Bilmann Skrevet Mai 16, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2004 Jeg hadde de første bilene mine forsikret på min mor. Sparte mye(!) på det. Var så heldig at jeg rakk å få overført bonus fra henne på meg, før den ordningen gikk ut. Har nå 75% bonus fjerde året. Er 27 år. Har boikottet Vesta etter ett innbrudd i bilen. Var bare så vidt jeg fikk dekket det jeg hadde av stereo i bilen(siden bilen var reg. på min mor). Hadde i tillegg lånt noen høytalere, men de ble ikke dekket, siden de tilhørte noen andre enn eier av bilen. Gikk en del i tap på det innbruddet, ja. Forsikringen gjelder ikke alt du har i bilen... :( Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yoneck Skrevet Mai 16, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2004 Originally posted by Øyvind Ryeng Jeg tror det alltid er billigere å forsikre en bil på foreldrene frem til en er 23-24-25. Greit at man da starter på 20% bonus, men da er forsikringa såpass billig uansett siden en ikke er en av de amfetaminrusa, spinnville, psykopatiske ungdommene. Å forsikre min '87 Accord 2.0i "Bestefar-edition" på meg selv skulle koste minst 8.000 kroner i året med 8.000 km, kun ansvar, og kun meg som bruker på den billigste plassen (Gjensidige eller Vesta; husker ikke). IF skulle ha 12.000 kroner. Nå betaler jeg latterlige 2700 i året hos Vesta (samme betingelser), og forsikringa står i pappas navn. Så sparer du 5000 nå.. Det er ikke så veldig mye. Når du er 25, så kanskje du trenger en mer "normal" bil til 200 000 med full kasko og i det hele tatt. Hvor stor tror du forskjellen er på 20% og 70% bonus da? Jeg er snart 25, og tilbudene jeg får på min '92 MB 300TDT vare med 30 000 og full kasko med 15 000 i egenandel ligger på ca. 12 000 i året. Det er med 70% på 3. året. Tørr ikke tenke på hva det haddet kostet om jeg hadde hatt forsikring på foreldrene mine hele tiden. Ta en telefon til Terra, de er hyggelige mot unge folk. (de har i hvertfall vært det mot meg) Siter -fS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yoneck Skrevet Mai 16, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2004 Originally posted by Larsa Bonus oppsparinga starter fra du tegner forsikringen, altså når du kjøper bilen. Jeg har en sønn på 5 år. Kan jeg kjøpe en überbillig haug og forsikre på han? 13 år skadefritt når han tar lappen... Gjelder det samme med veteranbiler? Kunne kjøpt den billigste 30 år gamle bilen jeg fant. Koster vel ikke stort i avgifter å ha en sånn stående.. Siter -fS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yoneck Skrevet Mai 16, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2004 Originally posted by BLACK.PEARL Hmmm... Har aldri hørt om "jernbanen"! Men iløpet av 4 uker skal jeg kjøpe Mercedes C200.. Får ikke forsikret den til mindre enn 12.000 :( Kun ansvar og 12.000 km. grense.. Nesten fristet til å gå for 8.000 km grensen og skru meteren tilbake.. (nei skal ikke det) Hørt med Terra? Siter -fS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yoneck Skrevet Mai 16, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2004 Originally posted by Peltz 10 090 kr med full kasko, og 20% bonus på Corrado'n. Greit å ha firmabil, i tillegg er det min bonus som brukes, så den byggr jeg opp nå...:D Du får 10% hvert år til du når 70 % bonus. Så må du kjøre skadefritt i fem år for å få 75 % bonus. Etter fem nye år med skadefri kjøring, får du 75 % med en skade uten bonustap, eller 80 % (vesta) med bonus tap. Liker best den 75% policyen. Det er ikke riktig at selskapene kan gi deg bonus, fordi det passet slik den dagen. De kan heller ikke gi deg mer bonus, enn hva du har opptjent. Hvis den enkelte ansatte vil beholde jobben sin, prøver de ikke på slikt heller. Og, når du tegner en forsikring, og sier du har 60% bonus, mens du egentlig har 40%, vil du få pris på en polise med 60 % bonus, mens regningen vil komme med pris på 40%. Dette fordi alle forsikringer som kommer fra andre selskaper blir skjekket når bonus hentes fra annet selskap. Det er ett selskap som ikke sjekker, og der forsikringsmeglerene bare kan sette det du sier .. Siter -fS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yoneck Skrevet Mai 16, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2004 Originally posted by Slim! Peltz: Et spørsmål. Om jeg setter min forsikring på pappa (for å spare penger ettersom jeg betaler 13600,-) vil jeg da få de 50% han kan gi meg og fortsette å bygge derfra eller vil jeg måtte begynne på 20% igjen når jeg kjøper en ny bil (og setter forsikringen på meg)? Hvis du setter forsikringen på pappan din, så har da ikke du noen forsikring... Du får ingen bonusøkning hvis du ikke har forsikring. Siter -fS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MortenK Skrevet Mai 16, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2004 har forsikret opeln på pappa med 75% bonus (bonusen økte med 5% når eg ringte og forsikret den), går det an at eg arver bonusen hans, uten at han må dø eller slutte å ha forsikring? eller var det den ordningen bilmann snakket om? eller bør eg vurdere å forsikre på meg snart, så eg får meg litt bonus.. Siter Bil: 07 Volvo V70 Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW324TDa Skrevet Mai 16, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2004 Var det en bra bil eller? Alltid hatt lyst på en slik kombi-6'er. Pussig at man aldri fikk den i sedan... Var en kjempebil det. Hadde alt utstyr untatt AC. Ikkje så verst på verken forbruk eller forsikring (sammenliknet med tilsvarende BMW) og gikk noe ut av helvete. De virket de 165 org hestene. Denne hadde oppjustert bensintrykk og ett hårete effektanlegg, så det hjalp vel kanskje ørlitegrann på. Var i hvertfall en lyd av det som var like deilig hver gang man kom over 2000o/min. Eneste eg har å kritisere er bremsekalipperene. Disse er NØYAKTIG de samme som står på 1.8 versjonen. Altfor små bremser til inspirert kjøring, pluss at det er ett velkjent fenomen at kalipperene "henger" hvis ikkje man har de av en gang i halvåret og rengjør/renser/skifter pakninger på de. Og dårlig håndbrekksfunksjeoner bak. Dette er en gjengangerfeil på GE veersjonen (tror det var det betegnelsen var) Utenom det var det en knall bil. Mye bil for pengene, sammenliknet med mye annet. Er org senket og org "wannabe-styling" på den. Er veldig lite plaget av rust og til å være japse. Må bare nevne at det er bra den ikkje kom i sedan, for den er HORESTYGG i den versjonen. Litt dårlig bilde, men eneste eg fant som er på nett: Siter 2009 VW Touran 1,9 TDi DSG Highline exclusive varebil 1973 Vilvo 142 langtids kortidsprosjekt 1997 BMW 316i (skal på eu og selges) 1988 BMW 324TDa (stått en stund og står litt lengre) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gromit Skrevet Mai 16, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2004 Originally posted by LoCDoG har forsikret opeln på pappa med 75% bonus (bonusen økte med 5% når eg ringte og forsikret den), går det an at eg arver bonusen hans, uten at han må dø eller slutte å ha forsikring? eller var det den ordningen bilmann snakket om? eller bør eg vurdere å forsikre på meg snart, så eg får meg litt bonus.. Er du blind gutt? Les lengre oppe... der står det og svaret er NEI på det om Bonus og JA på det andre Siter 1998 VW Passat 1.8T Tiptronic X: 1990 Volvo 240 GL B230F (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peltz Skrevet Mai 16, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2004 Originally posted by Yoneck Det er ett selskap som ikke sjekker, og der forsikringsmeglerene bare kan sette det du sier .. Bonus forespørsel er noe alle selskap sender, samma hva du heter. Selvfølgelig, når jeg ringer og selger forsikring til deg, spør jeg deg hvor stor bonus du har. Sier du 70 og har 60 %, finner vi ut av det når du har akseptert tilbudet. Først når du har akseptert tilbudet, vil bonus forespørsel bli sendt. Derfor er infoen du oppgir viktig for at du skal få riktig pris. I tilbudene fra selskapene står det også at premien du får tilbud på, er med forbehold at dine oppgitte opplysninger er riktige. Er ikke fritt frem for å "tro" du kan snike deg til billigere premie. Eneste det fremkaller, er ett slag i bakhue når regningen kommer... Siter Assholes in the rearview mirror are closer than they appear. - -91 VW Corrado G60 "dyret" X -89 VW Corrado G60 X -97 Polo 6N 16V X -91 Corrado G60 "dyret" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peltz Skrevet Mai 16, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2004 Originally posted by Slim! Peltz: Et spørsmål. Om jeg setter min forsikring på pappa (for å spare penger ettersom jeg betaler 13600,-) vil jeg da få de 50% han kan gi meg og fortsette å bygge derfra eller vil jeg måtte begynne på 20% igjen når jeg kjøper en ny bil (og setter forsikringen på meg)? 50% startbonus er noe far din får på bil nr to. Denne øker med 10% hvert år til han når 70%, så fem år med skadefri kjøring til 75% og fem nye, skadefrie år 75% og en skade uten bonus tap. Når bilen står registret på din far (bilens eier,og bilens forsikring må stå på samme navn)(eneste unntaket er på samboere/ektefelle), tjener ikke du en mju i bonus. Greit du sparer penger, men så må du betale dyrt igjen den dagen du skal ha "egen" bil. Da er det 20% bonus, og ingenting mer. Arv av bonus forsvant for flere år siden, og kommer ikke igjen. Det er ikke mulig å hente bonus fra foreldre, selv ikke ved dødsfall osv. Bonus er "personelig" og kan ikke overføres til andre personer, slik det kunne før. Dette gjelder også for søsken, og andre nære familiemedlemmer, det går ikke å overføre bonus. Skal du skaffe deg egen bonus, må du starte med bil registrert og forsikret av deg, eller kunne dokumenter skadefri kjøring med firmabil i flere år. Da kan du få høyere bonus, enn startbonus. Siter Assholes in the rearview mirror are closer than they appear. - -91 VW Corrado G60 "dyret" X -89 VW Corrado G60 X -97 Polo 6N 16V X -91 Corrado G60 "dyret" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yoneck Skrevet Mai 16, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2004 Originally posted by Peltz Bonus forespørsel er noe alle selskap sender, samma hva du heter. Det er noe de fleste sender.. Antakeligvis bare ett som ikke gjør det. Kan du ellers forklare meg hvordan jeg vippet opp fra 20 og direkte til 50% ? to måneder etter hadde jeg visst 60 .. Siter -fS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peltz Skrevet Mai 16, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2004 Originally posted by Yoneck Det er noe de fleste sender.. Antakeligvis bare ett som ikke gjør det. Kan du ellers forklare meg hvordan jeg vippet opp fra 20 og direkte til 50% ? to måneder etter hadde jeg visst 60 .. Sannsynligvis en forsikrings selger som måtte stå i rett etterpå, og kjmpet jævlig, med jobben som innsats for å berge deg om kunde. Alle selskaper sender bonus forespørsel, så da har det skjedd en blemme av noen..men det er jo bare trivelig for deg, i såfall. Vi mister jobben ved trixing av bonus. Siter Assholes in the rearview mirror are closer than they appear. - -91 VW Corrado G60 "dyret" X -89 VW Corrado G60 X -97 Polo 6N 16V X -91 Corrado G60 "dyret" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yoneck Skrevet Mai 16, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2004 Originally posted by Peltz Sannsynligvis en forsikrings selger som måtte stå i rett etterpå, og kjmpet jævlig, med jobben som innsats for å berge deg om kunde. Alle selskaper sender bonus forespørsel, så da har det skjedd en blemme av noen..men det er jo bare trivelig for deg, i såfall. Vi mister jobben ved trixing av bonus. Det skjedde både meg og tre andre kammerater, og jeg hadde to forskjellige selgere som sørget for det. (ene fra 20 til 50, den andre fra 50 til 60) Siter -fS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Slim! Skrevet Mai 16, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2004 Takk for opplysningene. Siter - 2005 Audi 2.0TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg