GLX 1990 VW Passat GT STV Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ghia4x4 Skrevet Mai 14, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2004 Originally posted by BMW324TDa x) 1992 Mazda 626 2.5 V6 Var det en bra bil eller? Alltid hatt lyst på en slik kombi-6'er. Pussig at man aldri fikk den i sedan... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eelo Skrevet Mai 14, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2004 Originally posted by Tommeliten Hvordan kan du få forsikringen i ditt navn, mens forsikringen egentlig er din mors ?? Forsikringen er min, i mitt navn. Men ligger under min mors forsikring.. altså kommer regningen til min mor som sender den videre til meg.. Er mest bare for å ha flest forsikringer på samme plass.. for å få rabatt og sånt... Siter 94 Pug405GTX x -86 VW Golf CL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Slim! Skrevet Mai 14, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2004 Peltz: Et spørsmål. Om jeg setter min forsikring på pappa (for å spare penger ettersom jeg betaler 13600,-) vil jeg da få de 50% han kan gi meg og fortsette å bygge derfra eller vil jeg måtte begynne på 20% igjen når jeg kjøper en ny bil (og setter forsikringen på meg)? Siter - 2005 Audi 2.0TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gromit Skrevet Mai 14, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2004 Du starter på 20% hvis du kjøper en ny bil og setter den på deg selv, eller tom når du setter bilen som er registrert på faren din på deg selv. Siter 1998 VW Passat 1.8T Tiptronic X: 1990 Volvo 240 GL B230F (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg