Gå til innhold

Min Opel Manta GSI

Ranger emnet

mantab

Anbefalte innlegg

Ja her er min Manta! Importerte den fra Tyskland i 2003 dvs at jeg slipper all rusten ;)

Er en -86 modell som er moderat styla :-) Innsiden er det montert blant annet veltebur , 4-punkt seler, bøtte stoler, raid-ratt, nye instrumenter og to DIGRE subber på hver sin passasjerside bak.

Har litt planer for den :

*Sette inn ny motor/eller tune den jeg har i nå.

*Nytt bagasjerom med svart stoffbekledning og alu plate

*Ut med baksetene og sette to subber der isteden, ettersom buret allerede står iveien....

*Lakkering

*Nye dekk og felger

*Senking

Kom gjerne med hva som er bra/dårlig eller andre tips!

Manta%20komp%20640.jpg

11111111126678036-15604-1065197624_4.jpg

front%20komp.jpg

http://home.no/mantab/Manta/hoytaler%20bak.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tollen har jeg ikke betalte enda. Skal ikke betale den før jeg skal registrere den neste år. Tror det blir rundt 20 i toll. Så da kommer den seg på rundt 30 000 totalt. Er ikke så dyrt det når man tar i betrakning av den stylinga som er på den ; bur, instrumenter,ratt,anlegg osv

Originally posted by ElCamino

Hvor mye måtte du ca. ut med til slutt? etter at du hadde betalt alt av toll og avgifter?

Trodde det var veldig lite lønsomt å importere en slik bil?

Men den var pina meg rå!:eek:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye penger ca må man ut med da? Er klar over at man må man skifte til større bremser og slikt. Det er kanskje best og trimme den som står i? Men jeg har jo sett mantaer med v8'ere , 2,4 litere osv?

Originally posted by KviljoRacing

Grombil:cool:

Men du er klar over at du må ut med masse penger om du skal sette større motor i den og godkjenne med mer hest enn originalt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei. Får nok glemme å bytte til annen motor tror jeg. Ble ca 80 000 i avgifter vis jeg satt i en 740 tic motor. Det landet her er seriøst sykt på avgifter!! Men jeg kan jo trimme den som står i, er jo ikke dårlig motor det heller!

Originally posted by ArnieMan

Dersom du trimmer en bil som er førstegangsreg. etter 1.1.1996, så må du betale avgift på det. Du kan regne det ut på tollvesenet sine hjemmesider: http://www.toll.no/bin/bilavgift

I ditt tilfelle hadde jeg heller gått for en "norsk" bil. Ingen avgifter da, bare å trimme i vei :D :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider