Gå til innhold

fucked-up 90-fanger

Ranger emnet

zckumling

Anbefalte innlegg

jeg klarte å rygge inn i en veranda-stolpe idag... (ikke spør hvordan) og snerta bakfangeren på siden... fatta ikke hva bråket var, og kjørte frem igjen... da jeg kjørte frem tok veranda-stolpen 90-fangeren med seg så plasten ble revet av stålet med bare skruene og noe plastikk stående igjen i stålet..

fangeren er hel, men de tuppene skruene skal skrues fast i er knekt av... noen som vet om det funker å lime dette?

trenger noen forslag til hvordan jeg kan reparere fangeren.. ser dumt ut med kun en stål-skinne :P

[ ]1990 Scirocco GT2 1.8

[ ]1983 Golf GTI - Prosjekt

[x] 1984 Golf II 1.6 - Vraket

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by zckumling

jeg klarte å rygge inn i en veranda-stolpe idag... (ikke spør hvordan) og snerta bakfangeren på siden... fatta ikke hva bråket var, og kjørte frem igjen... da jeg kjørte frem tok veranda-stolpen 90-fangeren med seg så plasten ble revet av stålet med bare skruene og noe plastikk stående igjen i stålet..

fangeren er hel, men de tuppene skruene skal skrues fast i er knekt av... noen som vet om det funker å lime dette?

trenger noen forslag til hvordan jeg kan reparere fangeren.. ser dumt ut med kun en stål-skinne :P

sicaflex :D

-89 mod Opel Senator 3.0liter(Drivstoff sluker)

X-97 mod Caddy

X-97 mod Polo 6N 16v

X-98 mod KIA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er et ok brudd, slik at du kan sette det sammen igjen og føle at det passer godt sammen (Du vet...?) Så er det bare å fylle driten med metal set, eller en eller annen hard sparkel eller noe, og klaske det sammen igjen... Ligge over natta.... Fint som grus.... Sica går sikkert og... Et eller annet som herder.....

VOLVO - Schnellste Traktor der welt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg skulle lime en fanger en gang. eneste jeg hadde for hand da var biltemas epoxy lim (to komponent) laget en liten v fuge på baksiden pusset det litt slik det fikk heft limet la på en bit med plastikk av samme type på baksiden som en forsterkning lot det herde helt gjerne varme det med varmepistol eller føne... å gjett om det holder den dag i dag 1,5 år etter på :) hadde vertfall ikke jeg trodd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Rallye

jeg skulle lime en fanger en gang. eneste jeg hadde for hand da var biltemas epoxy lim (to komponent) laget en liten v fuge på baksiden pusset det litt slik det fikk heft limet la på en bit med plastikk av samme type på baksiden som en forsterkning lot det herde helt gjerne varme det med varmepistol eller føne... å gjett om det holder den dag i dag 1,5 år etter på :) hadde vertfall ikke jeg trodd

siden du har skrevet det , så skal jeg vedde på den ryker om et par uker.. det er faen meg typisk ;)

-89 mod Opel Senator 3.0liter(Drivstoff sluker)

X-97 mod Caddy

X-97 mod Polo 6N 16v

X-98 mod KIA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by zckumling

Jeg prøvde med kraft-lim.. var sånn herdeting på den.. mixet det sammen og prøvde... dårlig resultat.. da jeg skulle skru i skruene dagen etter knakk/løsnet de som fyrstikker igjen...

dritt

Jeg har faktisk litt peiling på termoplastreparasjon, så jeg kan vel

tilby min ekspertise.... Hvis du har mulighet/plass til å sveise det,

så er DET utvilsomt det beste alternativet. Det blir like sterkt som

før hvis du får en som kan det til å gjøre det. Du kan også lime

det, men da er det viktig at du gjør det med riktig lim, og at du

sliper en god fuge, borer noen hull, legger armering og generelt

gjør jobben skikkelig!

Dra på en plass det de forhandler KENT, de kan hjelpe deg med

lim og bruksanvisning.....

Er litt vanskelig å forklare hvordan du skal gjøre det uten å kunne

vise/demonstrere......

Lykke til!!! :D

Old Volkswagens never die, they just go faster!!!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider