Chrizter Skrevet Mai 13, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 13, 2004 B23 har vel flere typer.... noen som kan fortelle forskjellen på alle de ?? Er det flere en B23 A / E ??? Akkurat kjøpt meg 740 og er rimelig grønn på Volvo... Siter Ford Mondeo 2004 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
varjas Skrevet Mai 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2004 Finner ingen B23 i noen 7'er bortsett fra 760TIC hvor B23ET sitter.. Enten har du B230A, B230K, B230E eller for nyere B230F 112hk, 117hk, 131hk, 116hk Siter - Opel Astra '99 x Volvo 745GLE '87 x Opel Corsa 1.4i Joy x Volvo 760 Tic '83 x Volvo 740GL '85 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chrizter Skrevet Mai 16, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2004 Mulig mulig... kanskje det er uorginal motor i den.... Er forgasser motor orginalt på 86 modell 740 da ?? Men, motoren bruker olje, og har akkurat fått en B23A fra en Volvo 240 som var kollisjonsskada. Motor gått 200.000km. Før den skal inn vil jeg bytte kam i den. Mangler det siste ekstra synes jeg.... Skal ikke være noen motor som jager på turtallet... Har hørt at D kam skal være bra. En kollega som byttet det i B20`n sin, og den ble utrolig sterk... Noen gode tips ?? Siter Ford Mondeo 2004 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
petterad Skrevet Mai 19, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2004 B230A motor med en pierburg 175CD Forgasser kom standard i Volvo 740 i 85/86 og i 745 som kom i 85/86. B230A er en god motor, mye brukt i 240. Motoren er ikke blandt de kjappeste. Mest trolig er motoren din utstyrt med Pulsair og EGR avgassreningsystemer. Dette kan du blende og koble vekk, du får litt mer i CO, og kanskje en hk mer. Dette systemet kan bli køddent når det blir gammelt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chrizter Skrevet Mai 19, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2004 Originally posted by petterd B230A motor med en pierburg 175CD Forgasser kom standard i Volvo 740 i 85/86 og i 745 som kom i 85/86. B230A er en god motor, mye brukt i 240. Motoren er ikke blandt de kjappeste. Mest trolig er motoren din utstyrt med Pulsair og EGR avgassreningsystemer. Dette kan du blende og koble vekk, du får litt mer i CO, og kanskje en hk mer. Dette systemet kan bli køddent når det blir gammelt. Blende og koble vekk......! Noen tips og komme med der ???? Siter Ford Mondeo 2004 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tnrfd Skrevet Mai 19, 2004 Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2004 Tror ikke Pulsairen er noe vits å plugge igjen, men EGR kan nok være grei å kvitte seg med. EGR systemet består av en stålslange fra eksosen, en vakumstyrt ventil under innsuget og et stålrør fra ventilen til innsuget. Jeg kjøpte en skrue hos Volvo som jeg skrudde inn i eksosmanifoilen istedenfor stålrøret og så skrudde jeg av hele ventilen og alle slangene og lagde no jalla mekk for å tette igjen hullet i innsuget. Siter - Honda CB750K 1977mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.