Gå til innhold

Hollywood røyksky fra panseret (Kjøleveske)

Ranger emnet

ThaBoZZ

Anbefalte innlegg

Jeg og noen kompisser var ute og kjørte med golfen min i dag, så når vi ligger på en ganske lang slette så sier det plutselig "pfff" så ryker det som faen opp av panseret!

Stopper inn til siden og lukker opp panseret og det er kjøleveske over alt, fylte på med vann men det viste seg at den ene tykke slangen hadde sprekt skikkelig så alt bare rant ut igjen :(

Ble nøtt til og kjøre bilen forsiktig hjem uten kjøleveske...

Temp måleren var bare litt over midten så den kan ikke ha vært så alt for varm...

Så det jeg lurer på da er hva jeg burde sjekke/gjøre nå

Hvordan kan jeg sjekke om toppakningen er gått?

Skal bytte slangen som har sprekt og fylle på ny kjøleveske/frostveske

Men er redd for at jeg har blåst toppakningen :(

Så blir vel til at jeg bytter toppakning, registerreim og den slangen

Er dette mye jobb?

Noe annet som kan ha skjedd pga av dette? Noe jeg burde sjekke?

slange.jpg

Mvh ThaBoZZ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg først er av med toppen så bytter jeg jo reg reima samtidig :)

Får hjelp av fatter til og bytte toppakninga han har gjort det mange ganger før...

Er slangen til varmeapparatet som har gått ja

Kjølevesken bare lekker ut hvis jeg fyller på så jeg må bytte den før det er noe mer kjøring.

Noe som kan skjedd av og kjøre bilen 2km sakte uten kjøleveske?

Mvh ThaBoZZ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg byttet i dag bakre potte på golfen. Så vasket jeg bilen, kjørte ca 1-2km til bensinstasjon. Handlet litt, så kjørte jeg vidre. Ga på litt opp en bakke, lå i 100 i 3gir da jeg ser i speilet en MEGA røyksky, snur og kjører ned igjen, MASSSe røyk. Det var ikke der før jeg kjørte forbi. Kan det være vann i eksosanlegget som forårsaket det? kondens?

ble litt skremt ja

mvh

mwb

Opel Zafira DTI m.div mods

91 Corrado G60

Lenke til kommentar
Del på andre sider