Lunaz Skrevet Mai 12, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2004 Jeg har skifta dynamo, og den tilhørte en Transporter TD. På dynamoen står det en W, og der ser det ut til å ha stått en kabelsko. På mitt speedometer (82' d) er det ikke turteller. SPM: Kan den W'n på dynamoen til Transporteren være turtallet, og kan jeg skifte ut speedometeret mitt med ett som har turtall? Bare dra en ledning fra W'n på dynamoen og koble den på det nye speedometeret? Siter 05 Mondeo 2.2TDCI Titanium X 83 Golf GTI MK1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jettamaster Skrevet Mai 12, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2004 vist eg ikkje ta feil så kan dette stemme, men du kan kjøpe ein turteller hos f.eks biltema men då må det væra turteller til diesel bil. Siter -vw golf v 1,9 tdi (tddi) -vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v -vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip) -vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip) ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vw Digger Skrevet Mai 13, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 13, 2004 Har lest om sånt før så dette stemmer, pga bensinbilene blir turtelleren koplet til Coilen men dieselbilene ikke har Coil, derav så blir det koplet på dynamoen og et annet sted på motoren som alternativ!! Siter 1996 Vw Passat 1,9 TDK 1990 Vw Transporter TD nedgradert til D :((trenger noe småtteri til denne) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lunaz Skrevet Mai 18, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2004 Flott, da vet jeg det :) Tenkte å bytte speedometer med ett som har turteller, for det som står i nå er så gørr fælt. Tenker jeg reiser ned og prøver å finne et på høggær'n, de fleste skal vel passe selv om det er til en annen Jetta modell? Siter 05 Mondeo 2.2TDCI Titanium X 83 Golf GTI MK1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vw Digger Skrevet Mai 22, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2004 pass på at turtelleren er til diesel ;) Golf har dem også!! Siter 1996 Vw Passat 1,9 TDK 1990 Vw Transporter TD nedgradert til D :((trenger noe småtteri til denne) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Juni 20, 2004 Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2004 Originally posted by Vw Digger Har lest om sånt før så dette stemmer, pga bensinbilene blir turtelleren koplet til Coilen men dieselbilene ikke har Coil, derav så blir det koplet på dynamoen og et annet sted på motoren som alternativ!! Denne "W" er vekselspenning som kommer ut av dynamoen, tiltenkt turteller ja. Turtelleren skal kobles mellom dynamo og jord. Dersom du kjøper løs teller f.eks. fra Biltema, må denne kalibreres for å få helt riktig visning. Har en liggende (Biltema 52 mm.) som du kan få for en billig penge dersom det er av interesse. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lunaz Skrevet Juni 21, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 21, 2004 Hadde vært kjekt med en sånn en :) Mye skal du ha? Send meg en mail på john@kit.no Siter 05 Mondeo 2.2TDCI Titanium X 83 Golf GTI MK1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg