Gå til innhold

Montering av oljetrykksgiver

Ranger emnet


Gromit

Anbefalte innlegg

Er det bare meg eller må man ha superelastisk verktøy og fingre for å montere en oljetrykksgiver på volvoen? (Altså bytte ut giveren ved filteret til en som gir trykk og signal til oljelampa)

Hva trenger du av verktøy for å få ut den satans jækelen og hva trenger du for å skru på den nye? Må ha noe plundre med siden senkesettet blir ei uke forsinka :mad:

1998 VW Passat 1.8T Tiptronic

X: 1990 Volvo 240 GL B230F (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Argh, Nå er jeg sur.. etter 1 times skruing for å få vekk den dynamoen så passer faen meg ikke sensoren.. Gjengene er for små.. Og jeg så etter i den helvetes lappen som fulgte med at den skulle passe til de fleste volvoene, men ikke B230F.. neeida.. Hvor får jeg tak i adapter? :P Får høre der jeg kjøpte oljetrykksmåleren... Litt surt detta :P

1998 VW Passat 1.8T Tiptronic

X: 1990 Volvo 240 GL B230F (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mambo

er det ikke den som sitter vedsidenav startern ? eller tenkter jeg helt feil no?

 

Den sitter i blokka mellom dynamoen og oljefilteret.

-Volvo 244 GL 1980

"Genialt strøken", sitat Volvo-Lars, her på forumet

-Bruksbil/prosjekt: 1993 240GL

Prosjekttråd: http://www.bilforumet.no/showthread.php?p=1835955&posted=1#post1835955

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ta av forvarmerslangen som går fra eksosen til radiatoren og så vipper man bare dynamoen ned. Ganske simpelt. Men husk adapter. For at på B230F motorene bruker de andre gjenger på den giveren som er der fra før.. på B23 blokka var den vist bare å skru rett inn.. Huff.. Skikkelig sur når jeg så det var feil. Også er det faen meg 17 mai i mårra å greier.... Må vente til tirsdag.. ARGH.. er plagsomt det der... Typisk det når jeg skal plundre med ting i påvente av nye dempere og senkesett.. Så får jeg faen ikke gjort en dritt allikavell :P

1998 VW Passat 1.8T Tiptronic

X: 1990 Volvo 240 GL B230F (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til informasjon.

 

For oss med B230 og B200 motor så er gjengene i oljetrykksgiveren som er plassert ved oljefiltert gjenget M14 x 1,5. og de fleste oljegiverne er gjenget 1/8 - 27 NPT. Så man må ha en overgang som jeg har sagt tidligere, men der har dere målene ihvertfall. Får min overgang i morgen.. Ha en fortsatt fin dag

1998 VW Passat 1.8T Tiptronic

X: 1990 Volvo 240 GL B230F (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg holder på å blir SPRØØØØØØ.. :mad: :mad: :mad:

 

Fikk tak i adapter og skrudde inn giver, så var det å få på plass dynamoen. IKKE FAEN.. Det går faen ikke å skrue inn ekstra giver pga at at den er for stor slik at man ikke får på reimene som skal på dynamoen.. Og er reimene nye så går det iallefall ikke.. ARGH.. Eneste håpet nå er enten TESS med en fiks kobling eller et hemmelig punkt for å sette inn den giveren på.. Faen i helvete.. Why me.. :P

1998 VW Passat 1.8T Tiptronic

X: 1990 Volvo 240 GL B230F (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår