Gå til innhold

Forsikring, hvor mye på en ikke vet.?

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Lurte på hvor mye det pleier å koste å forsikre en ikke veteran amcar.

Tenker på biler som denne: http://www1.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=437625http://www1.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=437625

Noen som vet det, skal kjøpe bil og får snart lappen.

Har en fader å sette den på hvis jeg klarer å overtale han :rolleyes:

Btw. noen som har noe å si på den bilen, la inn ett bud.

Corvette 4 ever

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får entusiastforsikring hvis faren din registrerer bilen på seg og blir medlem i Amcar. Da koster det 3500kr i året med kasko. Det er dog begrenset kjørelengde. Sjekk Amcar sine nettsider.

Tøff bil forresten! thumpsup

68' Camaro SS, 10' Audi A4, 97' BMW 520 iAT **4 SALE**

x92' Volvo 960, 79' Buick Park Avenue, 89' Camaro RS, 75' Corvette, 88' 240, 83' Chev Van, 70' Chevelle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke ha entusiast forsikring, man må være 30 år for å ha det - og kan heller ikke ha det på min far, for eieren må ALLTID sitte på :\

Må vel ha helt vanlig bilforsikring, og det kan bli litt dyrt.

Det var egentlig det jeg lurte på, hvor mye det koster å forsikre en ikke veteteran...

Corvette 4 ever

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ringte rundt og sjekket i forbindelse med forsikring av Caprice fra 80-tallet. Da kom If billigst ut med litt under 5000,- Tror kjørelengde var 10 000km i året. Imidlertid har jeg passert den magiske 25-årsgrensen, har hatt lappen i over 7 år osv., men tilbudet gjaldt kun 10% bonus. Du må nok regne med å betale ekstra for å være i høyrisikogruppen av sjåfører under 25. Kan fort bli rundt 10 000,- for en Camaro da. Det beste er å ringe rundt selv. Kalkulatorene på nettet gir ofte for høye anslag.

Mvh

Cohiba

1987 5.0 T-bird (Ja, det er tilfeldig at det ble Forder fra 87)

1987 Ford Fiesta CL med den heftige 1.1L rekkefireren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du bare skal ha delkasko bør du kunne finne noe til 3-4000 vil jeg tippe? Jeg har hatt 86 IROC'en min forsikret i både IF og Vesta og har betalt mellom 4000 og 4500 begge plasser, men den er jo *litt* nyere så den er kanskje litt dyrere. Det er forresten med 60% og 8000km

;)

Ken

- 86 IROC ragtop mods..

- 01 520IAT

- 99 Golf ugh...

X 95 Tahoe Sport mods..

www.chevyworld.net/blog

Lenke til kommentar
Del på andre sider