Gå til innhold

Anlegg i E36

Ranger emnet

JohnDeere

Anbefalte innlegg

Heisann.

Ved baksetene på min BMW sitter det 4stk høytalere, 2stk på hver side.. Disse vrenger når man drar på litt, og vil derfor kjøpe nye. Målene på høytalerne minner veldig om Disse , men er ikke sikker. Noen som kan si meg hvilke høytalere som passer og hvilke som er bra og tåler litt trykk?

Denne siden forteller meg: Kick Panel: 5-1/4.

Foran i dørene sitter det 2stk (små) MB quart høytalere.. Disse spiller greit nok, tror ikke disse behøver å byttes..

I bagasjerommet sitter nå en Sony XS-AW200X . Har lyst til å sette inn et par 10" / 12" , men da må jeg vel mekke basse selv...

Kommentarer?

Takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I bilen min sitter det to alpine r frontsett, et foran og ett bak.

Men jeg vet heller ikke dim bak! :(

I bagasjen har jeg to alpine r 12" i trykk kammer.

Spiller helt ok. Men du mister mye lyd i en cab..

Vil vel ikke si det er helt verdt pengene sine.

Men uansett bedre enn ingenting :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by JohnDeere

Heisann.

Ved baksetene på min BMW sitter det 4stk høytalere, 2stk på hver side.. Disse vrenger når man drar på litt, og vil derfor kjøpe nye. Målene på høytalerne minner veldig om Disse , men er ikke sikker. Noen som kan si meg hvilke høytalere som passer og hvilke som er bra og tåler litt trykk?

Denne siden forteller meg: Kick Panel: 5-1/4.

Foran i dørene sitter det 2stk (små) MB quart høytalere.. Disse spiller greit nok, tror ikke disse behøver å byttes..

I bagasjerommet sitter nå en Sony XS-AW200X . Har lyst til å sette inn et par 10" / 12" , men da må jeg vel mekke basse selv...

Kommentarer?

Takk

Hei JohnDeere!

Jeg monterte JBL Decades 6x9" i min E36. Festa de "omvendt" på følgende måte:

- Skru løs originalhøyttalerne (vipp av plast-grillen i hattehylla, høyttalerne sitter med tre(?) skruer)

- Finn en stk. MDF-bit, legg den på undersiden av hattehylla, tegn omriss for å få den til å passe så godt som mulig.

- Legg en stk. dempingsmatte (tjukk) på MDF'en og skjær denne til også.

- Skru høyttaleren fast i MDF'en fra undersiden

- Skru hele greia fast i hattehylla, ved å bruke de eksisterende skruehullene

Litt tynne kabler så mine 6x9" vrenger litt ved høyt volum - må rive ut seter og legge kabler en dag... :)

Vips - 6x9" uten å ha skjært hull i hattehylla, og go' lyd uten å bruke opp hele bagasjerommet til suber og forsterkere.

(Vet ikke om du forstod fremgangsmåten min - har ikke bilder liggende. Skrik ut om det trengs!)

Ellers har JL spesialbygde sub-løsninger for E36 - 10" med "adapter" for festing i originalhullene bak:

http://www.jlaudio.com/stealthbox/3series.html

http://www.geocities.com/MotorCity/Boulevard/3287/car_audio/stealthbox.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider