Cohiba Skrevet Mai 12, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2004 Noen som kjenner til 73 Charger? Var alt håp ute på den tiden? Jeg mener, small block med 170 hester. Blir bilen for tung til at den flytter noe særlig på seg? Greier ikke 0-100 på under 10 sekunder? Mvh Cohiba Siter 1987 5.0 T-bird (Ja, det er tilfeldig at det ble Forder fra 87) 1987 Ford Fiesta CL med den heftige 1.1L rekkefireren. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hans Skrevet Mai 12, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2004 Går nok ikke best den nei... Midten av 70 tallet var d jo bensin krise og da laga dem slappe biler... :( Siter 242 V8 *Alle biler som bruker under 1,5 på mila er femi.* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hot Rod Skrevet Mai 13, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 13, 2004 En slik slappis er sikkert et bra utgangspunkt for "noe"? Men en så stor tung bil må jo ha masse motor for å bli skikkelig kjapp. Personlig ville jeg ikke gått for noe mindre enn bigblock i en Charger og da baller jo prisen endel på seg.... Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T/A 455 Skrevet Mai 13, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 13, 2004 Mener at de hadde 270hk i 440ciden da. Så flytter seg nok. Dreimomentet gjør at det uansett lytter seg rimelig greit. Har sett flere plaser at feks bilen min en 75 TA med 455 og 200hk orginalt klarer null til 100 på mellom 7 og 8 sec. Så en 73 Charger med bra dekk og 440cid vill sikkert klare det på under 7sec. Siter 1966 Pontiac Catalina 421 Tri Power 1974 Pontiac Catalina Safari Wagon 1975 Pontiac Trans AM prosjekt 1977 Pontiac Catalina Safari Wagon Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboKnut Skrevet Mai 13, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 13, 2004 Jeg var å tittet på en 68 Charger med 426 Hemi motor forleden. Første gang jeg så en Hemi i "fri flyt" var under drag-race i Piteå i nord-sverige for noen år siden. Her var det to original-restaurerte Challenger's med 426 motor som dro av gårde på stripa med originale hjul og hele pakka.. IMPONERENDE !!!! Dette var jo "originalbiler" som i dag er 35 år gamle, så det er ingen tvil at det var killermaskiner den gang. Jeg husker ikke tiden de kjørte på , men det er ingen tvil om at en V8, nesten uansett med hvor "få" hestekrefter - har et dreiemoment som hentes helt nede i fra bunnpanna. Jeg har ikke kjørt så mange US-biler, men det åpner seg en "ny verden" når en først har prøvd... Siter . . . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
frode79 Skrevet Mai 18, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2004 ja, dette må jeg si meg enig i. er ikke noe type bil i verden som gir deg den følelsen som du får i en amerikansk v8-er. man hører stadig vekk dritt om amerikanske biler, men det er fra folk som ikke har vært så heldig å oppleve det. følelsene var ubeskrivelige når jeg så en orange hemi-charger med en kompressormatet 426 i fjor vår på ekeberg-treffet. folk kan komme med hva de vil, men ingenting slår råskapen som befinner seg i en slik bil. Siter dette fyller opp tunet og garasjen hjemme: '91 Ford Sierra Sedan 2.0i DOCH CLX (min) '76 Lincoln Mark V Cartier Edition (gamlingens) '65 Ford Mustang Hardtop (gamlingens) '94 Chevrolet Blazer S-10 (gamlingens) '86 BMW 320i (bror) '74 Opel Commodore GSi Coupè (bror) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.