Gå til innhold

Problemer allerede....

Ranger emnet

slayer

Anbefalte innlegg

• Svar 61
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ja da er det nok en luftmassemåler. Detta veit dem jo på volvo butikken hvis du finner ut at du skal bestille der bare du veit motorbetegnelse og årsmodell. Hvis det er luft mengde måler så er det en klaff inni der som åpnes og lukkes etter luftmengden som går forbi. Logisk ;)

Volvo - Mercedes - Audi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Estrewes

Ja da er det nok en luftmassemåler. Detta veit dem jo på volvo butikken hvis du finner ut at du skal bestille der bare du veit motorbetegnelse og årsmodell. Hvis det er luft mengde måler så er det en klaff inni der som åpnes og lukkes etter luftmengden som går forbi. Logisk ;)

Jaha ja...men da satser jeg på luftmassemåler, ser jo trådene med engang så man kan vel ikke ta feil, tror jeg henter delen selv og da kan jeg vel ikke ta feil hvis jeg kikker litt..

Men hva er motorbetegnelsen...? :confused:

Eneste jeg vet er at det er en B230 med turbo intercooler og injection...

Hva blir forkortelsen??Sett mye som f.eks..B2.1fktA osv..(ok den kom jeg på selv)

Har ikke så peiling på Volvo så jeg må spørre om alt mulig rart..

yodude

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mambo

du har nok gelt sikkert b230FT eller b230ET jeg ekke god nok til å skille de 2 bare av å se på de ;)

men viss det er 165hk i motoren orginalt er det en FT

men viss det er 184hk i motoren orginalt er det en ET

Han sa at det var ca 170hk, så da er det vel FT da? Turbotrykket er ikke stillt opp..ligger på 0.4-0.5bar.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting til jeg lurer på....Når bilen gikk som den skulle var den litt rar da og...hvis jeg f.eks kjørte i tredje gir, gir på, og setter den i fri kveles bilen etterhvert (den var slik på alle gir)

Syns det var litt skummelt at bilen plutselig kan stoppe i 80-90km og servo kutter ut..ikke bra..

Den var også litt rar når jeg rusa den, drar den opp til 4-5 og slipper gassen også stopper den nesten da og(dette skjer ikke hver gang)

Det jeg egentlig lurer på er om dette kan ha en sammenheng med at luftmasse måleren var sliten, kan dette bli i orden når jeg bytter den eller er det noe annet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå har jeg vært på http://www.mekonomen.no og kikket etter luftmasse måler til bilen min, kikka i lista dem hadde i butikken på kongsberg (har slått inn reg.nr, da kommer det opp B230F som motorkode)

Men jeg finner bare luftmengdemåler....?

To forskjellige:

Luftmengdemåler LH 2.4 (0 280 212 016) 08.1988-, chnr 334100-, 5d 809000- 14-0986280101 2305:-

Luftmengdemåler LH 2.2 -07.1988, chnr -334099, 5d -808999 14-0280212007 3341:-

noen som er litt klokere enn meg her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by slayer

Det hjalp ikke å bytte den heller gitt....nå tenner den ikke engang nå...har byttet plugger også...

du har sikkert revet ut en annen ledning når du byttet plugger!

sjekk de ledningene som går inn på coilen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by slayer

100% sikker?? Da stikker jeg å henter den i morra.. :cool:

Så sant du har en 230ft, så er det den.

Finn styrboksen, som oftest under dash'n på passasjersiden, og se hva som står på den. (kan også stå på sideveggen under der).

-1995 Volvo 960

-2010 Touran R-edition

Lenke til kommentar
Del på andre sider