Gå til innhold

Slapp Charger?

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Noen som kjenner til 73 Charger? Var alt håp ute på den tiden? Jeg mener, small block med 170 hester. Blir bilen for tung til at den flytter noe særlig på seg? Greier ikke 0-100 på under 10 sekunder?

 

Mvh

Cohiba

1987 5.0 T-bird (Ja, det er tilfeldig at det ble Forder fra 87)

 

1987 Ford Fiesta CL med den heftige 1.1L rekkefireren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En slik slappis er sikkert et bra utgangspunkt for "noe"?

 

Men en så stor tung bil må jo ha masse motor for å bli skikkelig kjapp.

Personlig ville jeg ikke gått for noe mindre enn bigblock i en Charger og da baller jo prisen endel på seg....

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener at de hadde 270hk i 440ciden da. Så flytter seg nok. Dreimomentet gjør at det uansett lytter seg rimelig greit. Har sett flere plaser at feks bilen min en 75 TA med 455 og 200hk orginalt klarer null til 100 på mellom 7 og 8 sec. Så en 73 Charger med bra dekk og 440cid vill sikkert klare det på under 7sec.

1966 Pontiac Catalina 421 Tri Power

1974 Pontiac Catalina Safari Wagon

1975 Pontiac Trans AM prosjekt

1977 Pontiac Catalina Safari Wagon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var å tittet på en 68 Charger med 426 Hemi motor forleden.

 

Første gang jeg så en Hemi i "fri flyt" var under drag-race i Piteå i nord-sverige for noen år siden. Her var det to original-restaurerte Challenger's med 426 motor som dro av gårde på stripa med originale hjul og hele pakka.. IMPONERENDE !!!!

Dette var jo "originalbiler" som i dag er 35 år gamle, så det er ingen tvil at det var killermaskiner den gang.

Jeg husker ikke tiden de kjørte på , men det er ingen tvil om at en V8, nesten uansett med hvor "få" hestekrefter - har et dreiemoment som hentes helt nede i fra bunnpanna.

Jeg har ikke kjørt så mange US-biler, men det åpner seg en "ny verden" når en først har prøvd...

. . .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, dette må jeg si meg enig i. er ikke noe type bil i verden som gir deg den følelsen som du får i en amerikansk v8-er. man hører stadig vekk dritt om amerikanske biler, men det er fra folk som ikke har vært så heldig å oppleve det.

 

følelsene var ubeskrivelige når jeg så en orange hemi-charger med en kompressormatet 426 i fjor vår på ekeberg-treffet. folk kan komme med hva de vil, men ingenting slår råskapen som befinner seg i en slik bil.

dette fyller opp tunet og garasjen hjemme:

'91 Ford Sierra Sedan 2.0i DOCH CLX (min)

'76 Lincoln Mark V Cartier Edition (gamlingens)

'65 Ford Mustang Hardtop (gamlingens)

'94 Chevrolet Blazer S-10 (gamlingens)

'86 BMW 320i (bror)

'74 Opel Commodore GSi Coupè (bror)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår