Gå til innhold

Ulyd bak ved kjøring over dumper og hull

Ranger emnet

Ole-H

Anbefalte innlegg

Originally posted by Volvo_original

For meg høres dette ut som om det er dårlige foringer som laer lydene. Når en foring er gåen blir det metall mot metall= dunkelyder.

Bytte foringer... er det noe jeg kan klare selv? Har bare standard verktøy

Kjør hardt kjør stil, kjør VW bil...

2007 VW Golf GT

x 1998 VW Golf GTI

x 1989 VW Golf GTI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Ole-H

Har en liten tru på dette selv jeg siden lyden var der føre og etter jeg byttet dempere.

Stabstagforinger? De kan lage et helvetes leven. Kjørte en '92 318IA der jeg trodde halve hjulopphenget snart ville dette av. Det var lånebil fra et verksted som skiftet frontrute på mercen, og han sa det var stabstagforingene. Helt nystartet verksted og nyinnkjøpt "utlånsbil", så det var litt forskjellig som måtte gjøres med den.

-fS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mandel

i går dro jeg på hytta..

ca 20 km med HUMPETE traktorvei..

klakking hele veien opp, og hele veien nedigjen..men når jeg kom på asfalten i byen,, hadde kjørt ca 140 km langt..så var klakkelyden helt borte :D

juhhuu

Heldig gris ;)

Kjør hardt kjør stil, kjør VW bil...

2007 VW Golf GT

x 1998 VW Golf GTI

x 1989 VW Golf GTI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men neida :D

der var den på plass igjen..hehe

men ikke lenge..for nå skjønte jeg det hele..

Forrige eier skiftet eksos, fordi den forrige var så sliten, og når han har festet overgangene (velkjente u-skruen) så hadde han skrudd den slik at den ene enden på u-skruen skrapet nedi bakakslingen, ved stort demperutslag..

Så i stad la jeg meg under bilen og skrudde opp, snudde u-skruen og festet det hele igjen..

for og teste det hele kjørte jeg over en serie fartsdumper i høy fart, og VOILA..gone in 60 seconds..

1994 mazda 323 gt-r.

Lenke til kommentar
Del på andre sider