acoupe Skrevet Mai 12, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2004 hei ! Vil at bilen min skal bli en breial liten tøffing, og tenkte da på å få hjulene ut mot hjulbuene. Har tenkt på wheelspacere, kan dette anbefales ? si noe for og mot ! Er en audi coupe dette skal isåfall settes på. Nye hjul er nå på vei, blir 235/40/18. Vil det subbe borti med så store hjul ? Har fryktelig lite peiling på wheel spacere og trenger derfor litt info om det ! mvh stian Siter 2002 Audi A6 TQ 1887 VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dice Skrevet Mai 13, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 13, 2004 Skulle gjerne hatt litt info om dette jeg også ;) Anyone?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rdl Skrevet Mai 13, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 13, 2004 Jeg går ut i fra at audi har løse hjul bolter og ikke muttere?.. Om dere har det så er det jævli fordel.. På kollevold rally import så kan dere kjøpe spacere fra halv cm til 2cm som koster 110kr stk. SÅ kjøper dere litt lenger hjulmuttere... dette er å anbefalle! Har dere derimot hjulMUTTERE der boltene sitter fast i navet så er det litt mere jobb. da må dere presse dem ut og presse inn nye og lengre bolter.. :) Jeg har spacet min 2 cm forran og 4 cm bak.. Siter Verdensmester'n © EPC Chiptuning Spyshop Overvåking Dekkpartner Holmen-Bilgummi Autover Bilglass Crazy Wheels Design Felgimport Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
acoupe Skrevet Mai 13, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 13, 2004 på audi`n min er det løse hjulbolter ihvertfall ! Hvor mange cm må jeg ha får at det skal synes forskjell da ? Siter 2002 Audi A6 TQ 1887 VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rdl Skrevet Mai 13, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 13, 2004 det vet jeg ikke., det må du måle selv. om du har akkurat 2 cm til kanten at skjermen. så kan du space ut 1.5cm. da må du kjøpe bolter som er 1.5cm lenger. Siter Verdensmester'n © EPC Chiptuning Spyshop Overvåking Dekkpartner Holmen-Bilgummi Autover Bilglass Crazy Wheels Design Felgimport Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hot Rod Skrevet Mai 13, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 13, 2004 I Norge er spacing på mer enn 0,75cm pr hjul (altså totalt 1,5cm sporviddeøkning) forbudt. På de aller fleste biler er det positiv felgoffset på ca 15-40mm. Grunnen til det er at rett innenfor felganlegget på spindelen sitter hjullageret og det er DER vektbelastningen ideelt sett skal ligge. Når man minsker offset på felgen (eller bruker spacere) flyttes belastningen utover og vekk fra hjullagrene og over på hjulboltene. Enhver bolt har mye strekk-styrke men relativt mindre klipp-styrke. Derfor er det en uheldig type påkjenning man øker på boltene. Den beste måten å fylle hjulhusene max ut på er å øke felgbredden uten endre offset. D.v.s at man øker både utover og innover fra dekkets senterlinje. På noen bil modeller (som f.eks BMW 3-serie før 1992) godtar produsenten at offset minskes på de bredeste felgtypene. Grunnen er at når felgen blir svært bred vil en mindre forskyvning av offset bety mindre enn tilsvarende forskyvning på en smalere felg. Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoMan Skrevet Mai 13, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 13, 2004 Jeg fikk beskjed på en butikk at de ikke tok ansvaret vist jeg ble stoppet med spacing monter... siden det ikke var lov monter det i norge....:rolleyes: Hva er rett ? er det lov eller ikke lov ? Siter Volvo 945 GLTD 1991 Volvo 740 GL 1986 (Delebil/prosjekt) Volvo 24? 19?? (V8 prosjekt) (x) Opel Record 2.0S 1984 (x) Honda Accord Combi Cupe 1984, (x) Volvo 244 GL 1979 (x) Volvo 244 Dl 1981 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ØysteinSlåke Skrevet Mai 13, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 13, 2004 Originally posted by VolvoMan Hva er rett ? er det lov eller ikke lov ? Du får kjøpt spacere med Tüv-godkjenning, desse er godkjente i Norge, Du må selvsagt fremvise bilen til det Biltilsynet , og få endringer innført i vognkort. - hadde 15mm Jamex spacere godkjent bak på min gamle BMW e30 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoMan Skrevet Mai 13, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 13, 2004 Du får kjøpt spacere med Tüv-godkjenning, desse er godkjente i Norge, Du må selvsagt fremvise bilen til det Biltilsynet , og få endringer innført i vognkort. hvor får jeg kjøpt de... får jeg jeg kjøpt noen som passer boltsirkel 5x108 "Volvo" Siter Volvo 945 GLTD 1991 Volvo 740 GL 1986 (Delebil/prosjekt) Volvo 24? 19?? (V8 prosjekt) (x) Opel Record 2.0S 1984 (x) Honda Accord Combi Cupe 1984, (x) Volvo 244 GL 1979 (x) Volvo 244 Dl 1981 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240Rallye Skrevet Mai 14, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2004 Hvis spacerne kommer orginalt ifra bilmerke så er det lov. Jeg har spacers på 20mm på hver side på 240`n. Har skjært ut hjulbuene for ikke slå borti. Så det ER lov! Siter Volvo S60 2.0l Turbo Volvo 940 GL Volvo 240 GLT Volvo 242 Turbo x Volvo 850 T5 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg