Gå til innhold

Problemer allerede....

Ranger emnet


slayer

Anbefalte innlegg

  • Svar 61
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hvis du har bilen hjemme nå og et ohmmeter tilgjengelig.

 

På LH 2.2 og 2.4 måler du på kontakten til luftmengdemåleren altså. Se på kontakten for rett kabelfarge. Du skal måle mellom en grønn/gul kabel og en hvit og rød kabel. På LH2.2 skal motstanden være mellom 3,5 og 4 ohm og på LH2.4 skal den være mellom 2,5 og 4 ohm. Om det er noe humbug her så er den gåen og må byttes.

1998 VW Passat 1.8T Tiptronic

X: 1990 Volvo 240 GL B230F (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Gromit

Hvis du har bilen hjemme nå og et ohmmeter tilgjengelig.

 

På LH 2.2 og 2.4 måler du på kontakten til luftmengdemåleren altså. Se på kontakten for rett kabelfarge. Du skal måle mellom en grønn/gul kabel og en hvit og rød kabel. På LH2.2 skal motstanden være mellom 3,5 og 4 ohm og på LH2.4 skal den være mellom 2,5 og 4 ohm. Om det er noe humbug her så er den gåen og må byttes.

 

Har ikke bilen hjemme nå, men sender tipset videre!

Bare å komme med flere.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Estrewes

Hvis det er en sånn måler med tråder i så heter det luftmasse måler :P ;)

Det er faktisk ganske viktig at du får rett der...

 

Det er noen tråder inne den ja...og da er det luftmassemåler? :)

Det har dem vel på Spiten i Kongsberg??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg har ikke en sånn måler nei. Men du må høre med han Wetterhusracing for å være sikker på at det er luftmassemåler du trenger og ikke luftmengde. Men de som er tråder er luft masse. Ja dette har dem på spiten på kongsberg hvis dem ikke har det inne bestiller dem. Eller så kan du høre med saggrenda bilopphuggeri fordi han er volvokar han som eier det. Kjører volvo rally bil.

 

http://www.bruktdeler.com

Volvo - Mercedes - Audi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmhm....

Altså han skrudde av en sak ved luftfiltret, tok av en kontakt og kikka inn i den, og sa: "ja her har vi nok feilen, du ser her, de trådene skal gå ihverandre, men her har de ryki" (noe sånt..hehe)

 

Da er det vel luftmassemåler da? Det er injection, hvis det har noe å si...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår