Gå til innhold

Tungsolgt Astro

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Skal selge Astroen, men det er visst ikke lett.

Hvorfor er Astroen tungsolgt?

Faller den mellom to stoler med sin 6 syl bensinmotor?

Vet at tidligere Astroer har hatt et litt frynsete rykte på holdbarhet, men dette er en 95 modell og de drøye 23000km jeg har kjørt med den har den oppført seg eksemplarisk.

Det er en varebil. Forslag til hvor jeg bør aventere den hen?

Bør jeg aventere mot yrkesbrukere/håndtverkere, eller er det mer trolig at privatpersoner/"spesielt interesserte" har lyst på en slik bil.

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aventer den i Amcar da treffer du rette kjøpergruppen.

Vet om flere med meg som har ment de har hatt en tungsolgt bil, men etter annonse i Amcar har det til og med endt i budrunde!

-71 Vista Cruiser

-79 Trans Am Blackbird

-96 Suburban 5,7 Vortech

X:G20-K5-S10-Z28-GTA-Astro-Caprice-Century-Regal-Mustang-Dart-Ramcharger+++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frynsete rykte? Jeg tror nok det er det motsatte, har selv en astro- 89 som fungerer bra. Mitt inntrykk er at de er blant de bedre av amcar/van når det gjelder holdbarhet.

Men å annonsere den i Amcar tror jeg er en god ide for en slik bil. Det ser ut til at amcars er og blir en entusiastbil her i landet ihvertfall.

Eiko

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min egen erfaring med Astroen er definitivt positiv mht holdbarhet.

Når jeg snakket om frynsete rykte er det ting jeg har blitt møtt med fra andre når jeg forteller hvilken bil jeg har.

De her jo ikke peiling, men det er en mager trøst dersom bilen skal selges.

Har annonsert den i Amcar en gang allerede. Med bilde og greier. Ingen respons.

Kan jo prøve igjen, selvfølgelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror problematikken blir det samme som med å selge en gammel amcar med sekser. De fleste som har amcar er opptatt av groomlyd. Er man ikke det er det kanskje luksusen som en Cadillac eller Lincoln gir. Ser ikke helt hvorfor man skal kjøpe seg en Astro i stede for en Toyota Hi Ace eller lignende.

1966 Pontiac Catalina 421 Tri Power

1974 Pontiac Catalina Safari Wagon

1975 Pontiac Trans AM prosjekt

1977 Pontiac Catalina Safari Wagon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er enorm forskjell på Astro og Hiace.

Astroen lysår foran de "vanlige" varebilene på samme alder både mht komfort, lydisolering, utstyrnivå og trekk kraft. For å nevne noe.

Hvis man sammenligner Astroen med varebiler som har stor kraftig motor, f.eks VW Caravelle med største bensinmotoralternativ, bruker ikke Astroen mer drivstoff heller.

Men jeg innser at mange tenker som du. I tillegg vil selvfølgelig Astroen falle gjennom på drivstoff forbruk når man sammenligner med bittesmå motorer eller det aller siste av moderne turbodiesel-motorer i f.eks nye MB Vito.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke mye peiling på Astro, men vill tro du kan få deg en nyere varebil av annet merke for samme pris. Sier ikke at det er en drit bil, men at det for meg ikke fremstår som noen amcar.

Kontrasten mellom en Subaru Pick-up og en El-Camino er mye større. Med El-Caminoen får du ekte amcar med på kjøpet.

1966 Pontiac Catalina 421 Tri Power

1974 Pontiac Catalina Safari Wagon

1975 Pontiac Trans AM prosjekt

1977 Pontiac Catalina Safari Wagon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Astroen har ikke V8 orginalt. Det er ikke til å komme ifra. For de som mener at ekte amcar = V8, så har Astroen selvfølgelig 2 sylindre for lite.

Bortsett fra det oser det amcar av Astroen fra første sekund man sitter i bilen. Alt ved bilen er amcar bortsett fra de manglende 2 sylindrene og det er kanskje nettopp det som gjør at den faller mellom to stoler?

Prismessig er Astroen svært gunstig sammenlignet med andre varebiler. F.eks er min bil er en 95 modell som har gått 118.000km. Grønne skilter. Aventerer den for kr 100.000.

Sammenlign med hva du vil. Kun biler med svært lite utstyr, lite lastekapasitet og/eller lav tilhengervekt, elendig komfort osv er lavere enn det i pris når årsmodell og kjørelengde er den samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv hatt en Astro i 4 uker det er en all wheel drive, kan ikke få fullrost den bilen nok. den er utrolig praktisk, deilig å kjøre fult av utstyr etc. Har vel aldri syntes at Astro har vært noen pen bil, men begynner nå å venne meg til den og synes at den er OK, og som familiebil helt super. Så til dere andre som trenger en bil nr. 2, løp og kjøp.:D

http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif

Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Hot Rod

Skal selge Astroen, men det er visst ikke lett.

Hvorfor er Astroen tungsolgt?

Faller den mellom to stoler med sin 6 syl bensinmotor?

Vet at tidligere Astroer har hatt et litt frynsete rykte på holdbarhet, men dette er en 95 modell og de drøye 23000km jeg har kjørt med den har den oppført seg eksemplarisk.

Det er en varebil. Forslag til hvor jeg bør aventere den hen?

Bør jeg aventere mot yrkesbrukere/håndtverkere, eller er det mer trolig at privatpersoner/"spesielt interesserte" har lyst på en slik bil.

Folk vil vel helst ha diesel i slike biler. Og da er vel Hi Ace og Caravelle nærmere. Har faktisk sett en "ønsket kjøpt"-annonse hvor en kar søkte etter Astro med diesel :D

Forresten, er det bakhjulstrekk? Tror mange heller vil ha firehjulstrekk, og Astro med firehjulstrekk er ikke så mye dyrere. Kunne tenkt meg Astro selv jeg, men da vil jeg ha drift på alle fire. Blir vel noe lette i baken disse bilene.

Tror dessuten at du bør satse på privatpersoner. Bønder eller hestefolk kanskje? Campingvognfolket bør vel også være interessert. Astro kan da trekke ganske tunge lass, mener å huske 1800 kg eller noe sånt.

Håndverkere kjører vel helst nyere biler, men det kan jo hende at en snekker eller maler slår til. Har sett håndverker-kjørte Astroer, men da har bilene vært forholdsvis nye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by T/A 455

Har ikke mye peiling på Astro, men vill tro du kan få deg en nyere varebil av annet merke for samme pris. Sier ikke at det er en drit bil, men at det for meg ikke fremstår som noen amcar.

Kontrasten mellom en Subaru Pick-up og en El-Camino er mye større. Med El-Caminoen får du ekte amcar med på kjøpet.

å nevne el-camino og subaru pickup i samme setning skulle vel nesten vært straffbart :D

dette fyller opp tunet og garasjen hjemme:

'91 Ford Sierra Sedan 2.0i DOCH CLX (min)

'76 Lincoln Mark V Cartier Edition (gamlingens)

'65 Ford Mustang Hardtop (gamlingens)

'94 Chevrolet Blazer S-10 (gamlingens)

'86 BMW 320i (bror)

'74 Opel Commodore GSi Coupè (bror)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til nå har jeg prøvd disse:

Aftenposten.

Amcar

finn.no 2 ganger.

Den Norske Bil listen 2 ganger

autos.no

Lokalavisa 2 ganger

Regionsavisa i eget fylke 2 ganger pluss nabofylkene på begge sider.

Pluss alt jeg har kommet over av gratis annonseplasser på nettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider