Gå til innhold

B23

Ranger emnet

Chrizter

Anbefalte innlegg

Mulig mulig... kanskje det er uorginal motor i den....

Er forgasser motor orginalt på 86 modell 740 da ??

Men, motoren bruker olje, og har akkurat fått en B23A fra en Volvo 240 som var kollisjonsskada. Motor gått 200.000km.

Før den skal inn vil jeg bytte kam i den. Mangler det siste ekstra synes jeg.... Skal ikke være noen motor som jager på turtallet...

Har hørt at D kam skal være bra. En kollega som byttet det i B20`n sin, og den ble utrolig sterk...

Noen gode tips ??

Ford Mondeo 2004

Lenke til kommentar
Del på andre sider

B230A motor med en pierburg 175CD Forgasser kom standard i Volvo 740 i 85/86 og i 745 som kom i 85/86.

B230A er en god motor, mye brukt i 240. Motoren er ikke blandt de kjappeste.

Mest trolig er motoren din utstyrt med Pulsair og EGR avgassreningsystemer. Dette kan du blende og koble vekk, du får litt mer i CO, og kanskje en hk mer. Dette systemet kan bli køddent når det blir gammelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by petterd

B230A motor med en pierburg 175CD Forgasser kom standard i Volvo 740 i 85/86 og i 745 som kom i 85/86.

B230A er en god motor, mye brukt i 240. Motoren er ikke blandt de kjappeste.

Mest trolig er motoren din utstyrt med Pulsair og EGR avgassreningsystemer. Dette kan du blende og koble vekk, du får litt mer i CO, og kanskje en hk mer. Dette systemet kan bli køddent når det blir gammelt.

Blende og koble vekk......! Noen tips og komme med der ????

Ford Mondeo 2004

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke Pulsairen er noe vits å plugge igjen, men EGR kan nok være grei å kvitte seg med. EGR systemet består av en stålslange fra eksosen, en vakumstyrt ventil under innsuget og et stålrør fra ventilen til innsuget. Jeg kjøpte en skrue hos Volvo som jeg skrudde inn i eksosmanifoilen istedenfor stålrøret og så skrudde jeg av hele ventilen og alle slangene og lagde no jalla mekk for å tette igjen hullet i innsuget.

- Honda CB750K 1977mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider