Gå til innhold

Ulyd bak ved kjøring over dumper og hull

Ranger emnet

Ole-H

Anbefalte innlegg

Har nettopp byttet støtdempere og fjærer selv og fikk det samme problemet.

Løsningen var at jeg ikke hadde skrudd til toppmutteren på støtdemperen hardt nok. Det medførte at når jeg kjørte i en hump ble mutteren dyttet opp og jeg fikk en "dunk" lyd når mutteren traff metallet i fjærinfestningen på vei ned igjen.

Enkelt å sjekke om det er det som er feilen dersom du ser toppfestet. Dersom du ikke ser det slik jeg opplevde bak på Mazdaen, kan du også kjenne det når du gynger på bilen.

Mvh Rabben

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mandel

Er dette lett og skru til? hater den lyden, og jeg blir mer og mer sint for hver gang

Det er enkelt å skru til dersom du har 17 eller 19 mm mutter. Får da kjøpt verktøyet du trenger til en billig penge på f.eks biltema.

Jeg har 22mm mutter og da jeg ikke fikk tak i det uten å betale (veldig)mye penger brukte jeg en rørtang kombinert med en slangeklemme av gummi (for ikke å skade/ripe demperen) for å holde fast øvrde del av demperen under bilen mens jeg strammet mutteren inne i bilen. Fungerte utmerket for meg det :)

Mvh Rabben

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var ute og skrudde litt noh..

Stramma den demperskruen bak.

det tok vekk den verste klakkinga som ga utslag når jeg bare kom over en liten ujevnhet

Men når jeg står bak bilen og presser den ned mot bakken, så kommer det fremdeles klakkelys..har konstatert at det ikke kan være fra støtdemperen lenger.

Det er noe i akslinghøyde.

Det sitter ikke orginalt eksosannlegg på den, men emfei fra katta og bakover..

Tenkte da at det kanskje var det, siden det ikke er orginal eksosen.

Men jeg la meg under og så, og eksosen berørte ikke akslingen.

Høres aller mest ut som om det kommer fra eksosen, som kommer borti noe, men jeg er jammen ikke sikker.

Skal sette på effektannlegg i juli, så jeg får håpe det blir borte da..:)

1994 mazda 323 gt-r.

Lenke til kommentar
Del på andre sider