Gå til innhold

Bremsekloss rustet fast ? ( GOLF III )

Ranger emnet

darkwih

Anbefalte innlegg

Hey. mens jeg var ute å kjørte i går, hørte jeg plutselig en merkelig lyd. den forsvant når jeg bremset ned og komtilbake når jeg gasset litt opp. ( fra 60 til 40 og opp igjen ) Stoppa bilen og gikk ut. Merket at det stinket svidd bra høyre bak hjul. Flegen var også veldig varm. Jeg har ikke gjort noe med dette enda. Må den inn på verksted eller er dette noe jeg kan fikse med litt spray og skuhjern :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har skiver bak?

Du skal klare å dytte kalipperen fra hverandre og bremseklossen skal være løs. Denne blir trykt ut når du kjører og ikke holder bremsepedalen inne. Kan jo være at den ligger litt inntil skivene fordi den ikke blir trykt nok ut. Ordnet dette på en 740 en gang. Ingen stor operasjon. Litt rensing og pussing med en stålbørste på kalipperen så ble det bra igjen.

[ ] 1995 VW Golf GL

[ ] 1985 VW Golf CL (delebil)

[ ] 1983 VW Golf GTI [Prosjekt Tråd]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by darkwih

etter jeg har tatt ned calipperen. hva gjør jeg da? ikke for å virke dum, men dette har jeg aldrig prøvd på før. Hadde en corolla før. den hadde jeg ingen problemer med :)

Skulle holdt deg til corrollaen! Toyota er noe av det beste !

Verdensmester'n ©

• EPC Chiptuning
  • Spyshop Overvåking
  • Dekkpartner Holmen-Bilgummi
  • Autover Bilglass
  • Crazy Wheels Design
  • Felgimport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg leser det du skeriv en gang til... Så kan det også være hjul lageret!? eller det kan ha lagt seg no drit på skiva, uansett burde du ta av callipern og se om det er no merker/striper i skiva på baksida eller framsida.

Før du tar av calippern kan du jo også jekke opp bilen og snurre på hjulet, sjekke om bremsene henger på det hjulet...

Bare å prøve å feile!;)

07 VW Passat 2.0TDI Highline

99 VW Golf 1.6

61 Humber Super Snipe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Testet bremsene med å trille i en veldig svak oppoverbakke. trillet litt men så sto den bom i ro. så bremseklossen sitter ikke mye men fast bak. Skivene er foresten helt nye

Hvor nye da?

Og bytta du klosser og eller?

99 VW Golf 1.6

61 Humber Super Snipe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte bilen for 1 måned siden. da sa forige eier at skivene var byttet. det så jeg og. antar at han har skiftet klossene. er ikke sikker på det. Calipperne ser gamle / rustne ut.

De ser som regel rustne og gamle ut, er ikke så mange "vanlige" folk som pusser og renser de!;)

Du burde nok ta av callipern, og sjekke bevegligheten på stempelet som presser klossene sammen! evt smøre opp dette, eller få noen til å "overhale" den!

99 VW Golf 1.6

61 Humber Super Snipe

Lenke til kommentar
Del på andre sider