Gå til innhold

Forgasser trøbbel

Ranger emnet

foggyc

Anbefalte innlegg

112_1207.jpg

112_1205.jpg

112_1204.jpg

112_1201.jpg

111_1200.jpg

111_1199.jpg

111_1197.jpg

Heisann! Har en 1.8 90 hk motor, står en pierburg 2e på den.

har det samme problemet som mange har: Høyt turtall på tomgang, den pleier og ligge på 2000-3000. noen ganger detter den til 1500. Har prøvd å skru på turtallet men går ikke ned eller opp når jeg skrur på skruen

Motoren er nå av, har skrudd løs de tre skruene som dere ser.

1. Er den riktig koblet? vakum og el ledninger?

2.Som dere ser har jeg tegna litt der, der hvor den røde streken går går det en tap ut (er vel vokstermostaten dette? har bytta den), den har en skrue på enden, hva gjør den skruen når man skrur på den?

Hvite: skal dette stå sånn når motoren er av?

3.Som dere ser så er den klokka på ventre sida, den står ute hele tida, hvis jeg presser den tilbake får jeg mindre turtall. noen ganger så står den skruen igjen og ikke presser mot klikka da må jeg bruke makt så detter den over et lite hopp så står den og presser mot klokka,men like vel for mye turtall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du sjekket at det er god kontakt på sikringen til tomgangsturtallsregulatoren (eller hva f den heter).

Sjekk vakuum! Sjekk alle de tjukke svarte slangene (ikke de det går vann i da) rundt forgasseren nøye. De har det med å sprekker på undersiden, slik at det ikke er synlig før man plukker dem av.

Mener å huske at det går noen tjukke svarte slanger inn "under" forgasser/innsug på høyre side, sett forfra. Var i hvert fall sånn på den jeg hadde. På den Golf'en jeg hadde sprakk den underste av dem, og det var veldig vanskelig å se. Det ga ujevn og høy tomgang+litt dårlig drag.

76 Volvo 242 DL Jubileum-Rullende prosjekt

87 Volvo 245GLE-Bruksbil

82 MB 280SE W126-Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider