Gå til innhold

Det snør....det snør

Ranger emnet


964C2

Anbefalte innlegg

Originally posted by NoLimit

 

Spørs jo helt om du kjører mye på asfalt eller om det er mye is og snø....

Men heretter er det KUN pigg for meg med helt original profil til bilen. Da blir den best å kjøre og.

 

Har noen litt leie bakker som jeg tipper jeg ikke greier hvis jeg kjører piggfritt og må stoppe.. men jeg har ikke prøvd piggfritt så jeg har egentlig ikke peiling på hvordan det oppleves.

 

Original profil er vel uaktuelt, gidder ikke å bruke penger på nye 155/78/13 til å sette på smårustne stålfelger. Kunne tenke meg 14 eller 15", men kanskje 175 breie. Da tipper jeg at de går klar av hjulbuen :) Sånn er det med små japser...

- magz -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Originally posted by Mrs Aero

He-he, Mrs Aero drar på ferie neste uke...

Normalt sett på denne årstiden så pakker man kofferten o drar til varmere strök...men hva gjör Mrs Aero...?

Hun setter vinterdekk på bilen, setter hund i baksete, en jävla masse greier i bagasjen o kjörer 220 mil nordover...:rolleyes:

Litt bakvendt av alle andre...

 

(min bil var hvit igår morges, men det var borte på 3 timer.)

 

220??? Mil nordover? hvor faen skal du liksom? nordpolen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by magzmod

 

Har noen litt leie bakker som jeg tipper jeg ikke greier hvis jeg kjører piggfritt og må stoppe.. men jeg har ikke prøvd piggfritt så jeg har egentlig ikke peiling på hvordan det oppleves.

 

Original profil er vel uaktuelt, gidder ikke å bruke penger på nye 155/78/13 til å sette på smårustne stålfelger. Kunne tenke meg 14 eller 15", men kanskje 175 breie. Da tipper jeg at de går klar av hjulbuen :) Sånn er det med små japser...

 

Se her

 

F**n må lære meg å lese hele greia først, sorry meg, men du kan jo valse litt da :D:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by volvofasII

 

Se her

 

F**n må lære meg å lese hele greia først, sorry meg, men du kan jo valse litt da :D:D

 

Jeg så tråden din om de dekkene ja.. men det blir både litt i overkant med rulleomkrets og bredde. Nå har jeg 195/50/15, og det subber oppi skjermkanten hvis jeg svinger hardt med passasjerer bak eller bagasje.

 

Har vurdert valsing, men det blir fort dyrt og kanskje stygt. Er ikke en bil som egner seg noe særlig til å style og herje med, finnes jo knapt noe fett til den! Ikke sportseksos, senkesett osv... Er jo nesten bare kvinnfolk som kjører sånn, så da gidder ikke produsentene å legge så mye i det :(

- magz -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mrs Aero

Aaa, ikke dårlig...:)

Noen som holder ett öye med damene her...:D

 

seff :)

 

Kjører du i et strekk oppover, eller deler du det opp på to dager?

Kjørte Bardufoss - Larvik i et strekk for endel år siden, var temmelig sliten når jeg kom frem.... 23timer eller no.. I en gammel OPEL rekord... bilen ble mere og mere vinglete underveis, måtte bytte foringer etc i forstillingen når jeg kom til Larvik, men de var nok passe slitne før jeg dro nedover...

Hadde forresten kjørt Bardufoss - Larvik uken før oxo... men da på en gammel Tempo militær 175ccm... da på to dager i regn og sludd.

 

Sitter nå og sjekker opp reglene for Ironbutt (langdistanse løp for mc)

http://www.ironbutt.com/

vurdere kjøre nordover til Harstad neste sommer.. det er vel rundt 200mil tror jeg.. da kunne jeg kjørt en såkalt SaddleSore 1000 (1000 miles in 24 hours). Eldste mc'en som har kjørt den distansen er en 1948 Indian, tror jeg.... så derfor skal jeg forsøke slå den rekorden med min 1944 Indian. 160 mil på 24timer burde la seg gjøre...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by 964C2

 

seff :)

 

Kjører du i et strekk oppover, eller deler du det opp på to dager?

Jeg kjörer i ett strekk, så langt det går. Jeg har jo hunden med meg og får vel stoppe ganske ofte så han får strekke på bena og tisse. Andre ganger jeg kjört oppover har jeg bare stoppet og tanket bilen...og tissepauser da...

Jeg kjörer E18 Töcksfors - Arboga, E20 Arboga - Gävle, E4 Gävle - Haparanda, Så inn i Finland - Rovaniemi - Ivalo- norskegrensen ved Karasjok og videre til Lakselv.

Ifjor sommer når jeg og min x kjörte norover brukte vi 22.5 timer opp og 24 timer ned. Det forteste jeg har kjört er på 17.5 time.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by NoLimit

Var på vei ned og skulle hente vinterdekk idag tidlig...

Snø på veien...

Gikk rett i grøfta og skader på bilen til ca 20.000,-

Mindre artig... en del deppa nå.. :( :( :(

 

(Ja jeg vet..dumt å kjøre med sommerdekk på snø...)

 

Uff, det var leit å høre. :(

 

Personlig har jeg kjørt med vinterhjulene i en uke allerede. Blanke sommerdekk turte jeg ikke å dra ut på snøen med...

Thomas

 

Bil-bilder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by famir

 

Uff, det var leit å høre. :(

 

Personlig har jeg kjørt med vinterhjulene i en uke allerede. Blanke sommerdekk turte jeg ikke å dra ut på snøen med...

 

Nei og det skal aldri jeg mer heller....!! :mad: :mad: :(

 

HAdde vel muligens gått litt bedre om jeg ikke hadde hatt den dimensjon på hjula.. 225/40/18 sommerdekk på snøføre er jo talentløst..

Går ikke an å tenke slik nå men..gjort er gjort.. Life goes on!

Bilen er da 100% igjen om ca 1mnd uansett. Men leit ja.. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Essex

kjør pent folkens, hør på alle de som krasjer. detta er bilfolk som krasjer, det sier at det er veldig glatt ute!!!!!

 

Ellers kan det vel si at folka som kræsjer ikke har verdens største erfaring med vinterføre, og er litt overmodige?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår